וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סנטה קלאס

לירן שבתאי

15.3.2010 / 12:54

האם ההתעוררות של ניקלאס בנדטנר תסמל מהפך בארסנל? לירן שבתאי מסכם מחזור אנגלי, ומתכונן לקרב בין וידיץ' לטורס

כוס התה שלי

הדואט של רומן פבליוצ'נקו וג'רמיין דפו. בסוף ינואר רובי קין עזב את הלול ועבר לסלטיק. עזיבה של קפטן היא תמיד משמעותית, וזו של קין לוותה בהצהרת כוונות לחבריו לקבוצה. "לפי הדרך שבה פבליוצ'נקו התאמן ושיחק, הוא רצה לעזוב, אבל בינואר הוא הבין שהוא לא הולך לשום מקום", אמר רדנאפ, ושלח חץ ישיר לעבר החלוץ שלו. מאז המשחק מול לידס בגביע, פבליוצ'נקו כבש שמונה שערים בשישה משחקים. כפי שרמז רדנאפ, השינוי שחל ברוסי מאז ינואר קשור לא רק לשמחת החיים שחזרה, אלא גם להבנה שאין יציאה מווייט הארט ליין. מאז הוא נראה מהיר וחד, ומול השער הוא קר כמו מזג האוויר במולדתו.

בשבת הצמד רומן את ג'רמיין פירק את בלקבורן. דפו פתח עם שער יתרון בשעה שארב לכדור נייח כמו פומה שחורה, במחצית השנייה דפו מצא את פבליוצ'נקו והאחרון שיגר טיל לרשת, ואת השלישי (והשני של פבליוצ'נקו) הרוסי דחק מקרוב. התרנגולים מנצחים 1:3 ומתקבעים במקום הרביעי, ובראש כבר מתחילים להתנגן צלילי נעימת הצ'מפיונס ליג.

"הוא פינישר נהדר ויכולתו נותנת לנו סיכוי לטופ-4", אמר רדנאפ על ה"רכש" הכי משמעותי שלו בינואר. ואכן, השילוב של פבליוצ'נקו ודפו קטלני, ו"באטמן ורובין" כבשו 14 מתוך 17 השערים האחרונים של טוטנהאם. דפו, מנגד, שכבש כבר 23 שערים העונה, הוכיח שאין ראוי ממנו לזכות בריאליטי הפופולרי "החלוץ השני לצד ווין רוני" בקיץ. אחרי שעבר את קראוץ', קין ושלל נגרים, דפו פורח, ומבין ומסתדר עם פבליוצ'נקו בהרמוניה. אם רדנאפ ייתן לנו עוד מאותו החומר, ההרמוניה הזו עוד תשמיע בווייט הארט ליין את המנון ליגת האלופות.

מייבש שיער

לבריאן לואוס. מהמקום ה-18, ברנלי לא יכלה לקוות לדייט ביתי חשוב יותר מאשר מפגש מול היריבה לתחתית וולבס, המדורגת מקום אחד מעליה, אך דווקא האורחים הצליחו להשיג את ה-1:2 הקריטי. לדעת רבים, גורלה של ברנלי נחרץ ביום שאואן קויל עזב. מעבר לשינוי הטקטי, ממשחק מהיר והתקפי להגנתי ומבוקר, המהפך שהתרחש לרעה הוא שבריאן לואוס, בניגוד לקויל, הוא מאמן נטול כריזמה ומנהיגות. מיק מקארתי נראה כמו אחד השחקנים, רוברטו מרטינז מביא איתו סקס אפיל ספרדי, פיל בראון והאוזנייה שלו כבר שולטים שנים בהאל סיטי, שחקני פומפי נפלו שדודים לרגליו ופיו של אברם גרנט. אחד התפקידים החשובים למאמן בקבוצות תחתית זה היכולת לגבש את השחקנים והקהל, לגרום להם להאמין, להילחם ביחד ולסמוך עליו. כנראה ללואוס, המצטייר כאנמי, אין את כושר המנהיגות, והקהל אף שרק לו בוז אחרי החילוף של כריס איגלס ההתקפי. ברנלי בצרות.

"זה הרסני ביותר כי אנחנו צריכים לקחת נקודות מקבוצות באזור שלנו", אמר לואוס אחרי שזירת הרצח בתחילת העונה הפכה לחנות ממתקים, "כרגע לא מעניין איך אנחנו משחקים, ואם לא נביא נקודות בבית, נצטרך להביא מבחוץ". לדבריו, ל"קלארטס" נשארו שני משחקי מפתח, מול וויגאן בשבוע הבא ומול האל סיטי. לדאבונו, לברנלי יש את מאזן החוץ הכי גרוע מזה שנים, רק נקודה אחת בלבד. להפסיד בבית, שהיה למבצרה האחרון, בשלב כה אקוטי של העונה, מול אויבת לתחתית כמו פורטסמות ועוד לחזור שנית על החטא מול וולבס - כך בדרך כלל מתחיל תסריט הירידה.

סקאוט

לפני שבוע צלבו אותו כאילו היה ישו ("הוא לא יכול לפגוע בפרה עם בנג'ו", קטלו ב"סאן"), ביום שלישי כבר חזרו בהם ("מר בנדטנר: אנחנו מצטערים", הפתיעו בצהובון), ובשבת, לאחר שכבש את שערו החמישי במדי ארסנל בארבעת המשחקים האחרונים והעניק לה ניצחון חשוב על האל בדקה ה-90, ניקלאס בנדטנר הוא כבר קדוש מעונה, ומשל על הפכפכותו של הכדורגל. מול האל סיטי בנדטנר כבש את שערו ה-11 העונה, אבל כנראה החשוב שבהם. זה לא רק הניצחון, שהושג בלי פברגאס ועם אופי, אלא בעיקר הביטחון שחוזר ואולי סימני יציבות נדירים. "חלוץ צריך אופי מיוחד, ויש לו את זה", ניתח ונגר אחרי המשחק. בנדטנר הוא סוג של "החבילה השלמה" – מבין כדורגל, מהיר כמו תותח, חזק כמו ויקינגי, דריבל ארסנלי ובעיטה טובה. רק מה, הדני לא כובש. "יכול להיות קשה לאמן אותו", המשיך הפילוסוף הצרפתי, "הוא בטוח מאוד ומאמין שהוא הטוב ביותר". וזה החולי הנורא שלו - הוא אינו מתבייש בהחמצותיו ונראה בטוח ורגוע מדי, גם כאשר דבק בו טייטל של מחמיצן. "יש לו יהירות של שחקן עולמי, אבל הוא לא שם", אמר חלוץ העבר והפרשן טוני קסקרינו.

הרגע בו ה"סאן" השפיל אותו אחרי ברנלי, יכול להיות נקודת המפנה בקריירה של בנדטנר בן ה-22. אולי אם הדני יפנים שהוא נמדד בשערים וכל הזדמנות היא בוחן, אולי אז יהיה צ'אנס שכישרונו יתעצב לכדי חלוץ רציני. החלוץ קיבל בומבות אחרי ברנלי, ומול פורטו פרק עצבים בדמות שלישייה. "בתחילת העונה שיחקתי בכנף", מסביר את השינוי, "אך אני שמח לשחק במקום הטבעי שלי, במרכז". אם ונגר ימשיך לתת לו להופיע במרכז, ואם הדני יוסיף לעצמו קצת אמונה, חינוך נוקשה וחשיבות לשערים - יש סיכוי שהחלוץ שמשוועים לו באמירויות, יהיה דווקא ניקלאס בנדטנר.

מספרים

2 – נקודות מפרידות מהמקום הראשון לשלישי. מאז שנוצר הטופ 4 בעונת 2003-04, לא היה צמוד כל כך לקראת הפוטו פיניש. לכן נבחן את שלוש הגדולות לקראת גמר ה-100 מטר.

27 – שערים ספגה צ'לסי לאחר 29 משחקים, יותר מכל עונה מאז 2003-04. אך צריך להודות - אם יש סגל המסוגל להתמודד עם פציעותיהם של צ'ך, בוסינגווה, אשלי קול וכמובן מייקל אסיין, זה של צ'לסי.

15 – שערים כבשה ארסנל ב-10 דקות האחרונות העונה, יותר מכל קבוצה אחרת. "זה אולי לא טוב ללב שלי, אבל לאליפות זה לא רע", אמר ונגר. הילדים מתבגרים.

100 – שערים כבשה מנצ'סטר יונייטד בכל המסגרות. 11 שעות ו-55 דקות עברו מאז השער האחרון שיונייטד ספגה בבית. ווינרים יודעים להופיע בזמן ובמקום הנכון.

במחזור הבא

הכל נראה מבטיח בחייו של נמניה וידיץ' אשתקד, עד שלפתע, ביום שמשי במנצ'סטר, השחקן שהיה מועמד מוביל לתואר שחקן העונה איבד את העשתונות, וספג כרטיס אדום אחרי שרשרת של טעויות חמורות. "אני יכול לקרוא את מחשבותיו של ריו", סיפר וידיץ' לאחרונה, "אני מודע לתחושה שאני הכסחן והוא הרגוע עם הכדור".

מי שנחשב לקריפטונייט של קלארק וסופרמן היה פרננדו טורס. החברים קוראים לו "אל ניניו". לדעת רבים, כאשר הצמד "וידיננד" בכושר, ספק אם ישנה הגנה יותר מרתיעה. אך מול פרננדו טורס הם מתקשים ומפסידים בשלושת המפגשים האחרונים. בסיבוב הקודם טורס כבש על ריו פרדיננד כאילו מדובר בטל בן חיים, ו-וידיץ' הורחק פעם שלישית ברציפות. לאחרונה שניהם שבו מפציעות. "לקבל אותם בחזרה זה פנטסטי עבורנו", הודה פרגי השבוע, "הם מביאים ניסיון ועקביות". איתם יונייטד ניצחה בבית את פולהאם 0:3 משכנע. בשבוע הבא, באותו יום ובאותה שעה, הבוס יצטרך שהצמד ילבש את חליפת הסופרמן שלהם, לקראת משחק הגמר מול ליברפול וסופת "אל ניניו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully