וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק נתניה ניצחה את גלבוע/גליל 74:75

סל ניצחון של פינוק קבע 74:75 לנתניה על גלבוע/גליל. בני השרון ניצחה את חולון, חיפה ניצחה בר”ג, ראשל”צ את נהריה

המחזור ה-19 בליגת העל נפתח אתמול עם ההצגה הגדולה של פו ג'טר, שהסתיימה בסל ניצחון של הגארד, והוביל את ירושלים לניצחון על עפולה, והערב (ראשון), הוא נמשך עם דרמות נוספות. במשחק המרכזי גברה ברק נתניה של אלפסי על גלבוע/גליל 74:75, מסל ניצחון נהדר של דנילו פינוק 2 שניות לסיום. גם במשחק מול חולון לבני השרון היה קרב נהדר, והמשחק הלך להארכה, לפני שפי ג'יי טאקר נקם באקסית שלו, והוליך את בני השרון ל-83:87, אחרי הארכה.

מכבי חיפה נאלצה להיאבק לא מעט מול יניב בורגר וקבוצתו, אבל ניצחה לבסוף ברמת גן את עירוני המקומית, 76:92. מכבי ראשון לציון חזרה מהמסע שלה לנהריה עם ניצחון חוץ חשוב במאבק התחתית 60:67. המחזור יושלם ב-10 באפריל במשחק בו תארח מכבי תל אביב את עירוני אשקלון.

ברק נתניה – הפועל גלבוע/גליל עליון 74:75

לפני המשחק, היו מספר אנשים מודאגים בנתניה. הקבוצה המפתיעה של אריק אלפסי הגיעה למשחק הצמרת מול גלבוע/גליל עם שני הפסדים רצופים, ונראה היה שהרוח יצאה ממפרשי הצהובים. אלא שהערב הוכח אחרת. נתניה, ללא אחד משחקניה המשמעותיים ביותר, מרקו קילינגסוורת', שנפצע בפתיחה, הצליחה להשיג ניצחון גדול, תודות לסל ניצחון נהדר של דנילו פוניק לפני הבאזר. נתניה נצמדת לגלבוע/גליל בטבלה, ועתה יש להן מאזן זהה של 31 נקודות.

דקה אל תוך המשחק, ספגה נתניה מכב קשה, כשמרקו קילינגסוורת' נשכב על הפרקט, נאנק מכאבים, ונאלץ לרדת לחדרי ההלבשה. גלבוע/גליל ניצלה זאת כדי לעלות ליתרון, מדאנק ענק של אייזיה סוואן. בלי קילינגסוורת', היה פינוק האיש של נתניה, ו-6 נקודות שלו העלו את נתניה ל-8:10. פארגו החל להריץ היטב את ההתקפה באדום, ולמרות שפינוק צלף מחוץ לקשת, עלתה גלבוע/גליל ליתרון 11, כשברנר מצליח רק לצמק לקראת סיום הרבע, 19:28. יבזורי נכנס למגרש והגיב עם שלוש שלשות שהעלו את גליל ל-24:36. וושהאם ופינוק צימקו ל-6, יבזורי המשיך להיות האיש של קטש ושמר את האורחים מלפנים, אבל קאמבק של חולון לפני המחצית הוריד אותם בפיגור מינימלי, 38:36.

קבוצתו של קטש עלתה ממוקדת יותר לרבע השלישי, ובעזרתו של אלישי כדיר רצה ל-0:7, ויתרון 38:45. נתניה התקשתה מאוד, אבל קבוצתו של אלפסי סוף סוף מצאה את רות'בארט, ובהתקפה הבאה תפרה שלשה שהורידה ל-3, אבל שלשה נוספת של יבזורי הותירה את האורחים מלפנים. נתניה המשיכה להפעיל את וושהאם ורות'בארט, ואלו הביאו אותה עד שיוויון 58:58 בסיום הרבע השלישי.

נתניה המשיכה את המומנטום ועלתה ליתרון בפתיחת הרבע האחרון, אבל שלשה ראשונה (ונקודות ראשונות), יחד עם ג'אמפ מוצלח, 2 וחצי דקת לסיום של גל מקל שמרה את היתרון אצל גליל. המשחק התחמם על הפרקט וביציע, כשאוהדי נתניה התעמתו עם אוהדי האורחים, והשמטרה נאלצה לעלות למושבים ולהפריד בין שני המחנות. במצב של שוויון, 12 שניות לסיום, חדר אלישי כדיר אל הסל, וסחט עבירה. הזריקה הראשונה מצאה רק אוויר, אבל השניה הלכה פנימה וגלבוע/גליל הוליכה 73:74. גמור? ממש לא. נתניה הלכה לאיש שלה, דנילו פינוק, שהיה הסלע שלה כל הערב, ופינוק בג'אמפ גדול, 2 שניות לסיום קבר את סל הניצחון.

לברק נתניה קלעו: דנילו פינוק 26 נקודות, רוברט רות'בארט 14, טוני וושהאם הוסיף 13 והוריד 7 ריבאונדים, טוני יאנגר עם 11, שמוליק ברנר 4, ערן אסנטי ואלירן גואטה 3 נקודות כל אחד, ליאור חכמון עם נקודה אחת.

להפועל גלבוע/גליל קלעו: בריאן רנדל הוביל עם 17 נקודות ו-8 ריבאונדים, דגו יבזורי קלע 14, ג'רמי פארגו 13, אייזיה סוואן 9 (3 מ-3 ל-2), אלישי כדיר 7, גל מקל ואריק דניאלס קלעו 5 נקודות כל אחד, אבישי גורדון הוסיף 4.

עירוני רמת גן – מכבי חיפה 92:76

שחקניו של אבי אשכנזי אמנם ניצחו, וניצחו בגדול, אבל גם הם יודעים שהיתרון הזה משקר. החיפאים פגשו את רמת גן השבורה, אחרי שזו חטפה 36 נקודות מהפועל ירושלים במחזור הקודם, ונאלצה לעבוד קשה מאוד. פעמיים איבדה חיפה פער דו ספרתי, ואיפשרה למארחים לחזור, אבל בסופו של הערב, הבדלי הרמות דיברו, חיפה התעשתה וברחה בדקות האחרונות של המשחק, כדי להבטיח את הניצחון.

ברנדון יואינג העלה את המארחים ליתרון מחוץ לקשת, אבל חיפה הגיבה בריצת 0:9, בראשותו של מי אם לא, דבון ג'פרסון, שקלע 7 נקודות רצופות. רובי ואחנון צימקו מעט, אבל קוז'יקרו וג'פרסון המשיכו להלום בקבוצתו של בורגר ועלו ל-6:18. רמת גן החלה להתעורר, אבל חיפה שמרה מרחק, ובסיום הראשון זה 24:32. יואינג החל לקבל עזרה מווטסון, ורמת גן עשתה קולות של קאמבק, כשהיא מגיעה עד כדי פיגור של 3 בלבד, אבל ג'פרסון המשיך לחגוג על ההגנה של המארחים והעלה לפער דו ספרתי. ווטסון שמר את רמת גן במרחק נגיעה, ובמחצית ירדה חיפה ביתרון 43:54.

ג'וליאן קאזו, שחזר אחרי שבמחזור הקודם סבל מפציעה היה מצויין עבור רמת גן, ונקודות שלו צימקו ל-61:54. מתפרצת של שארפר כבר הורידה עוד יותר את הפער, אבל ג'אמפ מוצלח של ג'פרסון, יחד עם שלשה של בן דוד הורידו את חיפה ביתרון בסיום הרבע השלישי, 62:69. המלחמה של רמת גן נמשכה, ולמרות העליונות של חיפה, הצליחו שחקניו של בורגר להגיע עד פיגור 3, כשפורבס וקאזו לוקחים את המושכות. חג'ג' הריץ נהדר את ההתקפה בירוק, הזין את חבריו, וחיפה פתחה בריצה שהסתיימה ביתרון 12. בורגר ניסה פסק זמן, אבל זה לא עזר, חיפה עשתה 0:7, עלתה ליתרון 18 ומשם רמת גן כבר לא הצליחה לחזור.

למכבי חיפה קלעו: דבון ג'פרסון 29 נקודות ב-86 אחוז ל-2 (ו-6 ריבאונדים), ג'ייסון ריץ' 14, דרור חג'ג' 13 (ב-100 אחוז מהשדה, 3 מ-3 ל-3 ו-4 מ-4 מהעונשין, כולל 8 אסיסטים), ג'סי פלוט-רוסה 9, משה מזרחי 8, עמית בן דוד 5, עידו קוז'יקרו הוסיף 4.

לעירוני רמת גן: ג'וליאן קאזו 19 נקודות ו-8 ריבאונדים, גרי פורבס 16 (6 ריבאונדים ו-5 אסיסטים), כריס ווטסון וברנדון יואינג 12 כל אחד, איציק אוחנון 8, ג'ון שארפר 3, אנטון קרזנובסקי, חן זיגדון ואור ברנר 2 כל אחד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

בני השרון – הפועל חולון 83:87 (בהארכה)

המשחק עמד כולו בסימן שובו של פי ג'יי טאקר, עתה בבני השרון, למשחק מול האקסית אותה הוביל לאליפות היסטורית. אוהדי חולון דווקא קיבלו בברכה את טאקר, אבל הוא לא קיבל אותם, והופעה טובה שלו הובילה את דן שמיר לניצחון חשוב. דורסמן ושחקניו לעומת זאת, ייאלצו להסתפק השנה בפלייאוף התחתון, ולהיאבק על העונה הבאה שלהם בליגת העל.

חולון פתחה חזק ועלתה ליתרון 2:8 מהיר. פי ג'יי טאקר מצא נקודות ראשונות מול האקסית, אבל לבני השרון היה בעיקר את סם קלנסי, ובעזרתו היא חזרה עד שיוויון 14:14. או אז התעורר בבני השרון קוקי בלצ'ר, וב-9 נקודות העלה את בני השרון ליתרון. קלי וגרייבס הגיבו בנקודות משלהם, ובסיום הרבע הראשון זה שיוויון 23:23. דורסמן הקפיץ לפרקט את ארז מרקוביץ' שהקשה מעט על הגנת בני השרון, אבל רון סטיל עם שלשה גדולה, ובעיקר הרבה פי ג'יי טאקר שהחל להתחמם, והוריד את קבוצתו ביתרון 39:41 במחצית.

בלצ'ר וטאקר המשיכו את המומנטום והעלו את בני השרון ל-5, אבל ג'ון תומאס פרץ מצויין את הגנת המארחים והשווה ל-45:45. הקצב הטוב של האורחים נמשך, כשגרייבס מעניש שוב ושוב את ההגנה של בני השרון, ומעלה את קבוצתו של דורסמן ליתרון 5. בני השרון שוב נטלה את היתרון, אבל ריבאונד מצויין של יוני ניר, וסל ועבירה שלו רגע לפני שהרבע השלישי הסתיים, הוריד את חולון ביתרון 58:60.

דווקא כשהיה נדמה שהמומנטום עובר לחולון, עלתה בני השרון בטירוף לרבע האחרון כשהיא טסה ל-0:10, ויתרון 62:71. חולון לא אמרה את המילה האחרונה, ובעזרת הרבה מלחמה של יוני ניר, גרייבס וקלי חזרה למשחק, השוותה ל-75:75, וכפתה הארכה. שחקניו של דורסמן רצו את הניצחון בכל הכוח, ופתחו ב-0:4 את ההארכה. טאקר שמר את בני השרון קרוב, ורון סטיל השווה ל-81:81. בני השרון נטלה את ההובלה, וחולון יצאה להתקפה אחרונה, אבל ניסיון שלשה לא טוב של קלי הלך החוצה, בני השרון לקחה את הריבאונד והבטיחה לעצמה את הניצחון.

לבני השרון קלעו: סם קלנסי 20 נקודות (ו-9 ריבאונדים), רון סטיל (6 אסיסטים) ופי ג'יי טאקר 16 כל אחד, אורי יצחקי 14, קוקי בלצ'ר 11, ארז כץ 6, שון ג'יימס ובן רייס 2 כל אחד.

להפועל חולון: יוני ניר 18 נקודות (ו-7 ריבאונדים), ג'ון תומאס 17 (ו-11 ריבאונדים), וויקין קלי 13 (ו-7 אסיסטים), אנטוניו גרייבס 11, ניב ברקוביץ' 8, שון דניאל 7, ארז מרקוביץ' וסאשה בראטיץ' 4 כל אחד, ליאור ליפשיץ 1.

עירוני נהריה – מכבי ראשון לציון 67:60

קבוצתו של אפי בירנבוים, שנראתה כבויה לחלוטין בשלב כלשהו של העונה, השיגה ניצחון קריטי בתחתית, ששמר על מקומה מעל לקו האדום, שבינתיים שולח אותה אל הפלייאוף העליון. נהריה היתה קרובה מאוד לנצח, אבל איבדה את הראש ברבע האחרון, ואיפשרה למגי וטאקר לפתוח פער, ממנו לא הצליחו המארחים לחזור.

שתי הקבוצות לא נכנסו טוב למשחק אך נהריה התאוששה ראשונה בעזרת שתי שלשות של עודד שעשוע וברחה ל-9:16. דקות טובות של אוגונה אוניקווה הורידו את הפיגור של ראשון לציון ל-19:15. ראשון לציון הלכה בתחילת הרבע השני אל ארון מגי שצימק את ההפרש ל-2, אך נהריה לא נלחצה וסטיבן סמית' דאג להעלות את נהריה עד המחצית ל-29:35.

ראשון לציון הלכה עם תחילת המחצית השניה ללארי אובאנון שלא איכזב והוביל ריצת 2:13. נהריה התאוששה, החזירה לעצמה את היתרון, אבל אובאנון בשני מהלכים גדולים קבע 49:51 לראשון לציון בסוף הרבע השלישי. ראשון לציון פתחה את הרבע הרביעי טוב, וארון מגי ואבי בן שימול הוליכו אותה ליתרון 6, 5 דקות לסיום. ראשון לציון הלכה בדקות הסיום לדארל טאקר, והוא לא אכזב וקלע 4 נקודות רצופות שנתנו לקבוצה יתרון 7. בדקות האחרונות הלכו בראשון לציון למאיר טפירו שלא התבלבל והוביל אותה לניצחון חוץ חשוב.

לראשון לציון קלעו: ארון מגי 20 (ו-14 ריבאונדים), לארי אובאנון 16 (ו-7 ריבאונדים), דארל טאקר 14, אוגונה אוניקווה 7, אבי בן שימול 6, מאיר טפירו 4.

לעירוני נהריה: עודד שעשוע 18 נקודות, סטיבן סמית' 11 (ו-11 ריבאונדים), למאר גריר 9, אדם בולינגר 8, פול דילייני 7, ליאור שגב 4, ולאדי ירמישין 3.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully