וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב הביסה את הפועל חולון 87:104

רגע לפני המשחק הקריטי מול פרטיזן ברבע גמר היורוליג, הצהובים דילגו מעל דורסמן ושחקניו. הפועל ירושלים דרסה את רמת גן 71:107

המחזור ה-18 בליגת העל יצא לדרך הערב (שבת) עם צמד משחקים בו אירחו הנציגות האירופיות שלנו את קבוצות התחתית של הליגה. האלופה מכבי תל אביב פגשה בביתה את הפועל חולון, קצת פחות משנתיים אחרי שלקחה את האליפות ביד אליהו, כשהראש של השחקנים כבר בשני המשחקים בשבוע הבא מול פרטיזן בלגרד במסגרת שלב ההצלבה של היורוליג. למרות זאת הצהובים הפגינו נחישות ולחימה וניצחו את החולונים בתוצאה 87:104.

עוד לפני זה, התאוששה הפועל ירושלים משני הפסדי הבית הרצופים שהיא רשמה במלחה, כשדרסה ללא רחמים את הפועל רמת גן 71:107. עכשיו יוכלו גודס ושחקניו להתחיל להתכונן לדבר האמיתי: המשחק הראשון מול אלבה ברלין ביורוקאפ ביום רביעי.

מכבי תל אביב – הפועל חולון 87:104

המשחק בשבוע החולף בעפולה הראה למכבי תל אביב עד כמה השאננות היא דבר מסוכן. הפועל עפולה הצנועה הייתה כבר על גבול הסנסציה ברבע האחרון במשחק בין שתי הקבוצות, אחרי שמכבי הובילה לאורך כל המשחק ביתרון דו ספרתי. לפני מאריץ' וראסיץ' הצהובים התמודדו מול בראטיץ' ותומאס. שאננות לא הייתה שם. ארבעה משחקים צפויים למכבי בעשרת הימים הקרובים, כך שמילת המפתח תהיה מן הסתם הרוטציה. לימונד, גרין ושארפ, שלאורך העונה לא רואים יותר מדי דקות ביורוליג, קיבלו יותר דקות וסייעו לבלות'נטאל, פרקינס, אנדרסון ואיידסון לסגור את הסיפור מוקדם.

חולון ספגה הפסד ליגה שלישי רצוף, ונראה כי היא תזדקק לחסד מצד כמה קבוצות כדי לברוח מהפלייאוף התחתון. החזרה ליד אליהו, האולם בו זכו בשני תארים בשנתיים האחרונות, הפיחה חיים למשך כמה דקות בקרב החולונים, אך מהר מאוד התברר כי זה לא כוחות. המשחק החשוב באמת של הקבוצה יהיה בעוד שבוע מול בני השרון בחוץ, כשהפסד בו יסגור סופית את סיכויי הקבוצה להעפיל לפלייאוף העליון.

מכבי פתחה עם רביב לימונד, אנדרו ויז'נייבסקי, גיא פניני, צ'אק איידסון ודיאור פישר. חולון עלתה עם אנטוניו גרייבס, ליאור ליפשיץ, שון דניאל, ג'ון תומאס וסשה בראטיץ'. חולון פתחה חזק והלכה לסל בכל הזדמנות כשהיא נעזרת ביכולת מצוינת של ג'ון תומאס בצבע, ויד טובה של אנטוניו גרייבס. דייויד בלות'נטאל וצ'אק איידסון החזיקו את מכבי בתמונה. הגנה טובה של הצהובים ושלשה גדולה של בלות'נטאל סייעו למכבי לבצע ריצת 0:10 ולהוליך 21:30 בתום הרבע הראשון.

מכבי פתחה את הרבע השני עם סל של אלן אנדרסון, וחולון המשיכה להיראות כבויה. בלות'נטאל המשיך לחרוך רשתות והצהובים כפו קצב משחק מהיר שהקשה על חולון. דורסמן הכניס את טייטוס אייבורי ווייקין קלי ואלו גמלו לו בנקודות מהירות שצימקו את הפער למינוס 3 באמצע הרבע. לימונד ואנדרסון הכניסו אנרגיה חדשה במכבי, והשחקנים של גרשון ירדו למחצית ביתרון 43:52. בלות'נטאל רשם מחצית ראשונה גדולה עם 16 נקודות לזכות הצהובים, שקלעו 6 מ-11 מחוץ לקשת.

שתי הקבוצות הציגו משחק מעט מפוזר בתחילת הרבע השלישי, והפער נותר בעינו. דקות טובות של ויז'נייבסקי סייעו למכבי להגדיל את ההפרש ל-17 ומשחק הגנה טוב של לימונד ואנדרסון היקשה על הקו האחורי של חולון. בסיום הרבע השלישי הוליכה מכבי 59:79. חולון נהנתה מהטבעה גדולה של סשה בראטיץ' קצת יותר מדקה בתוך הרבע הרביעי, אך לא הצליחה למנוע מיניב גרין ריבאונד התקפה שנגמר בהטבעה. דרק שארפ, בכמה סלים גדולים, הדליק את הקהל, ומכבי שמרה על יתרון שנע סביב 20 הפרש. מכבי הורידה את הרגל מהגז, וחולון ניצלה זאת כדי להוריד למינוס 9. מכבי התעוררה בשלב הזה ובכמה מהלכים שובי עין סגרה עניין עם 87:104.

קלעו למכבי תל אביב: דייויד בלות'נטאל 16 נקודות (4 מ-6 לשלוש), אנדרו ויז'נייבסקי (7 אסיסטים) וסטפון לאזמה 13 כל אחד, גיא פניני 12 (5 ריבאונדים), צ'אק איידסון 9, דרק שארפ ודורון פרקינס 8 כל אחד, דיאור פישר 7, יניב גרין, רביב לימונד ואלן אנדרסון 6 כל אחד.

קלעו להפועל חולון: ג'ון תומאס 19 נקודות (7 ריבאונדים), וייקין קלי 17, סשה בראטיץ' 14, טייטוס אייבורי 11, אנטוניו גרייבס 8, דווין מיצ'ל 6, ניב ברקוביץ' 5, יוני ניר 4, ליאור ליפשיץ 3, כן שותף שון דניאל.

הפועל ירושלים – עירוני רמת גן 71:107

בירושלים היו מודאגים לפני המשחק מול עירוני רמת גן, ובצדק. אחרי הכל, קבוצתו של גודס הפסידה את שני משחקי הבית האחרונים שלה ושלושה מתוך ארבעת האחרונים שלה בליגה. אם לוקחים בחשבון את הפריחה המחודשת של האורחים בראשותו של יניב בורגר, הרי שניצחון של האנדרדוגים במלחה היה בהחלט בגדר האפשרי, אבל הקבוצה מהבירה לא אפשרה לאורחים לחלום, ומחצה אותה כבר מהפתיחה.

רמת גן הגיעה למלחה ללא ג'ייסון תומאס, שלא התלבש עקב פציעה, וללא ג'וליאן קאזו, אבל גם החסרונות הללו הם לא תירוץ להופעה שהציגה הקבוצה. מלבד כמה דקות בפתיחה, רמת גן נראתה כמו קבוצת ליגה לאומית, וכלל לא נראתה על המגרש, בעוד ירושלים דורסת אותה ללא רחמים, במשחק שבוודאי ייתן לאדומים ביטחון לקראת המשחק הקריטי שלהם, מול אלבה ברלין ביורוקאפ ברביעי.

דיז'ון תומפסון העלה את המארחים על הלוח, אבל שלשה של ג'ון שארפר, ונקודות של ווטסון ואוחנון העלו את רמת גן ליתרון מוקדם, 2:7. ירושלים הגיבה בריצת 0:6 משלה, כשנעימי מעלה אותה ליתרון 9:11. רמת גן החלה לאבד את הראש, וחסימה נהדרת של יוגב אוחיון על כריס ווטסון, בצירוף אסיסט נהדר של תומפסון לאוחיון, הוריד את המארחים ביתרון 13:21 בסיום הרבע הראשון. הרבע השני התחיל באותו אופן שהראשון הסתיים, הפעם עם ריצת 0:11. דיז'ון תומפסון היה באותן דקות בכל מקום, והוליך את ירושלים ליתרון 13:32. פורבס סוף סוף מצא נקודות עבור האורחים ברבע השני, אבל שלשה של סימונס קבעה יתרון 22. קבוצתו של בורגר פשוט לא מצאה את עצמה ואת הטבעת, הרבתה לאבד ולהחטיא, ולמחצית היא ירדה בפיגור גדול, 48:24.

רמת גן ניסתה לצמק מעט בחזרה מחדרי ההלבשה, כשווטסון מצליח לחדור את ההגנה הירושלמית, אבל תומפסון המשיך ביכולת הנהדרת שלו, ושלשה גדולה קבעה 33:58. יואינג הוציא מעט את האורחים מהקיפאון ההתקפי, אבל להבדיל מקליעות פה ושם של שחקני רמת גן, ירושלים היתה מסודרת הרבה יותר, שיחקה כמו קבוצה, ולא התקשתה לחדור את ההגנה הרעועה של האורחים, כשפינקני ונעימי ממשיכים את ההתעללות, ומורידים את ירושלים ביתרון 44:72 בסיום הרבע השלישי.

ההמשך היה ידוע מראש, ירושלים טסה ל-3:15 בפתיחת הרבע האחרון, עלתה ל-40 הפרש, כשאפילו ליאו ליונס, שהיה בדרכו החוצה מהקבוצה, מקבל הזדמנות לשים את שמו על הלוח. עד לסיום הספיק גם בן לזר הצעיר להיכנס ולהותיר את חותמו, עם שלשה שהקפיצה את הקהל המקומי, ואת תוצאת הסיום קבע גיא דותן הצעיר, שגם הוא זכה לדקות משחק, 71:107 בסיום.

קלעו להפועל ירושלים: קווין פינקני 17 (8 מ-8 ל-2), יובל נעימי 16 (4 מ-4 לשלוש), דיז'ון תומפסון 15, 11 ריבאונדים ו-6 אסיסטים, טרה סימונס 11 ו-4 אסיסטים, ברנדון האנטר 10 ו-6 ריבאונדים, יוגב אוחיון 9, שרון ששון 8, פו ג'טר 6, בן לזר 4, גיא דותן וליאו ליונס 2 כל אחד.

קלעו לעירוני רמת גן: גארי פורבס 23 ו-8 ריבאונדים, כריס ווטסון 14, אנטון קזרנובסקי 11, ג'ון שארפר 10, ברנדון יואינג 6, איציק אוחנון 4, אור ברנר 3.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully