וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיאמי: פדרר הודח בשמינית הגמר

השוויצרי ספג הפסד כואב לברדיך אחרי כמעט שלוש שעות 6:4, 6:7, 7:6. נדאל, לעומת זאת, ניצח את פרר ועלה לרבע הגמר

רוג'ר פדרר קיבל איתות למה שהולך לקרות לו בטורניר מיאמי כבר ביום שני. הוא נזקק לשני שוברי שוויון כדי לנצח את פלורן סרה, והיום (רביעי) הוא נאלץ לרדת מנוצח כבר בשמינית הגמר מול תומאס ברדיך, שהציג משחק חכם וטוב כדי לגבור על המדורג 1 בעולם 4:6, 7:6, 6:7.

כמעט שלוש שעות נאבקו השוויצרי והטניסאי הצ'כי, שמדורג 20 בעולם. פדרר קיווה להשלים ניצחון תשיעי בעשרת המפגשים בין השניים עד היום, אבל לברדיך היו תוכניות שונות לגמרי. כבר במערכה הראשונה הוא דאג להראות לפדרר איך עושים זאת נכון. הוא שבר פעמיים את השוויצרי וזה סידר לו ניצחון 4:6 במערכה ראה של פדרר.

במערכה השנייה היו לפדרר לא פחות משבע אפשרויות שבירה, אבל השוויצרי לא ניצל אף אחת מהן. ברדיך, מנגד, דאג לשמור על ההגשות שלו והשניים הובלו לשובר שוויון, בו פדרר השאיר את ברדיך על שלוש נקודות בלבד, וחזר ל-1:1 במערכות. במערכה השלישית כל אחד השיג שבירה אחת ושוב הולכים לשובר שוויון. פדרר כבר ראה כיצד הוא מנצח אחרי שהוביל 5:6 כשהצ'לנג' שביקש ברדיך הראה שהכדור שלו היה בחוץ. ווינר גאוני של הצ'כי כפה 6:6 ושתי הנקודות הבאות היו גם כן שלו בדרך ל-6:8 ולניצחון במשחק כולו.

"זה היה משחק קשה", הסביר פדרר בסיום. "זה לא סוד שנאבקתי בערך בחמשת המשחקים האחרונים כאן בארצות הברית. אני מאוכזב מההופעה שלי אחרי הכל. אם אני צריך לנתח כרגע אחרי המשחק, נלחמתי כמה שיכולתי עם המשחק שלי. חסר לי התיזמון. אני לא יודע מאיפה זה בא מכיוון ששיחקתי כל כך יפה באוסטרליה. אולי המחלה השפיעה עליי יותר ממה שחשבתי". ברדיך אמר: "לנצח את המדורג 1 בעולם, הטניסאי הטוב ביותר עד עכשיו, זו הרגשה נהדרת, אבל עדיין זה לא היה הגמר. יש משחק נוסף שמצפה מחר, והוא יהיה נגד יריב קשה".

בשלב הבא יפגוש ברדיך את פרננדו ורדאסקו, ששלח את המדורג 7 בטורניר, מארין סיליץ' הביתה, בתום משחק צמוד שנמשך כמעט שעתיים. שבע אפשרויות שבירה היו לספרדי, המדורג 12 בעולם, במהלך המערכה הראשונה, כשאחת מהן הספיקה לו לנצח 4:6. במערכה השנייה השניים השיגו שבירה כל אחד ועברו לשובר שוויון, כשאז ורדאסקו ניצח 3:7 וחתם את המשימה.

משחק מרכזי נוסף היה הדרבי הספרדי בין רפאל נדאל הרביעי בעולם לדויד פרר (17). השניים הציגו טניס פנטסטי והוכיחו שהציפיות לא היו גבוהות מדי, כשבסיומן של קרוב לשעתיים ניצח נדאל 6:7, 4:6. "זה היה משחק של עליות וירידות", סיכם נדאל. "פתחתי את המערכה השנייה טוב ואז שיחקתי בהמשך שלושה משחקונים רע, אבל קיבלתי את זה, המשכתי לעבוד וחיכיתי להזדמנות שלי". נדאל יפגוש ברבע הגמר את ג'ו ווילפריד צונגה העשירי בעולם, שהתמודד מול חואן פררו (14) במשחק שפתח את שמינית הגמר בגברים. למה שהיה שם קשה לקרוא התמודדות בכלל כשצונגה מחץ 2:6, 2:6 את פררו אחרי פחות משעה והופך לטניסאי הראשון שמבטיח את מקומו ברבע הגמר.

בהמשך הערב ניצח אנדי רודיק (8) 6:7, 3:6 את בנג'מין בקר הגרמני (39) תוך שעה ועשרים דקות. רודיק נקלע לפיגור 4:1 במערכה הראשונה, אבל הצליח לחזור ולנצח 6:7 ומשם הוא כבר היה בלתי ניתן לעצירה, בדרך ל-3:6 במערכה השנייה ולניצחון שמסדר לו מפגש מול ניקולאס אלמגרו ברבע הגמר. אלמגרו (38) ניצח את תומאס בלושי הברזילאי (32) 4:6, 6:3, 6:7 אחרי קרב של לא פחות מ-2:37 שעות.

פרננדו גונזאלס הצ'יליאני (11) הצליח להתאושש מהפסד 6:0 במערכה הראשונה כדי לזכות בשנייה (6:7) מול רובין סודרלינג. אך השבדי, שמדורג במקום השביעי בעולם ונמצא בכושר פנטסטי לאחרונה, לא נשבר וזכה במערכה השלישית והמכריעה 2:6, בדרך למפגש מול מיכאיל יוז'ני (15), שניצח את מארדי פיש (101), שפרש בפיגור 6:1, 1:0.

ונוס הכניעה את רדוואנסקה

בנשים נפתח היום כבר שלב רבע הגמר ובמסגרתו פגשה ונוס וויליאמס החמישית בעולם את אגניישקה ראדוונסקה הפולניה, שמדורגת במקום התשיעי. וויליאמס פתחה טוב, שברה פעמיים במערכה הראשונה ונשברה פעם אחת בדרך ל-3:6. המערכה השנייה הייתה כבר אופרה אחרת לחלוטין כשוונוס שוברת שלוש פעמים ושומרת על חבטות ההגשה שלה בדרך ל-1:6 קליל מהצפוי.

ונוס תפגוש בחצי הגמר את מריון ברטולי, שאחרי ששלחה את סבטלנה קוזנצובה הביתה, היא העיפה גם את ינינה וויקמאייר הבלגית עם 4:6, 5:7 לאחר שעתיים של מותחן. הצרפתיה, שעדיין לא זכתה השנה בתואר, תקווה לעשות זאת בפעם השישית בקריירה, אבל עוד לפני כן מצפה לה וויליאמס, שתעשה הכל כדי להרוס לה את התענוג. בשני רבעי הגמר האחרים שייערכו היום ייפגשו ז'סטין הנין עם קרוליין ווז'ניאקי וסמנטה סטוסור תשחק נגד קים קלייסטרס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully