וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברצלונה, אולימפיאקוס וצסק"א עלו לפיינל פור

הקטאלנים ניצחו 78:84 את ריאל במדריד ויפגשו בפריס את הרוסים, שגברו 70:74 על ויטוריה. היוונים גברו על סופוט 70:86

עוד לפני ג'אמפ הפתיחה של עונת היורוליג, ברצלונה סומנה כאחת המועמדות להגיע לפיינל פור שייערך בפריס. גם יריבתה הגדולה והשנואה ריאל מדריד, שעשתה בקיץ רכש גדול והנחיתה את המאמן אטורה מסינה, סומנה כמועמדת לסיים את העונה בין ארבע הגדולות.

רצה הגורל והשתיים התעמתו ביניהן כבר בשלב רבע הגמר, ובסיומה של סדרה מותחת וייצרית, היו אלה הקטאלנים מברצלונה שניצחו הערב (חמישי) את ריאל 78:84 במשחק הרביעי בסדרה, השלימו ניצחון 1:3 והבטיחו מקום בפיינל פור. ריאל, שבנתה קבוצה נוצצת ומוכשרת, תקווה בעונה הבאה לתוצאות טובות יותר מבחינתה.

מאוחר יותר הפכה אולימפיאקוס היוונית לקבוצה השנייה שמבטיחה את מקומה בפריס וזאת אחרי ניצחון 70:86 על סופוט בחוץ, שהעניק לה 1:3 בסדרה כולה. את המקום השלישי בפיינל פור תפסה צסק"א מוסקבה, שניצחה 70:74 בוויטוריה את קאחה והשלימה 1:3 בסדרה, ובחצי גמר הפיינל פור היא תפגוש את ברצלונה.

ריאל מדריד - ברצלונה 84:78

הסדרה המרתקת ביותר הגיעה לסיומה. אחרי שריאל מדריד גנבה מברצלונה את יתרון הביתיות במשחק השני בסדרה נסעו הקטלאנים למדריד ועשו בדיוק את אותו הדבר, וכשהם ביתרון 1:2, הם עלו למשטח במדריד, וירדו ממנו עם העפלה שנייה ברציפות לפיינל פור ו-11 בתולדות המועדון (שיא מאז הקמת המפעל ב-1988).

ריאל פתחה היטב, אבל פבלו פריג'יוני ואנטה טומיץ' ביצעו שתי עבירות כל אחד, וברצלונה ניצלה זאת כדי לרשום ריצת 0:7 ולהוביל 19:20 בתום 10 הדקות הראשונות. ברבע השני בארסה הגדילה מעט את יתרונה, אבל נקודות של סרחיו יול השאיר את ריאל בתמונה עם ריצת 4:10, ובמחצית הובילו הקטאלנים 41:45, כשהם נהנים מיכולת טובה של ריקי רוביו (10 נק' במחצית). ברבע השלישי חואן קרלוס נבארו היה דומיננטי בברצלונה, וסייע לקבוצתו להוליך 62:65 בתום הרבע השלישי. המשחק הצמוד נמשך גם ברבע הרביעי, עד ששלשה גדולה של ריקי רוביו העלתה את ברצלונה ל-75:82. בשלב הזה שלחה ריאל את ברצלונה לקו, אבל קור רוח של רוביו הבטיח לקטאלנים ניצחון גדול בתוצאה 78:84 ומקום בפיינל פור בפריס.

חואן קרלוס נבארו הוליך את ברצלונה עם 21 נקודות (4 מ-8 לשלוש), ריקי רוביו הוסיף 19 (9 מ-11 מהעונשין) ו-5 ריבאונדים, ארזם לורבק הוסיף 14 ופראן ואסקז קלע 8. סרחיו יול הצטיין בשורות ריאל עם 20 נקודות (8 מ-12 מהשדה), פיליפה רייס הוסיף 11, אנטה טומיץ' 10 וחורחה גרבאחוסה 9.

קאחה ויטוריה - צסק"א מוסקבה 74:70

בשקט בשקט וככל שנמשכה העונה, הפכה צסק"א לאחת הקבוצות החמות והיציבות ביבשת, ואחרי שלא נתקלה בבעיות מיוחדות בשני המשחקים הראשונים בסדרה, הגיע הביקור לספרד ואיתו 53 נקודות זכות בלבד, שהובילו להפסד 66:53. בכך, ייתכן והמומנטום עובר לצד של ויטוריה, שקיוותה להמשיך אותו על מנת לכפות משחק חמישי ומכריע, בבירה הרוסית. אבל צסק"א הוכיחה שהיא לא רק חמה ויציבה, אלא יש לה אופי חזק. הרוסים הגיעו לעיר הבאסקית, והפכו פיגור בדקות האחרונות לניצחון גדול.

המשחק נפתח בצורה שקולה, אבל במצב של 7:8 לרוסים הם יצאו לריצת 0:9 והצליחו ליצור יתרון נאה של 7:17 כשטרז'ן לנגדון קולע פעמיים מחוץ לקשת וסשה קאן עושה את העבודה בתחת לסל. צסק"א כבר עלתה ל-11:24 בתחילת הרבע השני, אבל כאן הבאסקים התעוררו ובעזרת רבע שני פנטסטי של 8:27 חזרו מהקבר וסיימו את המחצית ביתרון 30:38.

הרבע השלישי היה שקול ברובו, כשאף אחת מהקבוצות לא מצליחה לשנות את התוצאה בצורה מכריעה, לשביעות רצונה של ויטוריה כמובן ו-10 דקות לסיום הורה לוח התוצאות על 45:53 למקומיים. הרוסים הצליחו לצמק בתחילת הרבע הרביעי למינוס 4, ונקודות של פרננדו סן אמטריו ובראד אולסון השאירו את היתרון בידי ויטוריה. דקות מצוינות של הולדן ולנגדון הובילו לשוויון 66:66, שתי דקות לסיום. סן אמטריו העלה את הבאסקים ליתרון 3 מקו העונשין, אבל נקודות של לנגדון ושישקאוסקאס מהקו קבעו ניצחון גדול לזכות צסק"א בתוצאה 70:74.

הולדן הוליך את צסק"א עם 19 נקודות ו-4 אסיסטים, קאן הצטיין עם 18 נקודות ו-10 ריבאונדים, לנגדון קלע 16 ושישקאוסקאס קלע 10 והוריד 8 ריבאונדים. פרננדו סן אמטריו קלע 23 והוריד 9 ריבאונדים עבור ויטוריה, אולסון קלע 14 וטיאגו ספליטר הוסיף 10. ליאור אליהו לא שותף במשחק.

סופוט - אולימפיאקוס 86:70

אחרי שני הנצחונות של אולימפיאקוס ביוון, כולם כבר היו מוכנים לסגור את הסדרה. אלא שהאלופה הפולנית, שעובר עונת יורוליג מצוינת והיסטורית מבחינתה, הגיעה עם תכניות אחרות לגמרי וניצחון 78:81.

הפעם אולימפיאקוס סירבה להיכנע, נטלה את ההובלה בפתיחת המשחק וסיימה את הרבע הראשון עם 20:28, כשג'וש צ'ילדרס מרבה לקלוע. למרות היתרון המבוסס, היוונים סירבו לנוח על זרי הדפנה גם בכניסה לרבע השני ובעזרת ריצת 6:17 הגדילו ל-26:43 מבטיח ו-32:50 במחצית, הרבה הודות לעובדה שדייויד לוגאן היה האיש היחיד אצל הפולנים שבאמת הופיע למשחק באותו שלב.

סופוט הצליחה לעצור את הריצה של אולימפיאקוס במחצית השנייה, אבל מנגד התקשתה לכרסם בהפרש וגם פתיחת 3:11 ברבע האחרון לא הספיקה לה כדי לחזור למשחק. היוונים עצרו את הריצה הפולנית בזמן, איזנו את המשחק בחזרה ועלו לפיינל פור.

צ'ילדרס הוליך את הקבוצה של פנאיוטיס ינאקיס עם 22 נקודות, מילוש טאודוסיץ' תרם 15 נקודות, 7 ריבאונדים ו-5 אסיסטים, לינאס קלייזה 14 וסופוקליס סחורציאניטיס הוסיף 12, כולן במחצית הראשונה. יותם הלפרין שיחק 3 וחצי דקות ולא קלע. לוגאן הוליך את הפולנים עם 18 נקודות, קינטל וודס קלע 16 ודניאל יואינג 14.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully