וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רכרוכיים, להתעורר

23.3.2010 / 13:30

איך רותבארט הצליח לבזבז עוד עונה? ולמה אף קבוצה בליגה לא נשארת יציבה? שקדי מסכם מחזור, ודורש רצינות למאניטיים

1. שבוע אחרון של העברות

בימים האחרונים מועברת לא מעט ביקורת מצד אנשי מקצוע על כך שבישראל מועד ההעברות האחרון לשחקנים נעשה בסוף חודש מרץ, מה שנותן למספר קבוצות את האפשרות להתחזק לקראת סוף העונה, ולמנוע מקבוצות שבנו את עצמן טוב בקיץ את ההצלחה. מבט חטוף על הליגות של צרפת, ספרד, רוסיה ועוד ליגות באירופה, מגלה שהמועד האחרון להעברות מגיע הרבה יותר קרוב לפלייאוף מאצלנו, והשיטה הזאת ידועה ועובדת בכל אירופה. קבוצות בעלות ממון יכולות לעשות שינויים כי זה חלק מהמשחק, בעוד שאם הקטנות באמת טובות - הן יידעו להתגבר על כך גם במצבן הנוכחי.

בחינה של האירועים מגלה שהשבוע האחרון של ההעברות היה בעיקר השבוע בו הקבוצות שהיו חייבות להתחזק לא עשו מאום, בעוד זאת שהתחזקה עשתה זאת במקום הלא נכון. אז אמנם גלבוע/גליל הייתה היחידה להנחית שחקן ברמה גבוהה בדמותו של אריק דניאלס, והוא תרם 20 נקודות פנטסטיות במשחק הבכורה שלו, אבל מאחורי המספר שלו ניתן לראות את הבעיה שיצרה העברת דניאלס. במשחק הניצחון על בני השרון קלעו שני השחקנים שנמצאים על העמדה של דניאלס - דיון דוואל ובריאן רנדל – 11 נקודות ביחד. אם הגעתו של דניאלס תפגע בשני השחקנים הדומיננטיים של גלבוע/גליל, עודד קטש לא הביא חיזוק, אלא הביא צרה על קבוצתו.

שלוש הקבוצות שהיו צריכות חיזוק בצורה הכי דחופה לא השכילו לעשות זאת. ברק נתניה חיפשה רכז זר שלא יפגע במעמדו של שמוליק ברנר, ולא הצליחה לצרף; אריאל בית הלחמי התמהמה, למרות שבאשקלון צריכים שחקן נוסף על מנת לסיים את העונה בצורה טובה; והפועל ירושלים חיפשה קודם כל לשחרר את ליאו ליונס לפני שתביא שחקן במקומו. הבעיה העיקרית של כל אותן קבוצות הוא הטיימינג. את ההעברה הן היו צריכות לעשות עוד בתחילת מרץ, ולא להיכנס למירוץ נגד השעון. כשעושים החלטות תחת לחץ, הן גם נראות ככה.

2. פרויקט רותבארט – לאן הוא נעלם?

בשלהי העונה שעברה, כשעירוני נהריה החלה בקריסה הכלכלית שלה, אמר יעקב ג'ינו בגילוי לב על כך שלדעתו רוברט רותבארט יהיה הישראלי הראשון ב-NBA. בינתיים הספיק עומרי כספי להרוס לג'ינו את התחזית, ורותבארט, שסיים את העונה שעברה בהצלחה בנהריה, הגיע לברק נתניה אחרי שלא מעט קבוצות הביעו בו עניין. השילוב בין אחד השחקנים בעלי הפוטנציאל הגבוה בליגת העל לבין קבוצה צעירה בעלת משאבים מוגבלים היה אמור להפוך את רותבארט לאחד הגבוהים המובילים בעונה הנוכחית.

בפועל ההפך הגמור קרה. רותבארט הפך במקרה הטוב לאופציה הישראלית הראשונה מהספסל של אריק אלפסי, ובמקרה הרע לאופציה השלישית אחרי שחקני הליגה הלאומית ערן אסנטי ואוריה גור. במשחק מול ראשון לציון השבוע עלה רותבארט חסר ביטחון מהספסל, זרק שלשה שבקושי פגעה בסל ולקח את ארון מגי לטיול רק כדי לזרוק זריקת וו משונה. בשני המשחקים שקדמו לכך הוא קלע 2 נקודות, וכל זאת באשראי מוגבל מאוד שהוא מקבל מאלפסי. בלי ספק, אחת ההבטחות הגדולות של הכדורסל הישראלי הצליח לבזבז לעצמו את העונה.

בקיץ הקרוב יגיע רותבארט עוד פעם לצומת חשוב בקריירה שלו. אחרי שמאמנים כבר יתחילו לפקפק בעובדה שהוא יכול להפוך מפוטנציאל לשחקן, תימצא הקבוצה שתיתן לו את הצ'אנס שוב. רותבארט, אחד הבחורים הכי נחמדים בכדורסל הישראלי, יצטרך להפסיק להיות נחמד. הגיע הזמן להפוך את עצמו לשחקן הרבה יותר תוקפני, התקפית והגנתית. עוד עונת בזבוז רותבארט לא יוכל לסבול, גם לא הכדורסל הישראלי שכל כך בונה עליו.

3. למה צריך לקבל סטירה כדי להתעורר?

אחרי ההפסד בשבוע שעבר לבני השרון אמר מאמן מכבי ראשון לציון אפי בירנבוים כי קבוצתו קיבלה "בעיטה בתחת". אם ראשון לציון הייתה מופיעה למשחק ולא מתפרקת, סביר להניח שהייתה מוצאת את עצמה היום עם הכרטיס לפלייאוף העליון מובטח, אך השבוע כבר הופיעה ראשון לציון בצורה משכנעת והביסה את ברק נתניה. עירוני אשקלון הופתעה בשבוע שעבר מול עירוני רמת גן, במשחק שנראה כאילו זלזלה בו מראש, אך השבוע באשקלון כבר ידעו להתגבר על יריבה מהתחתית. הפועל ירושלים חטפה בראש מנהריה במשחק קל על הנייר, אך התפוצצה על עירוני רמת גן המסכנה השבוע. האם זה חוסר יציבות, או פשוט זלזול?

שלוש הקבוצות שהתאוששו השבוע מהפסדים לא צפויים, ממחישות יותר מכל את המצב בליגת העל השנה. זה לא שלפתע אין פערים, העניין הוא שהקבוצות מגיעות למשחקים בהרגשה שהניצחון מונח אצלן בכיס. הפתרון, כמו גם הכישלון בהכנה, נמצא אצל המאמן. שאננות היא נחלתן של הקבוצות שנכשלות בהכנה המנטלית, ועל הדרך מתקשות לגייס את האנרגיות הדרושות. שבוע לאחר מכן לאותם שחקנים פתאום יש את המוטיבציה להוכיח שהתקלה הייתה חד פעמית, אבל החוכמה היא לא רק לתקן לאורך זמן, אלא לדעת לתפקד בשיא ברגע האמת.

השבוע הפסידה מכבי חיפה, גם כן לנהריה, וכמו ההפסד לחולון, היה נראה כאילו חיפה הגיעה בתחושה שהמשחק אצלה בכיס. אם מכבי חיפה והפועל ירושלים רוצות לעשות את קפיצת המדרגה בליגה, הן חייבות להפסיק לספוג סטירות מקבוצות תחתית כדי להתעורר. עוד כמה הפסדים בסגנון של השבועות האחרונים, ושתי הקבוצות כבר לא יוכלו לטעון שעשו העונה את קפיצת המדרגה המיוחלת.

4. בני השרון לאן?

לא מעט קבוצות היו חותמות בתחילת העונה על הגעה לגמר גביע המדינה ומלחמה על כניסה לפלייאוף העליון. בני השרון היא לא אחת מאותן קבוצות, היא קבוצה עם רצון גדול להצליח ולהמשיך את המסורת של השנים האחרונות בהשתלבות בצמרת. לצורך זה הביאו בבני השרון את דן שמיר, ציידו אותו בצוות של זרים מבטיחים, הוסיפו לו ישראלים בעייתיים וציפו להצלחה. כשראו שהעונה עשויה להסתיים במפח נפש, חיזקו בצורה נפלאה עם פי ג'יי טאקר, וקיוו שהפעם זה יספיק. אחרי התבוסה לגלבוע/גליל ברור כי הסיכוי של הקבוצה למצוא את עצמה בפלייאוף התחתון הוא לא קטן.

כשמנסים לתאר את העונה של בני השרון, המילים "כישלון" ו"אכזבה" מצטרפות בטבעיות. אז נכון שהקבוצה איבדה ישראלי חשוב בדמותו של דורי אסף, אבל כשבונים עונה שלמה על אסף לצדם של ארז כץ, בן רייס, אורי יצחקי ואייזק רוזנפלט, לא מתפלאים שהתוצאה היא מלחמה על המקום השמיני. לדן שמיר יש מניות בכישלון של הקבוצה, בסופו של דבר הוא המאמן, והוא זה שלא הצליח לנצח פעמיים את הפועל עפולה והפסיד גם בנהריה. אבל למרות כל זאת, בבני השרון בטוחים כי כל קבוצה שתפגוש אותם בפלייאוף תאכל מרורים, כולל מכבי תל אביב. אם הקבוצה לא תצליח לגרד את הפיינל פור, או לחלופין תיכנס לפלייאוף התחתון, מהכישלון הם כבר לא יצליחו לחמוק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

5. התמונה מתחילה להתבהר

ארבעה מחזורים לסיום העונה, ניתן כבר לקבל תמונה די ברורה של מצב העניינים בליגה. מכבי תל אביב תסיים ראשונה את העונה כצפוי, כשהמאבק על מקומות 2-5 נשאר פתוח לחלוטין. על הנייר את המשחקים הקלים ביותר יש לגלבוע/גליל, שמלבד למשחק חוץ בנתניה בשבוע הבא, תשחק מול שלוש קבוצות תחתית, ותארח שתיים מהן בגן נר. מכבי חיפה תצטרך לנצח את הפועל ירושלים בבית ואשקלון בחוץ כדי לשמור על סיכוי למקום השני, ואילו הפועל ירושלים תיאלץ להפתיע בבית את מכבי תל אביב, או לחלופין לקוות למעידות של היריבות. ברק נתניה חייבת לקחת לפחות שלושה משחקים עד לסיום העונה כדי לא לסיים חמישית, ובלי יתרון הביתיות, כשבין המשחקים שנותרו לה נמצאת גם מכבי תל אביב ביד אליהו.

עירוני אשקלון נראית מובטחת במקום השישי בליגה, אך לוח משחקים קשה, שכולל את שלוש הגדולות (מכבי תל אביב, ירושלים וחיפה) בתוספת משחק מפתח בחוץ מול ראשון לציון מבטיח לה סיום קשה. אם לא תשכיל לקחת שני משחקים לפחות, תקווה לכך שראשון לציון לא תנצח שניים מתוך שלושת המשחקים עד למפגש בין השתיים במחזור הסיום, או שבני השרון תמעד בבית מול חולון או נהריה כדי להימלט מהמקום השמיני.

מי שעוד נמצאות במלחמה על המקום השמיני הן הפועל עפולה, שתסיים את העונה ברצף משחקים כמעט בלתי אפשרי, ועירוני נהריה. השתיים יצטרכו לפחות שלושה ניצחונות, ולקוות לנפילה של ראשון לציון (אותה שתיהן מארחות) או בני השרון כדי להיכנס לפלייאוף. שתי האחרונות בליגה, הפועל חולון ועירוני רמת גן, נמצאות במצב בלתי אפשרי כמעט. בעוד רמת גן תצטרך נס של ממש כדי להיחלץ מהפלייאוף התחתון, שכולל ארבעה ניצחונות ונפילה של כמעט כל קבוצות התחתית, חולון יודעת שרצף של ארבעה ניצחונות בארבעה משחקים עשוי לעזור לה לקטוף את המקום השמיני.

הליגה נכנסת לישורת האחרונה, ארבעה מחזורים מותחים עם קרבות על מיקום, ספקולציות ומלחמות. אחרי השבוע הנוכחי תערוך הליגה שני מחזורי אמצע שבוע בחג הפסח, ומחזור סיום מותח מאוד שלאחריו יתחילו סדרות הפלייאוף. אחרי ביקורת רבה על הליגה, אנחנו מקבלים סיום שייתן אות חיים מליגת העל לעונת 2009/10, ותקווה שאפשר להוציא יותר מהעונה הבאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully