וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס: "כדורגל - הניסיון הרציני להילחם בגזענות"

נשיא המדינה חנך את קונגרס אופ"א שנערך בישראל. פלאטיני הודיע כי יתמודד לקדנציה נוספת. בלאטר: "זהו יום היסטורי"

יותם רונן

צילום ועריכה: יותם רונן

לראשונה התקיים קונגרס אופ"א בישראל בהשתתפות נשיא פיפ"א, ספ בלאטר, נשיא אופ"א, מישל פלאטיני וכמובן יושב ראש ההתאחדות, אבי לוזון. באירוע המרכזי שנערך בתל אביב נאם נשיא המדינה, שמעון פרס, שדיבר על האופן שבו הוא רואה את הכדורגל.

"כישרון אינו מתנה, כשרון הוא תהליך, עבודה קשה, אימונים ופיתוח מיומנויות של איכות ומצוינות", אמר פרס. "כדורגל מאחד בין אנשים, בין דורות, ובין דתות. אם אתה מהיר וטוב – לא חשוב מאין הגעת. זהו הניסיון הרציני ביותר להילחם בגזענות, זהו ספורט שמקרב בין הלבבות, בין העמים.

"בשבילי כפוליטיקאי, כדורגל הוא בעל תרומה גדולה לשלום", הוסיף הנשיא. "עבור ילדים משני העמים המשחק הוא מקור להתגבר על פערים ודעות קדומות. כדורגל הוא הגשר בין ילדים פלשתינאים לישראלים, בין העמים גם בימים קשים".

פלאטיני התייחס כמו לפני שנה להחלטה לקיים את יורו 2012 בפולין ואוקראינה, ואמר: "אנחנו עומדים על ההחלטה שלנו. וכן, כמו שהחלטנו והבטחנו, יורו 2012 יתקיים בפולין ואוקראינה. אלה שתי מדינות שיארחו את אליפות אירופה ביוני 2012 בחגיגה נהדרת".

בהמשך התייחס פלאטיני לאתגרים נוספים שהוא העמיד, והם משחק הוגן מבחינה כלכלית, העברה בינלאומית של שחקנים צעירים והימורים בלתי חוקיים. בהקשר הכלכלי, אמר פלאטיני כי "מעונת 2012/13, מועדונים שמשתתפים במפעלים אירופים לא יוכלו להוציא כסף יותר ממה שהם מכניסים". על ההימורים, אמר: "זו מכה שיכולה להרוג את הכדורגל".

פלאטיני גם הודיע במעמד הזה כי הוא מתכוון לרוץ לקדנציה נוספת. "נשאלתי לגבי עתידי על ידי התקשורת ועל ידי אנשים נוספים, אבל תחילה רציתי להגיד שאני אדם מאושר, נשיא מאושר ושמח לעבוד איתכם", הוא אמר לאנשי המשלחת. "יש עוד עבודה לעשות בעתיד כך שאני שמח להודיע לכם שאני מתמודד לכהונה נוספת לנשיאות אופ"א".

אבי לוזון אמר: "זו מדינה בה נלחמו יהודים וערבים, וכיום בזכות הכדורגל הם משחקים זה לצד זה במדי אותם מדים בנבחרות שלנו בכל הגילאים, כשהמטרה היחידה שלהם היא לנצח במשחק. בהתאחדות אנו מאמינים שהכדורגל הוא כלי חינוכי ומכשיר לחיבור בין כל קצוות החברה והמדינה. אנחנו פועלים שהכדורגל שלנו ייצג ויגיע לכל שכבות האוכלוסיה, מצפון ועד דרום. הוא הספורט הפופולארי בישראל".

ספ בלאטר, נשיא פיפ"א: "אני רוצה לומר שזה יום היסטורי. זו הפעם הראשונה שהכדורגל האירופי נפגש כאן בישראל. זה הישג שהתאפשר בזכות הסבלנות של הכדורגל הישראלי ובזכות התבונה של אנשי אופ"א. בזכות השילוב של התבונה והסובלנות האלו התאפשר לכם הישראלים ולכם האירופים לפתור בעיה בינלאומית וכרגע שורר רוגע, שלא לומר שלום, במשפחת הכדורגל שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully