וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקציר: ברק נתניה - הפועל ירושלים 72:74

ממש כמו בשמינית גמר גביע המדינה, שמוליק ברנר שוב העניק לברק נתניה ניצחון דרמטי על הפועל ירושלים. צפו בתקציר

מנהלת ליגת העל בכדורסל

עריכת וידאו: דורון שטיין

המחזור ה-16 בליגת העל יצא הערב (שבת) לדרך במלחה, במשחק שהבטיח הרבה וקיים עוד יותר. 40 דקות צמודות ומלאות מהפכים הגיעו לשניות האחרונות, שם קיבלנו סוג של דז'ה-וו. כשהפועל ירושלים וברק נתניה נפגשו בשמינית גמר גביע המדינה, שמוליק ברנר קלע שתי זריקות עונשין כדי להעניק לעולה החדשה 76:77, במה שהיה ההפתעה הגדולה במפעל. הערב, ברנר קיבל אסיסט ענק מדנילו פינוק, 5 שניות לסיום, כדי להעניק לברק נתניה 72:74 גדול לא פחות במלחה. אם לוקחים בחשבון גם את העובדה שנתניה ניצחה את ירושלים במשחק הליגה הראשון בין הקבוצות, ניתן לומר בפה מלא שהקבוצה של אריק אלפסי היא סוג של כבשה שחורה לקבוצה של גיא גודס.

לא לראשונה העונה, צריך לתת את מלוא הקרדיט לעולה החדשה מהשרון. נתניה לא הציגה משחק גדול, בלשון המעטה, אבל שוב היא הוכיחה אופי מרשים בדקות האחרונות. ואם בפסקה הקודמת דיברנו על האסיסט של דנילו פינוק, אז בואו נדבר גם על הנקודות שלו. הגארד הפנמי הנפלא המשיך להוכיח את חשיבותו הענקית לנתניה, והערב הוא סיים עם 27 נקודות גדולות, שחיפו על משחק בינוני של טוני וושהאם.

מנגד, גם אם היתה מנצחת הערב, היכולת של הפועל ירושלים צריכה להדאיג מאוד את יושבי מלחה, וגיא גודס בראשם. ביום שלישי מחכה לקבוצה המשחק הכי חשוב שלה העונה במסגרת האירופית, כשניצחון בטורקיה על גלאטסראי יעלה אותה להצלבה, אך הפסד עלול לסגור עבור הירושלמים את העונה האירופית. אם לוקחים בחשבון את ההפסד לולנסיה בשבוע שעבר בצוותא עם המפלה הביתית הערב, נראה כי למשחק הכי חשוב שלה העונה הפועל ירושלים מגיעה במומנטום שברירי למדי. ביום שלישי נדע האם החבורה של גיא גודס קרוצה מחומר של קבוצות גדולות, או לא.

מהלך המשחק

יוגב אוחיון, טרה סימונס, דיז'ון תומפסון, שרון ששון וברנדון האנטר פתחו בחמישיה של ירושלים, בעוד נתניה עלתה עם שמוליק ברנר, ערן אסנטי, טוני וושהאם, דנילו פינוק ומרקו קילינגסוורת'. המשחק נפתח צמוד, כאשר סימונס והאנטר ניצלו את ההגנה החדירה מצד אחד, אך פינוק ו-וושהאם השאירו את נתניה במשחק מהעבר השני. סימונס שמר על היד החמה, אלא שמנגד קילינגסוורת' החל לתת את הטון באיזור הצבע, ו-וושהאם הנפלא דאג שלתום הרבע הראשון נתניה תרד ביתרון 16:21.

נעימי פתח את הרבע השני עם שלשה, כשאחת נוספת של ג'טר צימקה את היתרון האורח ל-23:22. אלא שירושלים המשיכה להפציץ מבחוץ, ונתניה ניצלה זאת כדי לרוץ עם פינוק הנפלא, שהעלה אותה ל-24:30. ג'טר קם היטב מהספסל האדום ובצוותא עם נעימי החזיר את ירושלים למשחק, כאשר שלשה של הרכז האמריקאי התזזיתי סגרה ריצת 0:9 והעניקה לירושלים 32:35. המארחת שמרה על היתרון גם עד הירידה לחדרי ההלבשה, כשנקודות של סימונס על הבאזר קבעו 40:44 עם תום עשרים הדקות הראשונות.

נעימי התחיל גם את הרבע השלישי עם שלשה מדויקת, כאשר נקודות קלות של תומפסון והאנטר העלו את האדומים ליתרון השיא שלהם עד אותו רגע, 42:51. נתניה ניסתה לחזור אך נתקעה בהתקפה והרבתה להחטיא, וברנדון האנטר ניצל זאת כדי לקבוע 44:56 לירושלים. פינוק התעורר בדיוק בזמן, ועם חמש נקודות רצופות הצליח לצמק את ההפרש, אלא שעם העליה לרבע המכריע הובילו הירושלמים 53:60.

פינוק הנפלא פתח את הרבע האחרון עם נקודות, כששתיים נוספות של קילינגסוורת' צימקו את ההפרש ל-60:57 בלבד. ירושלים הלכה שוב ושוב להאנטר בצבע, שמצא סוף סוף את השילוב בין נקודות אישיות ופרגון לחברים, כשאסיסט מצוין שלו לדיז'ון תומפסון העלה את ירושלים ל-60:68, חמש דקות לסיום. אלא שפינוק הפנטסטי לא אמר נואש, בעוד קילינגסוורת' חבר לו והשלים את המהפך כדי להעלות את האורחים ל-70:71, שתי דקות לסיום. ירושלים לא מצאה גו-טו-גאי, ו-27 שניות לסיום הראה לוח התוצאות 72:72. נתניה כביכול הלכה לפינוק, שהכניס כדור ענק לשמוליק ברנר, שמתחת לסל העלה את נתניה ל-72:74, שש שניות לסיום. ירושלים קיבלה כדור אחרון, אלא שנסיון השלשה של יובל נעימי מצא אוויר בלבד, ונתניה שוב חוגגת ניצחון גדול ודרמטי על הפועל ירושלים.

סטטיסטיקה

קלעו לנתניה: דנילו פינוק 27 (7 מ-11 ל-2), מרקו קילינגסוורת' 15, טוני וושהאם 13 (7 ריבאונדים, 6 אסיסטים), שמוליק ברנר 6, אוריה גור 4, טוני יאנגר 3, ערן אסנטי 2, ליאור חכמון 2.

קלעו לירושלים: יובל נעימי 15 (6 אסיסטים), ברנדון האנטר 14, טרה סימונס 12, דיז'ון תומפסון 12, פו ג'טר 10, אורי קוקיה 4, שרון ששון 3, קווין פינקני 2.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully