וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגת העל: מכבי חיפה הביסה 65:82 את בני השרון

הירוקים התגברו על 19 נק' של פי.ג'יי טאקר, ובזכות יכולת הגנתית מצוינת ניצחו 65:82. הפסד רביעי רצוף לבני השרון

המחזור ה-16 בליגת העל ננעל הערב (שני) במשחק בו אירחה מכבי חיפה את בני השרון. לאחר ההפסד במחזור הקודם להפועל חולון, ברוממה ידעו כי אסור להם לשמוט נקודות בבית, וכי עליהם לנצח את דן שמיר ושחקניו כדי לא לאבד גובה בצמרת. אחרי מחצית ראשונה חלשה של חיפה, היא עלתה למחצית השנייה עם רעל בעיניים, עצרה את בני השרון על 9 נקודות ברבע השלישי ושייטה לניצחון גדול בתוצאה 65:82. חיפה חזרה למסלול הניצחונות, ובתוך כך הנחילה לבני השרון הפסד רביעי רצוף.

גארד מכבי חיפה ג'ייסון ריץ', שהמריא באמצע השבוע שעבר לארצות הברית להלווית סבתו, נחת בצהריים בישראל. ריץ' שותף במשחק והיה אחד האחראים לניצחון. הירוקים פתחו רע, ובני השרון הציגה לראווה את הזר החדש שלה, פי.ג'יי טאקר, שכיכב בעונת האליפות של הפועל חולון. טאקר כיכב גם הערב, במיוחד במחצית הראשונה בה קלע 12 נקודות, והוליך את קבוצתו ליתרון 35:36 אחרי שני רבעים. בני השרון הייתה יכולה לרדת ביתרון גבוה יותר ולא ניצלה את רפיון החיפאי. ברבע השלישי היא שילמה על כך ביוקר. הירוקים של המאמן אבי אשכנזי נהנו מיכולת מצוינת של ריצ'ארד רובי וג'ייסון ריץ', הציגו הגנה מצוינת ועצרו את האורחים על 9 נקודות ברבע השלישי. ברבע הרביעי הצליחו שחקני בני השרון לנגוס בהפרש, אך קרסו בדקות הסיום וחיפה ניצלה זאת כדי להגדיל את היתרון עד ל-17 בסיום.

קודם למשחק, בבני השרון התטערו היום לשמוע שדורי אסף גמר סופית את העונה כאשר בדיקות שערך קבעו כי הוא אכן סובל מפריצת דיסק בצוואר. בקבוצה מנסים לצרף בימים האחרונים גארד ישראלי במקומו כששני המועמדים הבולטים הם גוני יזרעאלי וליאור ליפשיץ.

מהלך המשחק

מכבי חיפה פתחה עם עמית בן דוד, משה מזרחי, ריצ'י רובי, עידו קוזיקרו ודבון ג'פרסון. החמישייה הפותחת של בני השרון כללה את קוקי בלצ'ר, ארץ כץ, בן רייס, סם קלנסי ושון ג'יימס. חיפה פתחה בחטיפה והטבעה של רובי, ושתי הקבוצות חיפשו נקודות בצבע. הגנה טובה של בני השרון ונקודות ראשונות של טאקר באמצע הרבע העלו את האורחים ל-8:11. הקו הקדמי של האורחים שלט מתחת לסלים, ובני השרון הגדילה את יתרונה ל-17:23 בתום הרבע הראשון.

בני השרון פתחה עם 0:5 ברבע השני, אבל דקות טובות של רובי השאירו את חיפה צמוד. המשחק הפך מסורבל ורווי עבירות, ואחוזי הקליעה של שתי הקבוצות היו ברצפה. ארז כץ ובן רייס איבדו כדורים בבני השרון, ומנגד רובי (12 נקודות במחצית) ועמית בן דוד, בדקות טובות בהגנה, הורידו את חיפה לפיגור 36:35 במחצית. טאקר קלע בשני הרבעים הראשונים 12 לזכות בני השרון, שצלפה 4 מ-11 מחוץ לקשת לעומת 1 מ-4 בלבד של חיפה.

חיפה המשיכה בפתיחת הרבע השלישי במומנטום מלפני המחצית, ועלתה ל-36:45 בזכות ריצת 0:10. חיפה שלטה בכדורים החוזרים, ג'פרסון ייצר נקודות והמארחים הפגינו מוטיבציה וחיוניות, מול בני השרון, שהתקשתה בשני צדי המגרש. חיפה השלימה רבע שלישי מצוין של 9:27 והוליכה בסיומו 45:62.

בני השרון פתחה את הרבע הרביעי עם ריצת 2:7 שכללה גם שלשה של שון ג'יימס. סם קלנסי סחב על כתפיו את התקפת האורחים, שנהנו מדקות טובות של ג'ייסון ריץ' ומשה מזרחי. שלוש דקות לסיום ריצת 0:10 של חיפה סתמה את הגולל על סיכוייה של בני השרון, שקרסה בהגנה ואיבדה כדורים. בסיום ניצחה חיפה 65:82.

קלעו למכבי חיפה: ג'ייסון ריץ' 18 נקודות (7 מ-11 ל-2, 1מ-1 ל-3, 5 אסיסטים), ריצ'ארד רובי 17 (7 מ-12 מהשדה), דרור חג'ג' ודבון ג'פרסון 12 כל אחד, עידו קוז'יקרו 9 (10 ריבאונדים), ממאדו אנג'איי וג'סי פלוט-רוסה 5 כל אחד, משה מזרחי 4, כן שותף עמית בן דוד.

קלעו לבני השרון: פי.ג'יי. טאקר 19 נקודות (11 ריבאונדים), סם קלנסי 15 (5 ריבאונדים), שון ג'יימס 8 (5 ריבאונדים), אורי יצחקי 6, קוקי בלצ'ר וארז כץ 5 כל אחד, בן רייס 4, רון סטיל 3, כן שותף אייזק רוזפלט.

אשכנזי: "מגיעות לי כמה שעות של חסד מהניצחון"

מאמן מכבי חיפה, אבי אשכנזי, היה מרוצה בסיום, לאחר שקבוצתו השיגה ניצחון שלישי בארבעת משחקיה האחרונים. "היתה לנו פתיחה טובה, אבל הסקור היה נמוך, וזה משהו שבני השרון עושה לך", אמר אשכנזי, והתייחס לגבי יכולתו של הכוכב שלו, דבון ג'פרסון, שהיה חלש בשבועות האחרונים: "דבון חזר לעצמו בהתקפה ועשינו חלוקת דקות טובה יותר. לבוא לשחק ככה נגד בני השרון שהם קבוצה מצוינת זה נהדר עבורנו".

על היריבה הבאה שלו, ברק נתניה, שהפתיעה את הפועל ירושלים במלחה במחזור האחרון, אמר המאמן: "נתניה קבוצה מצוינת, המאמן שלהם עושה עבודה מצוינת, ויהיה משחק מאוד מעניין, אבל זה מוקדם לדבר עליהם. כמאמן מגיעות לי כמה שעות של חסד מהניצחון".

מנגד, המאמן המנוצח דן שמיר היה מאוכזב מאוד מהצורה בה קבוצתו הפסידה. "זה מעצבן אותי שזה נגמר 17, כי זה קרה בשתי הדקות האחרונות", אמר שמיר. "חיפה עשו את הכל נכון, שיחקו מאוד אגרסיבי כרגיל, ואנחנו ההיפך". על פי.ג'יי. טאקר, שחקן הרכש החדש שלו שכיכב הערב עם 19 נקודות ו-11 כדורים חוזרים, אמר שמיר: "ברור שטאקר הוא שחקן שיכול לעשות נקודת והרבה דברים, אבל אי אפשר לשחק את הכדורסל הכי מסודר אחרי שלושה ימים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully