וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורוליג: גם ויטוריה עשתה דפיקות לב לאוהדים

הספרדים ניצחו 90:102 את ציבונה אחרי הארכה ועלו על חשבון חימקי. ברצלונה סיימה ראשונה בבית ותפגוש את ריאל מדריד

מחזורי סיום בכל ענף נוטים להיות דרמטיים, אבל מחזור הסיום של הטופ 16 היה מעניין במיוחד. קאחה לבוראל ויטוריה חזרה מפיגור וקלעה 24 נקודות בהארכה כדי לנצח 90:102 את ציבונה זאגרב ולעלות לשלב הבא. הקבוצה שיצאה מאוכזבת מהחגיגה הבאסקית היא חימקי מוסקבה, שעשתה את העבודה שלה עם ניצחון 83:96 על אולימפיאקוס, אך הודחה בגלל הפרשי סלים. אחת שלא היה לה על מה לשחק וניצחה היא אלופת אירופה, פנאתינייקוס, שכבר איבדה סיכוי להעפיל, אבל ניצלה את המשחק האחרון שלה ביורוליג כדי לנקום במארוסי על ההפסד במפגש הקודם ביניהן, ניצחה אותה 79:82, ומנעה ממנה את האפשרות לעלות לשלב ההצלבה. באותו הבית, הביסה ברצלונה כצפוי 64:82 את פרטיזן בלגרד וסיימה ראשונה. במשחק חסר חשיבות ניצחה סיינה 87:93 את אפס פילזן. פורקום סופוט, שהבטיחה את המקום השני עוד לפני הערב, הובסה 82:63 במשחק שסגר עבורם את הטופ 16 בטעם חמצמץ.

משחקי רבע הגמר:

מכבי תל אביב - פרטיזן בלגרד
ברצלונה - ריאל מדריד
אולימפיאקוס - פרוקום סופוט
צסק"א מוסקבה - קאחה לבוראל ויטוריה

סיינה - אפס פילזן 87:93

בניגוד ללא מעט הערכות מוקדמות של בית ו', המשחק האחרון שהתקיים באיטליה היה לפרוטוקול בלבד, מאחר וגם סיינה וגם אפס פילזן הודחו עוד לפני הערב. האיטלקים הצליחו לנצח 87:93 ויכולים להתנחם שסיימו את הטופ 16 עם המקום השלישי המכובד. אוהדי סיינה קיבלו בברכה את ארגין עתאמן, מאמנה של פילזן, שהיה הראשון להוביל את סיינה לפיינל פור כלשהו (2003), כמו גם את בוטסי ת'ורנטון, שהיה אחד מעמודי התווך של האיטלקים בשנים האחרונות, מה שיהפוך את המפגש לפיקנטי בדרך אחרת.

סיינה יכולה להתנחם גם בעובדה שסיימה את העונה האירופית שלה עם מאזן ביתי מושלם, שכולל שבעה ניצחונות בשבעה משחקים. הקבוצה של סימונה פיאנג'יאני נהנתה מערב מצוין של רומיין סאטו ודייויד הוקינס שקלעו 22 נקודות כל אחד וטריל מקינטייר הוסיף 14 נקודות.

בית ה'

פנאתינייקוס - מארוסי 79:82

אחד המשחקים המסקרנים ביותר של הערב התקיים ביוון, באולם הביתי של פנאתינייקוס ומארוסי, בו שתיהן הרגישו כמו בבית. ה"אורחים" ידעו שהם חייבים ניצחון על אלופת אירופה היוצאת, בצירוף ניצחון של רצלונה על פרטיזן כדי להגיע להצלבה, וכצפוי נתנו את כל מה שיש להם. קבוצתו של אוברדוביץ', שחסרה לא מעט שחקנים חשובים (ספאנוליס, דיאמנטידיס ופקוביץ'), לא עמדה לעשות חיים קלים ליריבה שלה לליגה, וברבע הראשון היא הוליכה ב-6.

בילי קיז החזיק את מארוסי קרוב קרוב, ולמחצית ירדה קבוצתו בפיגור 2 בלבד. המשחק המשיך להיות צמוד מאוד עד לדקות האחרונות, כשמייק באטיסט מעניש את הגנת מארוסי פעם אחר פעם, אבל האורחים לא נתנו לאלופה לברוח מהם, ושתי קליעות עונשין של מאברואידיס קבעו שיוויון 77:77, פחות מדקה לסיום. באטיסט שוב העניש, וג'ארד הומאן החטיא מן העבר השני את אחת מזריקות העונשין שלו, ואיפשר לפוטסיס להעלות את פנא ליתרון 3.

קיז נשלח גם הוא אל הקו וגם הוא החטיא אחת. יאסיקביצ'יוס לקחת את הריבאונד, הלך אל הקו, וקלע רק אחת, ופנאתינייקוס ביתרון 3. הכדור הלך לבילי קיז, שקלע 4 שלשות עד אותו רגע, אבל הפעם הכדור הלך החוצה. מארוסי עוד לקחה ריבאונד, וקיבלה צ'אנס נוסף, אבל החטיאה גם את ההזדמנות האחרונה, ופנאתינייקוס, בלי שום דבר לשחק עובור, מעיפה את אחותה הקטנה מהיורוליג. באטיסט הוליך את קלעי פנאתינייקוס עם 21 נקודות, להן הוסיף גם 8 ריבאונדים, שארונאס יאסיקביצ'יוס (5 אסיסטים) ושרמדיני קלעו 11 נקודות כל אחד, בעוד דרו ניקולס קלע 10. למארוסי: ג'ארד הומאן ובילי קיז 13 נקודות כל אחד.

ברצלונה- פרטיזן בלגרד 64:82

לא מעט עיניים של ראשי מכבי תל אביב הופנו למשחק הזה, כשהם ידעו שממנו תצא היריבה שלהם לשלב ההצלבה. כצפוי, ברצלונה נקמה בפרטיזן בלגרד, שהייתה היחידה שניצחה את הבלאוגראנה בטופ 16, ודרסה אותה 64:82 בדרך למקום הראשון בבית ודרבי לוהט מול ריאל מדריד ברבע הגמר. הסרבים יפגשו את מכבי תל אביב.

ברצלונה נהנתה מעוד משחק פנטסטי של חואן קרלוס נבארו, שקלע 18 נקודות, ג'יאנלוקה באזילה הוסיף 13, ארזם לורבק עם 11 ויאקה לאקוביץ' שהוסיף 10 וסגר רשימה של ארבעה שחקנים שקלעו מעל 10 נקודות וסך הכול 11 שחקנים שתורמים נקודות. בפרטיזן היה זה לורנס רוברטס שניחם את המפסידה עם 14 נקודות.

בית ז'

פורקום סופוט - מלאגה 82:63

הקבוצה המפתיעה של שלב הטופ 16 הובסה 82:63 על ידי אחת המאכזבות הגדולות במשחק שלא שינה דבר, כיוון שהפולנים כבר הבטיחו את מקומם בהצלבה, ולא יכלו לסיים במקום הראשון, בעוד הספרדים הודחו עם מאזן 4:2. בסופוט הצטיין ראטקו וארדה עם 16 נקודות, רוני בורל הוסיף 11. במלאגה, קלע ג'ואל פרילנד 17 נקודות, ברני רודריגז 15 וקרלוס חימנז הוסיף 13. הפולנים יפגשו בהצלבה את אולימפיאקוס החזקה, כשיתרון הביתיות יעמוד לזכותם של היוונים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

בית ח'

קאחה ויטוריה - ציבונה זאגרב 90:102 (אחרי הארכה)

חגיגה ענקית לספרדים, שעלו לשלב הבא בזכות הפרש סלים עדיף מזה של חימקי מוסקבה. הקבוצה של ליאור אליהו, שקלע שש נקודות ב-13 דקות, חזרה מפיגור בו הייתה לאורך רוב שלבי המשחק לשוויון 78:78 דרמטי אחרי 40 דקות. ויטוריה הייתה צריכה ניצחון בהפרש גבוה, שכן חימקי, שהייתה עם 6 נקודות פחות מהספרדים, הוליכה בהפרש של יותר מ-20 נקודות לאורך כל המשחק.

אל ההארכה עלתה קאחה לבוראל ויטוריה בטירוף, קלעה 24 נקודות בחמש דקות בדרך לניצחון 90:102 עצום, שמעלה אותה לשלב הבא, שם תפגוש את צסק"א מוסקבה בשיחזור של המשחק מהשלב הראשון. מירצה טלטוביץ', מי אם לא הוא, סיים את המשחק עם 25 נקודות, פרננדו סן אמטריו קלע 19, מרסיליניו הוארטס הוסיף 16. ציבונה נהנתה מערב גדול של מארקו תומאס שקלע 23 נקודות, ודראן וקוסיץ' הוסיף 20.

חימקי מוסקבה - אולימפיאקוס 83:96

הרוסים היו בעמדה לא פשוטה לפני, למרות שהמשחק התקיים אצלם בבית, והקבוצה שעמדה מולם כבר הבטיחה לעצמה את המקום הראשון בבית ואת יתרון הביתיות לשלב הבא. חימקי, שהייתה צריכה ניצחון בשבע נקודות יותר ממה שתעשה ויטוריה, הצליחה לעלות ליתרון עצום כבר בהתחלה כשהרבע הראשון הסתיים ב-19:31.

הרוסים המשיכו לשחק מצוין וסגרו את הרבע השלישי ביתרון של 60:78. ברבע הרביעי הצליחו היוונים לסגור מעט את ההפרש הגדול, ולתסכל את הרוסים ששמעו על המהפך של קאחה לבוראל. המשחק הסתיים ב-83:96 לחימקי מוסקבה שאומנם נקמה באולימפיאקוס, שניצחה בפעם הקודמת 69:87, אבל הודחה. קית' לאנגפורד הצטיין בחימקי עם 24 נקודות, מיודענו קלי מקארתי הצטיין עם 21, ראול לופז הוסיף 14. באולימפיאקוס הצטיין לינאס קלייזה עם 17 נקודות, ת'או פאפאלוקאס קלע 14, הלפרין סיים את המשחק ללא נקודות בחמש דקות. היוונים יפגשו בשלב הבא את פרוקום סופוט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully