וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל פ"ת והפועל ת"א נפרדו ב-1:1

בעיטה חופשית אדירה של צרפתי בדקה ה-90 קבעה 1:1 בין הפועל פ”ת להפועל ת”א. חיפה לבד בפסגה, הפער 11 נקודות

שער פנטסטי של גיא צרפתי בדקה ה-90 חתם הערב שוויון 1:1 בין הפועל פתח תקוה להפועל תל אביב במשחק שחתם את המחזור ה-25 בליגת העל בכדורגל. צרפתי שיגר כדור חופשי אדיר לחיבור של וינסנט אניימה 13 דקות אחרי שדגלאס דה סילבה העלה את האדומים ליתרון והעניק לקבוצתו נקודה, אבל יותר מכך, הרבה מאוד חמצן לקראת המשך מאבקי ההישרדות שלה. הפועל תל אביב מנגד, הציגה משחק רע ונרפה, והיא רחוקה 11 נקודות מהמקום הראשון.

שחקן הפועל תל אביב גילי ורמוט. יותם רונן
נעלם נגד הפועל עכו, נעלם נגד מכבי פתח תקוה, נעלם פעם נוספת. ורמוט/יותם רונן

זר שהגיע במחזור השלישי וגמר את העונה לפני המחזור ה-12, זר אחר שהגיע במקומו מקבוצת פרמיירליג אבל מבלה בעיקר על מיטת הטיפולים, חלוץ גנאי שנמכר לבלגיה ואחד קרואטי שהגיע במקומו אבל התגלה כסובל מכושר משחק לקוי ועודף משקל ולבסוף שחרור באמצע העונה של שחקן מרכזי בהרכב. חשבתם שליגת העל מגוחכת בגלל קבוצות כמו הפועל רעננה ואחי נצרת? מספיק להסתכל על ההתנהלות של מי שכביכול נאבקת על האליפות ובאמת ובתמים מדורגת במקום השני.

להפועל תל אביב בשום פנים ואופן לא הגיע לנצח הערב וזה סיפור המשחק. זה לא היה עוד משחק חלש מהסוג שקבוצות צמרת נקלעות אליו מספר פעמים בעונה, זה היה סממן שנבע מהשחרור של ביברס נאתכו מהפועל תל אביה לרובין קאזאן באמצע העונה. מצד אחד דיבורים על רצון לזכות באליפות, מצד שני קבלת החלטות לא נכונות בכל צומת.

לביברס נאתכו היו השנה משחקים גרועים, מהסוג שנוח לשכוח לשחקן שפתאום הפך ל"ליגיונר", אבל החסרון שלו הערב זעק לשמיים. לא בגלל שהוא כוכב גדול, הרי רק לפני שבוע הוא היה חלש עד כאב במפגש של הקבוצה שלו לשעבר נגד בני סכנין. אבל להפועל תל אביב אין שחקן אחר בעמדה שלו שמתנהל בדינמיות דומה. בטח לא זוראב מנטשאשווילי, שבין המעלות הלא רבות שלו אי אפשר למנות טכניקה או יכולת לנהל משחק מסירות דומה לזה של קודמו בתפקיד. הגאורגי פתח הערב בהרכב, ניסה, אבל פתח את המשחק בצורה עצבנית, איבד כדורים פשוטים והתעסק יותר במלחמת חפירות עם ג'ונתן אסוס מאשר בעזרה לקבוצה שלו.

במחצית מנטשאשווילי כבר מצא את עצמו במקלחת וערן זהבי ירד למרכז הקישור. הניסוי הזה החזיק מעמד בדיוק 16 דקות, כדי לפנות מקום לניסוי אחר במסגרתו נכנס שי אבוטבול למשחק וזהבי עצמו הוסט קדימה מחדש. כשאתה משחרר שחקן מרכזי בחודש מארס, יודעים היום בהנהלת הפועל תל אביב, זה יכול לפעול לרעתך גם אם חשבון הבנק התעשר ב-650 אלף יורו.

אבל לא רק נאתכו היה חסר הערב להפועל תל אביב. גם גילי ורמוט ואיתי שכטר, שדווקא פתחו בהרכב ושיחקו 90 דקות, אבל לא ממש נכחו באורווה, כמו שכבר קרה להם במשחקים אחרים העונה. גם לא ערן זהבי, שחקן כשרוני ונחמד, אבל לא כזה שאפשר לרוץ איתו לאליפות כשחקן הרכב. גם נמניה ווצ'יצ'ביץ', דניאל דה רידר, מיגל הויוס, סמואל יבואה ואפילו סאדאת בוקארי היו חסרים היום להפועל תל אביב, שתסתפק במקום השני העונה.

ופתח תקוה? גם לה מגיעה מילה ומילה טובה. אלי מחפוד נהנה הערב משחקן חיזוק בדמות המגרש הגרוע ובעזרת העמדה נכונה של השחקנים שלו שיבש לחלוטין את המשחק של קבוצה אירופאית מבחינת כדורגל נטו. כמו שצריכה לעשות קבוצת תחתית, פתח תקוה יצאה למתפרצות, הייתה מסוכנת לפחות כמו היריבה שלה, הפחידה את מי שרוצה אליפות והשיגה שוויון שהגיע לה עם שער קלאסי.

שחקן הפועל פתח תקוה עמנואל מתיאס מול שחקן הפועל תל אביב מהראן לאלה. יותם רונן
משחק גרוע באורווה. מתיאס מול לאלה/יותם רונן

מהלך המשחק

דקה 29: זהבי הגביה אחרי קרן קצרה, שקל הדף לא טוב, אבל אבו סיאם הרחיק לקרן רגע לפני ששחקן אדום דוחק פנימה.

דקה 36: ורמוט השתחרר משחקן הגנה והכניס כדור טוב לשכטר, שהתקדם אבל במקום למסור, בעט גרוע והחוצה מזווית קשה.

דקה 38: פתח תקוה יצאה למתפרצת, הכדור הגיע לשגיב כהן שבעט מ-18 מטרים, אניימה הושיט יד והדף אל מעל המשקוף.

דקה 50: ידין שיגר כדור חזק מ-22 מטרים לפינה התחתונה של שער פתח תקוה, שקל ירד היטב, הדף ומיד קלט.

דקה 55: ידין שוב ניסה מרחוק, הפעם הכדור עלה לכיוון הרשת הלעיונה אבל שקל העירני הדף לקרן.

דקה 57: ההגנה האדומה נתפסה לא מוכנה, שגיב כהן בעט מ-17 מטרים שטוח והחוצה.

דקה 66: עובד העלה כדור חופשי, הגנת הפועל תל אביב לא הצליחה להרחיק, אדו נגח חלש מתוך רחבת החמש ואניימה קלט.

דקה 77: גול! ורוצ'ינה קיבל כדור בצד ימין ושיחרר הגבהה חזקה מימין לשמאל, שקל פיספס ודגלאס דה סילבה כבש מקרוב. 0:1 להפועל תל אביב.

דקה 90: גול! גיא צרפתי בעט כדור חופשי אדיר מ-25 מטרים היישר לחיבור של אניימה. 1:1.

הפועל פתח תקוה: יוסי שקל, עמנואל מתיאס, דניאל אדו, גל כהן, סאלם אבו סיאם, עידן סרור (גיא צרפתי, 78), ג'ונתן אסוס, שגיב כהן, ראובן עובד (רפי דהאן, 87), אלי ביטון, אלנתן סלמי (ארמון בן נעים, 55).

הפועל תל אביב: וינסנט אניימה, עומרי קנדה (בויאן ורוצ'ינה, 70), דגלאס דה סילבה, וואליד באדיר, דדי בן דיין, אביחי ידין, זוראב מנטשאשווילי (ויקטור מרעי, 46), גילי ורמוט, ערן זהבי, איתי שכטר, מהראן לאלה (שי אבוטבול, 62).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully