וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספרד: גול של אליפות?

ברצלונה איבדה נקודות באלמריה, ריאל ניצלה זאת כדי לטפס בדקה ה-92 לפסגה אחרי מהפך מדהים ו-2:3 קסום על סביליה

המירוץ הצמוד בראשות הליגה הספרדית נמשך גם הערב (שבת), כששתי הטוענות לכתר ניסו לצלוח משוכה נוספת כשברקע נמשכת הספירה לאחור לעבר העימות החזיתי ביניהן בעוד חמישה שבועות.

ברצלונה, שרשמה בשבוע שעבר ניצחון דרמטי על מלאגה, המשיכה לגמגם, פיגרה פעמיים ויצאה, איכשהו, עם נקודה אחרי 2:2 במשחק חוץ קשה מאוד באלמריה. ריאל מדריד ידעה כי ניצחון יעלה אותה לפסגת הליגה, ואחרי משחק ענק בברנבאו, הצליחה בעצמה לשוב מפיגור 2:0 מול סביליה עם שער בתוספת הזמן, על מנת לנצח 2:3 ולהעפיל, לראשונה מזה זמן רב, לפסגת הטבלה.

ריאל מדריד - סביליה 2:3

למשחק הערב בברנבאו עלתה ריאל מדריד בידיעה שברצלונה איבדה שתי נקודות יקרות באלמריה. הבלאנקוס ידעו שניצחון ביתי יעלה אותם לפסגת הלה ליגה, ועם רצף של שישה נצחונות רצופים, זה היה נראה סביר במיוחד. אלא שלמשך רוב המשחק, חלומות היו לחוד ומציאות לחוד, והאנדלוסים הנפלאים שיחקו הערב שישים דקות בשירות ברצלונה, ובעיקר בשירות עצמם. למי ששכח, בתחילת העונה קטעה סביליה רצף בן חמישה נצחונות של ריאל מדריד ברמון סאנצ'ז פיחואן, והערב היא היתה מאוד קרובה לעשות זאת שוב. אבל רק קרובה, כי לריאל מדריד של השנה יש טונות של אופי, והערב היא הראתה חלקים רבים ממנו.

הפתיחה היתה כולה של המארחים, כאשר בדקה העשירית שלח דייגו קאפל כדור רוחב מהאגף השמאלי, ורגע לפני שאלברטו נגרדו הספיק לדחוק אותו פנימה, עשה דווקא צ'אבי אלונסו את העבודה עבורו וסביליה עלתה ל-0:1. בשלב הזה הבלאנקוס השתלטו על המשחק בחיפושם אחר השוויון המיוחל, אלא שהחמצות של קאקה, מארסלו, רונאלדו והיגואין מנעו מהם את זה. ואז, בדקה ה-52, הברנבאו עבר למצב של הלם. איביצה דרגוטינוביץ' ספק הרים ספק בעט כדור חופשי, כ-30 מטרים מהשער, שעבר את כל ההגנה, בלבל גם את איקר קסיאס, ונחת ברשת. שער אומלל, שער גדול, שער מוזר - ושער שהעלה את סביליה ל-0:2 מדהים בברנבאו.

גמור? ממש, ממש לא. כריסטיאנו רונאלדו, מי אם לא הוא, התעשת מהר, ובדקה ה-60 צימק מקרוב ל-2:1 בבעיטה חזקה ברגל שמאל. ריאל הגבירה את הלחץ, וארבע דקות מאוחר יותר קרן של רפאל ואן דר וארט מצאה את ראשו המדויק של סרחיו ראמוס, שאיזן מצוין ל-2:2. משם והלאה היתה רק קבוצה אחת על המגרש. הבלאנקוס הגיעו להזדמנות אחר הזדמנות, ורק חוסר מזל ויכולת מדהימה של פאלופ בשער האורחים מנעה מבול של שערים. אלא שבסופו של דבר גם הסטטיסטיקה עשתה את שלה, ושתי דקות בתוך תוספת הזמן היה רפאל ואן דר וארט ראשון אל הדיפה בינונית של השוער הספרדי לאחר נגיחה של היגואין, כדי לדחוק מקרוב את השער שהקפיץ את הברנבאו, קבע את תוצאת המשחק הבלתי נשכח הזה, והשיב את ריאל מדריד לפסגת הטבלה, לראשונה מזה זמן מה. קדימה, הביאו את הסופר קלאסיקו.

אלמריה - ברצלונה 2:2

עוד לפני שריאל עלתה אל הדשא כדי לנקום בסביליה, קיוותה להערים עליה ברצלונה לחץ נוסף. אלא שלאחר הניצחון הדחוק בשבוע שעבר והתיקו בליגת האלופות, הערב קיבלנו הוכחה נוספת לכך שברצלונה בסוג של משבר קטן, כשמנגד אלמריה הסיפמטית רושמת משחק בית שמיני ברציפות ללא הפסד.

הפתיחה היתה שייכת למארחת, כאשר בדקה ה-12 הגיע דומינגו סיסמה ראשון להגבהה של הרנאן ברנארדלו כדי להעניק לאלמריה 0:1 גדול. אלופת אירופה נזקקה לחצי שעה מלאה כדי למצוא את השוויון, כשהקטלאנים זכו לבעיטה חופשית לא צודקת. אלא שליונל מסי לא מתחשב בצדק, ועם טאץ' נפלא המאסטרו עקף את החומה כדי לאזן ל-1:1. בארסה המשיכה לאיים על השער בלי סוף, אלא שכמאמר הקלישאה, מי שלא מבקיע סופג - וזה בדיוק מה שקרה בדקה ה-57, כשכדור רוחב של גיז'רמה המוכשר מצא דווקא את הרגל של קרלוס פויול, שגלש כדי להרחיק את הכדור אך דחק לשערו הוא.

ברצלונה ניסתה להתאושש מהפיגור 2:1, אלא ששלוש דקות מאוחר יותר הורחק זלאטן איברהימוביץ' באדום בלתי צודק בעליל, והאלופה נותרה בעשרה שחקנים, עם שלושים דקות לנסות ולמחוק את הפיגור. למזלה, גיז'רמה, שבישל את השני של אלמריה, התעקש לבשל גם את השני של ברצלונה, כשהרחקה נוראית שלו עם הראש סידרה למסי את השני שלו במשחק, ובדקה ה-66 הראה לוח התוצאות 2:2. האורחים העבירו הילוך בנסיון למצוא שער ניצחון, אלא שהנסיונות של מסי נעצרו פעם אחר פעם אצל דייגו אלבס הנהדר, ובעקבות הדרמה בברנבאו המקום הראשון אבד לטובת הבלאנקוס.

במשחק נוסף: לה קורוניה - טנריפה 1:3
ללה קורוניה: חואן רודריגז (33), אנדראס גווארדדו (55), דייגו קולוטו (67). לטנריפה: חואנלו (17).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully