וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגדאטיס: "הניצחון הגדול בקריירה שלי"

הקפריסאי התרגש מהניצחון באינדיאן וולס על פדרר, שאמר: "לקחתי החלטות לא נכונות". מארי ורודיק בשלב הבא

טורניר האינדיאן וולס סיפק היום (רביעי) את ההפתעה הגדולה ביותר עד עכשיו, כשרוג'ר פדרר נפרד מהטורניר כבר בסיבוב השלישי. מי שדאג לו לזה הוא מרכוס בגדאטיס הקפריסאי, שאולי הצליח לנקום על אותו הפסד מפורסם בגמר אליפות אוסטרליה לפני ארבע שנים בטורניר שבו הוא פרץ לתודעה. פדרר, שזכה שלוש פעמים בטורניר בין 2004 ל-2006, הודח בשנה שעברה בחצי הגמר על ידי אנדי מארי.

אחרי שישה ניצחונות של פדרר על יריבו, השוויצרי הבין שזה הולך להיות קשה במערכה הראשונה, כשרק במצב של 5:5 הצליח פדרר לשבור את יריבו, המדורג 33 בעולם, בפעם הראשונה במשחק וניצח 5:7. בגדאטיס היה סבלני במערכה השנייה, שהגיעה אף היא ל-5:5 ומצא שבירה בעצמו שהובילה אותו ל-5:7 ול-1:1 במערכות.

כל אחד מהשניים שבר פעם אחת במערכה השלישית והאחרונה, עד שזו הגיעה לשובר שוויון. בגדאטיס המצוין השאיר את פדרר על ארבע נקודות בלבד ודהר לכיוון הניצחון אחרי שעתיים ועשרים דקות. בשלב הבא הוא יפגוש את טומי רוברדו, שגבר על דודי סלע בסיבוב השלישי (ראו ידיעה נפרדת).

מלבד ההפסד של פדרר, לא נרשמו הפתעות מרעישות, כשאנדי מארי, שמדורג רביעי בטורניר, חלף על פני מייקל ראסל המקומי (68 בעולם), אחרי ניצחון משכנע 3:6, 5:7. גם אנדי רודיק, שמרגיש בבית, העפיל לשמינית הגמר. האמריקאי, שמדורג 8 בעולם, פגש את תיאמו דה בייקר מהולנד (73 בעולם) וגבר עליו 3:6, 4:6.

רובין סודרלינג התגבר על פליסיאנו לופז 6:7, 4:6 והעפיל לשמינית הגמר. בשלב שמונה האחרונים הוא ישחק נגד ג'ו וילפרד צונגה, שעבד קשה נגד אלברט מונטנס וניצח 6:4, 3:6, 3:6. גם ניקולס אלמגרו העפיל אחרי 4:6, 6:3, 3:6 על ג'יימס בלייק.

אצל הנשים לא פחות מעניין, אבל לא נרשמו הפתעות יוצאות דופן. קרוליין ווז'ניאקי פגשה את נדיה פטרובה וניצחה אותה 6:3, 3:6, 0:6 בדרך לרבע הגמר, שם היא תפגוש את ז'י ז'נג המצוינת, שהדיחה את אליסיה מוליק 3:6, 6:4, 6:7. לאלנה דמנטייבה זה הלך הרבה יותר פשוט אחרי 3:6, 3:6 על ארבאנה רזאי, מה שמסדר לה מפגש עם אגניישקה רדוואנסקה, שמחצה את מריון ברטולי 3:6, 2:6. משחקים נוספים: סמנטה סטוסור גברה 2:6, 5:7 על ורה זבונרבה, מריה חוזה מרטינז סאנצ'ז ניצחה 4:6, 4:6 את ינינה וויקמאייר. אליסה קלייבנובה גברה על קרלה סוארז נבארו 6:2, 6:7, 4:6.

פדרר: "אין טעם להיכנס לפאניקה"

"זה הניצחון הכי גדול בקריירה שלי", אמר בסיום בגדאטיס בן ה-24. "אני חושב שזה אומר הכל. אני מאושר. הרבה רגשות עוברים אצלי בגוף כרגע. הפסדתי הרבה משחקים נגד השחקנים הגדולים בעולם, וזו הקלה ענקית לנצח את פדרר, במיוחד אחרי שעברתי הרבה רגעים קשים בקריירה. אני מנסה ליהנות מהרגע הזה".

בגדאטיס, שהניצחון הכי גדול שלו לפני כן היה ב-2006 מול אנדי רודיק, שדורג אז במקום השלישי, ניסה להירגע ולנתח את המשחק. "אי אפשר לשמור על אותה מידה של אגרסיביות לאורך כל המשחק. צריך להיות חכם ולבחור את הנקודות בהם תעלה את הרמה שלך. עשיתי את זה טוב היום. רוג'ר (פדרר) היה קצת יותר מדי אגרסיבי היום, והחטיא הרבה כדורים. אני הייתי יותר רגוע ממנו". הקפריסאי החזיק לפני המשחק במאזן של 6:0 מול רוג'ר פדרר ומיד מיהר להתלוצץ בנושא כשאמר לקהל: "שבע הוא מספר המזל שלי".

פדרר החמיץ שתי אפשרויות להכריע את המשחק ונשמע מאוכזב בסיום. "לקחתי החלטות לא נכונות בזמן לא נכון. אולי הלכתי על יותר מדי, אולי הייתי פאסיבי מדי. זה לא משהו שאפשר לעבוד עליו, אלא זה מגיע דרך משחקים וזה מה שאני צריך. אני מקווה להשיג יותר מזה במיאמי". השוויצרי, שחזר אחרי פציעה שהשביתה אותו מאז השלים את הזכייה ה-16 שלו בגרנד סלאם בינואר, התייחס לכושר בו הוא נמצא. "הייתי מוצא את הקצב שלי ככל שהטורניר היה מתקדם ומי יודע מה היה קורה? אבל אני לא צריך לדאוג לגבי זה יותר. תמיד קשה לחזור לפעילות אחרי הרבה זמן בחוץ ופתאום לשחק. אבל העונה ארוכה ואין טעם להיכנס לפאניקה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully