וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על הספסל: ווין רוני

15.3.2010 / 14:07

המפעלים האירופיים בוערים ואיתם גם כוכבי הליגות השונות, שהפציצו בסופ"ש מספרים נדירים שהצליחו להדיח ברגע האחרון את כוכב מנצ'סטר יונייטד מהרכב נבחרת המחזור של היבשת הגדולה

בחודש מארס אשתקד חזינו במנצ'סטר יונייטד, ברצלונה ואינטר משייטות לאטן לעבר תואר האליפות, עם הפרעות מינוריות בלבד. מרבית העניין באירופה התרכז אז במאבקים בליגת האלופות, אבל השנה גל חום שוטף את אירופה. מאבקי האליפות פתוחים בכל אחת מחמש הליגות הבכירות, ליגת האלופות מספקת הפתעות, ועד לסיום העונה צפויים מאבקים אימתניים ומרתקים שלא יאפשרו לכם למצמץ, עם משחק עונה בכל שבוע, דרמות ומהפכים. אחרי אחד מסופי השבוע המטורפים שנראו העונה, וואלה! ספורט מגישה לכם נבחרת מחזור בלתי אפשרית עם שלושה חלוצים שכבשו שלושער והשאירו את ווין רוני הנפלא בחוץ. גם הכוכב האורח שלנו בסימן שלוש, אחרי שלושער שכבש בקבוצתו הסקוטית.

שוער

ז'אן פרנסואה ז'ילה – בארי

במחזור משוגע בו הובקעו 39 שערים בסרייה A, שני שוערים בלבד שמרו על רשת נקייה. ז'ילה, הבלגי בן ה-30, עשה את זה בסטייל. בארי, אחת ההפתעות הנעימות של העונה, חזרה מהאולימפיקו עם 0:2 גדול על לאציו הודות להצגה פנטסטית של האיש עם הכפפות. ז'ילה עצר פנדל של אלכסנדר קולארוב, בלם את חוליו קרוז והוסיף מגוון הצלות שהבטיחו את הניצחון. ז'ילה סוגר העונה עשור בבארי ומדובר בשיאן ההופעות של המועדון בכל הזמנים. לאציו? "המועדון הזה לא רגיל להילחם נגד הירידה", אמר המאמן המיואש אדי רג'ה. צפו להתפתחויות.

הגנה

מגן ימני: פאבלו אלברז – קטאניה

המלחמה הפרטית של מוריניו בצ'לסי והרצון העז של אינטר להפוך העונה לגורם משמעותי בליגת האלופות גרמו, ככל הנראה, לנראזורי להזניח את המאבק על הסקודטו. אינטר ניצחה פעם אחת בליגה בששת המחזורים האחרונים וראתה יתרון של עשר נקודות מצטמצם לנקודה אחת. אלא שמוריניו ושחקניו כל כך מרוכזים בצ'לסי, שהם לא מביעים דאגה. אולי בגלל שכל אדם שפוי בצד הכחול של סן סירו יהיה מוכן לאבד עוד אליפות לטובת הופעה ב-22 במאי במדריד. בשישי, אינטר שוב נראתה רע בקטאניה (3:1). שחקני ההתקפה שלה נעצרו שוב ושוב אצל אלברז הצ'יליאני, שרשם הופעה נפלאה. המגן, אקס בוקה ג'וניורס, התכבד גם בבישול במשחק שפתח מחדש את הסרייה A.

בלם: ז'אן פסקל מיניו – אוקזר

"בגיל 29 מיניו מבסס את מעמדו כאחד הבלמים הטובים בליגה", נכתב בתקשורת הצרפתית אחרי קרב הצמרת בין מופנלייה לאוקזר (1:1). מיניו הנהיג את החוליה האחורית של קבוצתו, שלט בכדורי הגובה וניצח בכל העימותים בדרך לשלל מחמאות וציונים גבוהים מאנשי התקשורת בצרפת. התיקו במונפלייה מספר את סיפור הליג 1 בשבועות האחרונים. בורדו נותנת, אף אחת לא לוקחת והתוצאה – שלוש נקודות בלבד מפרידות בין המקום הראשון לשישי. כל אחת יכולה לזכות בתואר, אם רק תתחיל לנצח. כל מחזור הוא קריטי, אל תמצמצו.

בלם: מייקל דוסון – טוטנהאם

ניצחון 1:3 על בלקבורן השאיר את הספרס, שגם נהנו מהמעידות של מנצ'סטר סיטי ואסטון וילה, שבוע נוסף במקום הרביעי. המאבק עוד רחוק מסיום, אבל כבר עכשיו אפשר להצביע על טוטנהאם כהפתעה הנעימה. הארי רדנאפ העמיד סגל מאוזן, מפוצץ בכישרון והקבוצה שלו מציגה כדורגל אטרקטיבי ושובה עין. לצד החלק הקדמי הנהדר, רדנאפ נהנה העונה משקט מופתי מאחור בעיקר בגלל עונה פנטסטית של דוסון. גם בשבת הבלם בן ה-26 בלט עם משחק שקט, בטוח ויציב ושמר על היכולת הנהדרת שהוא מגלה העונה. גם הוא עדיין מחכה ליום בו הטלפון יצלצל ומהקו השני ידבר אליו פאביו קאפלו.

מגן שמאלי: פליקס בסטיאנס – פרייבורג

לפני המשחק באליאנץ ארנה, קיבל בסטיאנס משימה ממאמנו רובין דוט – להיצמד לאריאן רובן ולא להרפות. בסטיאנס, ילד בן 21 ששיחק עד כה בעיקר בליגות הנמוכות באנגליה, ביצע את המשימה בהצלחה ושיתק לחלוטין את הכוכב ההולנדי, שלא הצליח לבוא לידי ביטוי התקפי. פרייבורג הובילה והייתה קרובה לסנסציה, אבל לצערם של בסטיאנס ודוט, את רובן אי אפשר לעצור בכדורים נייחים. בעיטה חופשית מושלמת ופנדל מדויק ניצחו לבווארים את המשחק. בסטיאנס נשאר עם המחמאות.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

קישור

פלורן מאלודה – צ'לסי

בשלוש השנים בסטמפורד ברדיג' הפך הצרפתי לסותם החורים של צ'לסי. המאמנים השונים שעברו שם השתמשו בו בתפקידים שונים, ולכל אחד מהם הייתה גישה אחרת כלפי השחקן. מאלודה הוא אחד מאותם שחקנים שקשה להחליט לגביהם. שחקן לא משויף, פועל שחור שעושה את העבודה, אבל אף פעם לא יקבל מלוא הערכה. אלא שדווקא תחת אנצ'לוטי, הצרפתי נהנה מאחת העונות הטובות בקריירה. גם האיטלקי ניסה את מאלודה במגוון עמדות כולל מגן שמאלי לעת מצוקה, אבל הוא מצליח להוציא ממנו יותר מכולם. בשבת מאלודה חזר לקישור, הבריק עם שער ושני בישולים ב-1:4 על ווסטאהם וסחט מחמאות ממאמנו. "הוא היה הטוב במגרש", שיבח אותו אנצ'לוטי.

זבזדאן מיסימוביץ' – וולפסבורג

בשלב הזה של העונה שעברה וולפסבורג דהרה לעשרה ניצחונות רצופים בדרך לזכייה היסטורית באליפות גרמניה. כנראה שהתקופה הזו של השנה עושה טוב לזאבים, כי פחות מ-48 שעות אחרי התיקו המחמיא בקאזאן בליגה האירופית, וולפסבורג פירקה את גלאדבך 0:4 ורשמה ניצחון ליגה רביעי ברציפות. מיסימוביץ', מהברגים המרכזיים בעונת האליפות, כבש גם בקאזאן ומאמנו לורנץ גונטר קוסטנר אמר שהוא לא יכול לדמיין את וולפסבורג בלעדיו. למזלו של קוסטנר, לבוסני שלו היה מספיק כוח לעוד משחק נהדר של שער ושני בישולים, שיעזרו לזאבים לסיים עונה בטעם טוב.

נאני – מנצ'סטר יונייטד

חייו של כדורגלן הפכפכים ביותר. לפני חודשים ספורים לא היה באנגליה אדם שפוי שחשב שנאני יחזור להיות שחקן לגיטימי במנצ'סטר יונייטד אחרי המתקפה החזיתית על פרגוסון בראיון לעיתון פורטוגלי. אלא שנאני התנצל, עבד קשה, נהנה מקצת מזל ובעיקר למד להשתחרר מהצל הענק שמלווה אותו – ההשוואה לכריסטיאנו רונאלדו. נאני של השבועות האחרונים הוא שחקן אחר, חופשי מעקבות, שמראה כמה כישרון יש לו ברגליים. שיתוף הפעולה שלו עם ווין רוני והחברים מושלם כפי שיעיד הבישול לשער הראשון ב-0:3 על פולהאם. הופעה שזיכתה אותו בלא מעט ציוני 10 בעיתוני הממלכה.

התקפה

גונזאלו היגואין – ריאל מדריד

רוצים עוד הוכחה לחיים המשוגעים של שחקן כדורגל? בשבוע שעבר הפך היגואין לאויב הציבור במדריד. ההחמצה הגדולה מול ליון הפכה אותו, בעיני התקשורת, לאחד האשמים בהדחה המוקדמת מהאלופות. "מארקה" דיווח על קרע עם רונאלדו ובעיות במו"מ לחידוש החוזה. היגואין שתק וענה במגרש. "פיפיטה" כבש שלושער ב-1:4 על ויאדוליד, כולל שני שערים מבישולים של הפורטוגלי, והשניים הציגו זוגיות דביקה כשהתחבקו לאחר השערים. הספירה לאחור לקראת הקלאסיקו נמשכת. ב"מארקה" יחזרו כנראה להיטפל לפלגריני.

כריסטיאנו לוקארלי – ליבורנו

"לוקארלי הוא ליבורנו", אמר בהתרגשות המאמן סרסה קוסמי אחרי ה-3:3 המטורף עם רומא. החלוץ בן ה-34 עבר הרבה מאז עזב את הבית בקיץ 2007. חצי שנה לא מוצלחת בשחטאר, ירידה ועלייה עם פארמה וחזרה לבית החם בטוסקנה בקיץ. עד יום ראשון לוקארלי כבש רק שני שערי ליגה בעונה המקרטעת של קבוצתו, אבל הוא לא מוכן לרשום עוד ירידה. בטח לא עם ליברונו. כל הכישרון והתשוקה של החלוץ התפוצצו עם שלושער שחיבל בחלומות האליפות של רומא ובחלומות ההישארות של לאציו, שנואת נפשם של אוהדי ליבורנו.

לאו מסי – ברצלונה

הבלאוגרנה שוב נקלעו לערב בינוני, ושוב לא נראו כמו הקבוצה הדורסת של העונה שעברה. זלאטן המורחק נעדר. צ'אבי ואינייסטה שוב נעלמו במגרש, ושוב רק איש אחד הציל את הערב. מבצע אישי ענק, סיומות נקיות וחיוך כובש. 22 שערי ליגה. "מסי הוא גאון", התפייט לאפורטה. כל מילה מיותרת.

כוכב אורח

רובי קין – סלטיק

עסקת השאלתו המפתיעה של קין מטוטנהאם לסלטיק העירה את היום האחרון של מועד ההעברות בינואר מתרדמת. קין, 29, רצה לקבל יותר דקות משחק ובחר לשנות אווירה. מאז הוא פורח. בשבת הוא חגג שלושער תוך 18 דקות כשסלטיק הביסה את קילמרנוק 0:3 בדרך לחצי גמר הגביע הסקוטי. קין העלה את מאזנו לשמונה שערים בשמונה משחקים מאז המעבר, לעומת שישה שערי ליגה בחצי עונה בטוטנהאם. בקצב הזה, האירי יחזור לוויט הארט ליין בדיוק בזמן למוקדמות ליגת האלופות בעונה הבאה.

שווים אזכור:

קרייג גורדון (סנדרלנד) – עמד בגבורה 91 דקות

מריו יפס (קייבו) – עד שבא סיידורף

טרנקילו ברנטה (לברקוזן) – שלח מסר להיינקס

סימונה פרוטה (רומא) – לוזרים לנצח

ארדינג מבלוט (פ.ס.ז') – שלושער שלא הספיק לנבחרת

חורחה מרטינז (קטאניה) – קבר את אינטר

ווין רוני (מנצ'סטר יונייטד) – שרק יישאר בריא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully