וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב הביסה את פרטיזן בלגרד 78:98

כשהיא עם הגב אל הקיר, ורגע לפני שהסדרה עוברת לבלגרד, הציגה מכבי תל אביב משחק מלחמה בלתי מתפשר, ונעזרה בערב מצויין של דייויד בלות'נטל (17 נק'), כדי להביס את פרטיזן 78:98, ולהשוות את הסדרה ל-1:1. המשחק השלישי: יום אחרי הסדר

אפשר להגיד הרבה דברים על ההפסד של מכבי תל אביב במשחק הראשון בסדרה מול פרטיזן בלגרד, אבל דבר אחד בטוח: הוא יצר משחק מספר 2 שכל אוהד כדורסל היה רוצה לראות. מה לא היה בו? משחק פיזי, דאנקים נהדרים, שריקות מעוררות מחלוקת שהטריפו את הקהל, קבוצה צעירה ובלתי מנוסה שמנסה לחולל סנסציה, וקבוצה אחת בצהוב, עם הרבה מה להפסיד, שנלחמה על חייה בכל הכוח. זה נגמר עם ניצחון גדול של קבוצתו של פיני גרשון, 78:98, שהשווה את הסדרה ל-1:1, ושחרר הרבה אוויר מריאותיהם של אוהדי מכבי. עכשיו תצטרך מכבי לצאת לאולם בבלגרד, בו כבר הפסידו גדולות ממנה, במטרה לגנוב בעצמה ניצחון חוץ, כדי להחזיר את ההכרעה לתל אביב. משני המשחקים הראשונים, אפשר רק לקוות שהסדרה הזאת תגיע למשחק חמישי.

שחקן מכבי תל אביב דייויד בלות'נטל מול שחקן פרטיזן בלגרד רוברטס. ברני ארדוב
שוב היה המושיע של הצהובים. בלות'נטל לוהט/ברני ארדוב

כבר מהפתיחה היה ברור ששתי הקבוצות הגיעו כדי להילחם. בשונה מהמשחק הראשון, פרטיזן קיבלה ביטחון ולא קפאה אל מול הלחץ והקהל, ואף הוליכה בחלקים רבים מ-10 הדקות הראשונות. מכבי קיבלה הרבה התלהבות מאלן אנדרסון, אבל בעיקר נהנתה מדייויד בלות'נטל, שהעניש את האורחים בכל פעם שאלה עזבוהו לבד. השופטים התקשו לשמור על הסדר על הפרקט, ונאלצו להפריד בין שחקני הקבוצות יותר מפעמיים ברבע השני, אך נראה היה שהדבר הועיל לצהובים, שניצלו את האנרגיה מהקהל (ומבלות'נטל) כדי לפתוח פער של 15 נקודות במחצית. מכבי רשמה 20 דקות נהדרות, במהלכן קלעה לא פחות מ-54 נקודות.

כלקח מהמשחק הקודם, בו הוליכה מכבי ב-21 הפרש ואיבדה אותו בסיום בגלל שאננות, הפעם הצהובים ידעו שאסור להוריד את הרגל מהגז לרגע, וגרשון המשיך להטריף את שחקניו. פרקינס, שהיה אחד מהאשמים בהפסד הקודם נתן הגנה נהדרת וסלים קשים, איידסון המשיך להפעיל היטב את ההתקפה, ומנגד, המשיכה ההתקפה של פרטיזן להיתקע, כשקצ'מן מוצא את השלשה הראשונה שלו רק עמוק ברבע השלישי. מאריץ' ניסה לעורר את האורחים במטרה לא לרדת מובסים, תבוסה שעלולה להשפיע על ביטחון השחקנים, אבל מכבי לא עמדה שוב לאבד את היתרון. בלות'נטל שוב הקפיץ את הקהל בהיכל, ופניני, ויז'נייבסקי ולאזמה הובילו את מכבי אל חוף המבטחים, ול-1:1 בסדרה.

מהלך המשחק

מכבי תל אביב פתחה בחמישייה עם אנדרו ויז'נייבסקי, צ'אק איידסון, אלן אנדרסון, גיא פניני ודיאור פישר. פרטיזן בלגרד העלתה את בו מקאלב, יאן וסלי, סלאבקו וראנס, דושאן קצ'מן ולורנס רובטרס.

בדיוק כמו בפתיחת המשחק הקודם, פישר העלה את הצהובים על הלוח, וקלע את כל 5 הנקודות הראשונות של מכבי, אבל וסלי, עם דאנק עצום שכמעט והפיל את הטבעת, ושלשה גדולה העלה את פרטיזן ל-5:9. אנדרסון החזיר בשלשה מהפינה, אבל עבירה בלתי ספורטיבית של פישר סייעה לאורחים לחזור ליתרון 4. הצהובים הקשיחו את ההגנה שלהם, גרמו לפרטיזן לאבד שני כדורים, ואנדרסון ניצל זאת כדי להעלות את מכבי ליתרון 14:16. מאריץ' קיבל אסיסט נהדר ממקאלב וגם הוא ניסה לשבור את הטבעת עם דאנק, אבל האלי אופ נפלא מן העבר השני של לאזמה, יחד עם נקודות של בלות'נטל עם הבאזר קבעו 22:24 למכבי בסיום הרבע הראשון.

הרבע השני נפתח עם מספר טעויות שופטים, שגרמו לרוחות להתלהט, ולאנדרסון ומקאלב להחליף מספר מילים. בהתקפה הבאה ביצע וסלי עבירה חריפה על פרקינס, הספסל של מכבי השתולל, ולאחר זריקות העונשין, עלו המארחים ל-26:32. איידסון המשיך לחטוף, בלות'נטל המשיך להפציץ, ומכבי פתחה פער של 10. הכעס של אנשי מכבי על השופטים לא פסק, וטענות של גרשון זיכו את הספסל בעבירה טכנית, אבל גם זה לא עזר לאורחים שלא מצאו את עצמם בהתקפה, ומתפרצת נהדרת של ויז'נייבסקי העלתה את הצהובים ל-34:47. בלות'נטל המשיך להיות בלתי ניתן לעצירה, פרטיזן נראתה עייפה מאוד, איידסון חתך את ההגנה ללא קושי, ופרקינס הוריד את קבוצתו ביתרון מבטיח לקראת ההמשך, 39:54 במחצית.

קצ'מן, כוכב המשחק הקודם שהיה שקט מאוד במחצית הראשונה התעורר השניה, עם שלשה גדולה וסל מטורף מיד לאחר מכן, שהוריד את הפער ל-12. בלות'נטל המשיך להיות האיש המרכזי של גרשון על הפרקט, קצ'מן קפא מול פרקינס, ופישר העלה את הצהובים ליתרון הגדול במשחק, 49:66. בוזיץ' הצליח להחיות מעט את האורחים עם שלשה, אבל גרין מצא נקודות ראשונות בסדרה, ומכבי ירדה ביתרון 58:73 ל-10 הדקות האחרונות.

ורנס ופישר החליפו סלים בפתיחת הרבע האחרון, אבל ג'אמפ נהדר של בלות'נטל הלוהט בצירוף נקודות של איידסון העלו את הצהובים ל-60:80. פרטיזן ניסתה לצמק, במטרה לא לרדת מובסת, והלכה למאריץ' שנגס מעט בהפרש, אבל למרות היתרון הגדול, הרוחות לא נרגעו, פניני התעמת עם רוברטס ושניהם חטפו עבירות טכניות. פרטיזן הורידה מעט מקו העונשין, אבל שלשה גדולה של פניני מהפינה וג'אמפ מוצלח של ויז'נייבסקי נעצו את המסמר בניסיון הקאמבק הפעוט של האורחים, ולאזמה העלה ל-74:93. פרטיזן הורידה ל-17, אבל שלשה גדולה של לימונד עם הבאזר קבעה יתרון 20 גדול בסיום.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

סטטיסטיקה

קלעו למכבי תל אביב: דייויד בלות'נטל ואנדרו ויז'נייבסקי 17 נקודות כל אחד, דיאור פישר (7 מ-7 מהשדה) 15 ו-6 ריבאונדים, אלן אנדרסון 14 ו-5 אסיסטים, דורון פרקינס 10 ו-4 אסיסטים, צ'אק איידסון 9, סטפון לאזמה 6, גיא פניני 5 ו-3 חטיפות, רביב לימונד 3, יניב גרין 2.

קלעו לפרטיזן בלגרד: אלכס מאריץ' 16 ו-5 ריבאונדים, דושאן קצ'מן 14, יאן וסלי 11, בראניסלב דקיץ' 7, לורנס רוברטס וסלבקו וארנס 6 כל אחד, בו מקאלב (5 אסיסטים), אלכס ראסיץ' ומיטרוביץ' 5 נקודות כל אחד, פטר בוזיץ' 3.

אוהדי מכבי תל אביב. ברני ארדוב
רוצים עוד משחק בהיכל. אוהדי מכבי/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully