וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פינוק: "זרקתי, אלוהים עשה את כל השאר"

שחקנה של נתניה חגג את סל הניצחון. קטש: "פינוק השתלט על המשחק". בירנבוים: "משחק ההגנה הטוב ביותר שלנו העונה"

איזו דרמה נהדרת היתה לנו במחזור 19 של ליגת העל בכדורסל. זה התחיל בתצוגה הנהדרת של פו ג'טר עבור ירושלים, ונמשך הערב עם סל ניצחון גדול של דנילו פינוק, במשחק הצמרת החם של ברק נתניה נגד גלבוע/גליל. שחקניו של אלפסי חגגו ניצחון 74:75, ונצמדה לקבוצתו של עודד קטש שמדורגת במקום הרביעי. פינוק הנרגש אמר בסיום על הזריקה שלו, מעל בריאן רנדל: "רנדל גבוה, ידעתי שאצטרך לזרוק מעל הידיים שלו ואלוהים דאג לכל השאר". על המשחק עצמו אמר השחקן: "האופי שלנו ניצח לנו את המשחק, הראנו אופי כל העונה ואלוהים עזר לנו לנצח את המשחק הזה".

מאמן ברק נתניה, אריק אלפסי אמר בסיום: "כשמרקו נפצע, ידעתי שהלילה הולך להיות ארוך, כי הוא שחקן מאוד מרכזי שלנו. ידעתי שהמשחק יהיה שונה לגמרי ונצטרך להתאים את עצמנו למצב החדש. כולם ידעו לתת את עצמם היום יותר. רוברט (רות'בארט) לא רק סותם חורים, הוא תמיד לוקח את הצ'אנסים. הוא עשה היום דברים נפלאים ,גם הגנתית וגם התקפית.

המאמן אמר כי הוא הפיק לקחים מהמחזור הקודם: "בראשון שיחקנו לא טוב מבחינה הגנתית ועבדנו על זה השבוע. ראו את זה היום. חוץ מהרבע הראשון הצלחנו לעצור את הגלבוע יפה מאוד כי הם קבוצה מצוינת התקפית". על שבוע הפגרה אמר אלפסי: "המנוחה הזאת באה לנו בזמן אבל אנחנו מוכנים לכל אתגר ולמשחקים הבאים. ננסה להשיג את יתרון הביתיות בפלייאוף,זה לא יהיה פשוט אבל ניתן את הכל".

עודד קטש, מאמנה של גלבוע/גליל התייחס גם הוא לפציעה של קילינגסוורת': "לפעמים כשדבר כזה קורה זה הולך בדיוק הפוך. קילינגסוורת' נפצע ופינוק השתלט על המשחק במקומו. עשינו את הדברים הנכונים התקפית והגנתית. ידענו שאנחנו באים למגרש מאוד קשה. הם לקחו הרבה ריבאונד התקפה והיו אגרסיביים. באנו למשחק חוץ קשה והובלנו שלושה וחצי רבעים. הוכחנו לעצמנו שאנחנו יכולים להיות שם עד השנייה האחרונה".

על הזריקה האחרונה של פינוק, שקפצה כמה פעמים על הטבעת לפני שנכנסה אמר קטש: "ראיתי את הכדור בחוץ ואני לא יודע באמת איך הוא נכנס אבל כל הכבוד להם". על שחקנו החדש, דניאלס, אמר המאמן: "אריק דניאלס לא היה בשיאו אבל ייקח לו זמן עוד ללמוד אותנו ואנחנו אותו. לקראת הפלייאוף הוא יהיה הרבה יותר משמעותי. אני מאמין בשחקנים שלי ולא רציתי שהם יעשו פאול בהתקפה האחרונה של נתניה. רנדל עשה עבודה מצוינת על פינוק ומבחינת כדורסל הכדור הזה היה צריך להיות בחוץ".

"חיפה מאומנת מדי מכדי שלא נשלם על הטעויות"

במכבי חיפה נשמו הערב לרווחה, לאחר שהצליחו לצאת עם ניצחון 76:92 על עירוני רמת גן, שעשתה לשחקניו של אבי אשכנזי חיים לא קלים. "עשינו קווץ' הגנתי ברבע האחרון", אמר אשכנזי, "וחבל שלא עשינו את זה ברבע השלישי. שיחקנו נגד קבוצה שעשתה בעיות להרבה קבוצות. אני שמח שהיה לנו אופי כשההפרש הצטמצם וידענו לחזור למשחק". על הופעתו הטובה של הרכז שלו, דרור חג'ג', אמר אשכנזי: "אני לא מסתכל על ישראלים-אמריקנים, כשחג'ג' מגיע יש לזה אימפקט גדול על המשחק. דבון התקפית היה טוב מאוד, ובדקות האחרונות גם הגנתית. ניסינו לתת לו גם לנו לנוח כדי שיתפקד טוב יותר".

דבון ג'פרסון, שאימלל את הגנת רמת גן, אמר בסיום: "ידענו שיהיה קרב עד הסוף. יש להם שחקנים טובים והם נלחמו עד השריקה. לא שיחקנו הגנה טובה ברוב המשחק, גם אני וגם הקבוצה. המאמן מתלונן על ההגנה שלי כל הזמן והוא צודק, הגנה מנצחת משחקים. לפעמים אני גם עייף. אנחנו אוהבים סגנון מהיר, אבל לפעמים מתקשים להיכנס למשחק ולרוץ, אבל כשאנחנו עושים את זה אנחנו עושים את זה טוב".

מנגד, ברמת גן היו מאוכזבים מאוד מההפסד, אבל התנחמו ברוח הקרב שהציגה הקבוצה. "יש לנו בקבוצה אווירה טובה בין השחקנים שיוצרת לפעמים הרגשה של נינוחות", אמר מאמן הקבוצה, יניב בורגר. "חסרים לנו קצת אנשים רעים שינערו את כולם, גם בחדר ההלבשה וגם מחוצה לו. יש לנו בעיה הגנתית ופעם אחרי פעם פוגעים בנו בצבע. היו לנו החלטות רעות בהתקפה שהובילו למתפרצות בצד השני. הפציעה של תומאס מאוד פוגעת בנו גם בגלל החוק הרוסי ואנחנו מאלתרים הרכבים. במאני טיים עשינו החלטות לא טובות וחיפה מאומנת מדי מכדי שלא נשלם על הטעויות".

ג'וליאן קאזו, שחזר לסגל הקבוצה והציג משחק טוב הערב, אמר בסיום: "שיחקנו הגנה מאכזבת, הרגשתי שהגענו לא מוכנים. אנשים לא לקחו את המשחק ברצינות ולמרות שהמאמנים הזהירו אותנו נראינו רגועים מדי. שיחקנו רך ולמרות זאת עשינו ריצות שהחזירו אותנו למשחק, אבל נתנו להם את המשחק בסוף. מה שהרג אותנו זה משחק המעבר שלהם והנקודות הקלות".

"ציפיתי שניפול על כדורים"

אווירה טובה נרשמה הערב בראשון לציון. קבוצתו של אפי בירנבוים יצאה עם ניצחון חוץ יקר בנהריה, שמקרב אותה מאוד אל הפלייאוף העליון. "היה לנו משחק הגנה יוצא מן הכלל, אולי זה היה המשחק הכי טוב שלנו העונה בהגנה", אמר בירנבוים בסיום. "פחדנו מהריצה של נהריה, ומה שחשוב ששלטנו בקצב המשחק וזה מה שעזר לנו לנצח אותו".

על יציאתו של ארון מגי בעבירות מוקדמות, אמר המאמן: "טאקר ואוניקווה עושים את העבודה טוב מבחינה הגנתית, ולפעמים זה טוב שמגי יוצא עם עבירות. לגבי ההתקפה, יש לנו רכזים חכמים, והם יודעים לשנות את סגנון המשחק כשארון בחוץ. ארון הוא הנשק ההתקפי שלנו, וברגע שהוא בחוץ אנחנו צריכים לחפש תחליפים על המגרש. אנחנו לומדים אותם תוך כדי הזמן".

דארל טאקר, שהיה מאלו שהובילו את ראשון לניצחון ברבע האחרון אמר: "זה המשחק הכי טוב שלנו. כל פעם שאתה משחק טוב ומנצח זה טוב. היה לי משחק טוב בליגה אבל הפסדנו. אנחנו חייבים להמשיך לשחק ביחד כמו שאנחנו משחקים, אנחנו חייבים להמשיך את משחק ההגנה שלנו, וזה הדרך שלנו. יש לנו משחקים קשים אבל אנחנו יכולים לנצח".

מנגד, בנהריה כאבו את ההפסד הביתי. "ראשון לציון עשתה את ההגנה הטובה ביותר שלהם העונה", הסכים יעקב ג'ינו, מאמן נהריה. "בחצי הראשון שמרנו נפלא, אבל קצב המשחק לא היה שלנו. ידעתי שהסקור הנמוך מאוד לא טוב לנו. החצי השני היה בושה וחרפה, משחק שהיה יכול להיות משחק עונה, ציפיתי שניפול על הכדורים אבל שיחקנו הפוך בהתקפה. אחוזים מבישים ל-2, ניסינו ללכת לפוסט אפ כל הזמן בניגוד להוראה. נתקענו והיינו מאוד סטטיים הרבה בזכות ההגנה שלהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully