וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 17 שנים, מארסיי מניפה גביע ראשון

החבורה של דשאן, שהיה הקפטן האחרון שזכה בתואר עם הקבוצה, זכתה בגביע הליגה אחרי 1:3 על בורדו. ליון-גרנובל 0:2

17 שנים עברו מאז קטפה אולימפיק מארסיי את התואר האחרון שלה. אז, ב-1993, עשתה הקבוצה מדרום צרפת היסטוריה כשהייתה לראשונה מארץ הבאגט שזוכה בליגת האלופות. האיש שהניף את הגביע אז היה הקפטן דידייה דשאן, שהוליך אותה כיום כמאמן לסגירת המעגל, בתקווה לצאת מכאן לדרך חדשה ופורה יותר מבחינת תארים, כשרים לפחות. התכולים אמנם זכו "רק" בגביע הליגה, לאחר שניצחו 1:3 את האלופה בורדו בגמר, אבל בהיעדר תארים זה 17 שנים, כל גרגר ייחשב יהלום בנוף הדרומי.

61 הדקות הראשונות היו מאופסות, כאשר בדקה ה-62 היה זה סולימאן דיווארה, שחקן בורדו בעונה שעברה, ששבר את הקרח והכניע את אולריך ראמה עם נגיחה לאחר קרן של לוצ'ו גונזאלס. שש דקות אחר כך המחליף מתיו ולבאונה הכפיל, כשבדקה ה-77 מתיו שאלמה כבש שער עצמי. חמש דקות לפני הסיום המתיקה בורדה קמעא את הגלולה המרה עם שער ניחומים של לודביק סאנה, שחתם את התוצאה. הקבוצה של דשאן, שזכתה עד כה בשמונה אליפויות ו-10 גביעים, מניפה לראשונה בתולדותיה את גביע הליגה.

בורדו של לורן בלאן, שלבש בעבר את המדים התכולים בהפסד 3:0 לפארמה בגמר גביע אופ"א 1998/99, קיוותה לפתוח את השבוע ברגל ימין עם גביע לפני המשחק הראשון ברבע גמר ליגת האלופות בקרב הכל צרפתי מול ליון. המוליכה והאלופה קיוותה לשמור על התואר בו זכתה אשתקד ושלוש פעמים בסך הכול, אבל רצונות לחוד ומציאות לחוד, כעת הראש שלה יתרכז בלהשיג תואר בליגה או בליגת האלופות. או בשניהם.

ליגה: ליון - גרנובל 0:2

עצבניים מדחיית משחקם ב-24 שעות, עלו שחקני ליון למשחק קל על הנייר, בבית נגד האחרונה. המארחים קיוו לסגור את הסיפור בפתיחה ולנוח לקראת הדרבי הצרפתי מול בורדו ברבע גמר ליגת האלופות. ליון לא הצליחה למצוא את הרשת של ברייס מובלו, שוער בן 20 בהופעת בכורה בליגה, עד שבא מישל בסטוס בדקת הפתיחה של המחצית השנייה ובעט ברגל שמאל אל הרשת. בדקה ה-76 איבדה גרנובל את בוסטיאן ססאר בכרטיס אדום, ובתוספת הזמן הארגנטינאי סזאר דלגאדו נעץ את השני. ליון מדלגת זמנית למקום הרביעי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully