וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בני השרון מפעילה מסע לחצים מסוכן"

4.3.2010 / 9:25

מכבי חיפה הביעה בפני וירובניק חשש כי הביקורת של בני השרון תשפיע על השיפוט במשחק ביניהן. אקוניס: "פרנויה וחוצפה"

הנהלת מכבי חיפה העבירה הבוקר (חמישי) מכתב ליו"ר איגוד השופטים, ראובן וירובניק, כשבמרכזו עומדת הקריאה לעמוד בלחץ הפסיכולוגי שיוצרות טענותיה של הנהלת בני השרון כלפי השופטים במשחק ההפסד שלה להפועל ירושלים. כזכור, את משחק ההפסד של בני השרון לירושלים סיימה סדרת שריקות מעוררת מחלוקת מצד צוות השופטים.

"בימים האחרונים ניתן לקרוא בכל מקום אפשרי כמעט כתבות נרחבות אודות טענותיה של קבוצת בני השרון, היו"ר שלה מר אלדד אקוניס והבעלים, מר לני רקנאטי, כנגד השופטים והשיפוט", נכתב במכתב, "בכירי בני השרון בחרו שלא לבקר טעות שיפוט כזו או אחרת באופן ספציפי, ואף לא תצוגת שיפוט במשחק מסוים, אלא בחרו לטעון באופן בוטה ומפגיע לשיפוט כללי מגמתי כנגד קבוצתם, כתופעה. מסע תקשורתי מאורגן ומתואם זה של בני השרון עלול בין במודע ובין שלא לגרום ללחץ פסיכולוגי על השופטים להמשך העונה בכלל ולמשחקה הקרוב של בני השרון בפרט, ולכך מכוונת בני השרון. מכתבנו זה אליך בא על מנת למנוע תוצאה בלתי רצויה זו ובעיקר על מנת שלמשחק הליגה הקרוב בו תארח מכבי חיפה את בני השרון תשובץ על ידך שלישית שופטים ותיקה, מנוסה, בכירה וכזו שתוכל להתמודד ללא מורא עם מסע הלחצים והמאבק הפסיכולוגי שמנהלת בני השרון"

הנהלת מכבי חיפה הזכירה לוירובניק כי גם במשחק בו התארחה מכבי חיפה בירושלים והפסידה במלחה, השופטים קיפחו ברגע הסיום, לטענתם, את הקבוצה מהכרמל. "למרות טעות שיפוט קשה, לא היה ניתן לקרוא באמצעי התקשורת כל הודעה או טענה או אפילו תגובה מצד מאן דהוא במכבי חיפה כנגד השיפוט. עוד נציין כי גם למכבי חיפה, כמו בוודאי לקבוצות נוספות, טענות לעיתים כנגד השיפוט, וזה טבעי ואף חלק מהמשחק, אולם מסע לחצים פסיכולוגי כפי שמנהלת בני השרון בימים אלו אין לו תקדים והוא אף מסוכן. יכולתם של שלישיית השופטים במשחקה הקרוב של בני השרון והיותם נטולי פניות ומשוחררים מכל לחץ פסיכולוגי תקשורתי כזה או אחר, יהווה מדד למקצועיותם ומקצועיות האיגוד שבראשו הנך עומד, ועל כן נבקשך לשבץ למשחק זה שיבוץ בכיר בהתאם".

אקוניס: "רצוי שבמכבי חיפה יסתכלו על עצמם קודם כל"

יו"ר בני השרון, אלדד אקוניס, לא נשאר חייב ופרסם תגובה למכתבה של מכבי חיפה. "ממכתבה של מכבי חיפה ליו"ר איגוד השופטים מריח ריח חזק של פרנויה ולחץ, שלא לדבר על חוצפה, בעיקר כשזה מגיע מקבוצה שלפני הפיינל פור בשנה שעברה יצאה בהשתלחות חסרת תקדים בכל אמצעי התקשורת כנגד שיבוץ השופטים למשחק חצי הגמר שבהשתתפותה".

"טענתם של אנשי חיפה כי קולם לא נשמע אחרי ההפסד לירושלים היא שקרית", אמר אקוניס, "כאשר פורסמה תגובה של חיפה ש'מדובר בשערוריה' ו'אנחנו עוד לא יודעים מה נעשה עם זה'. הפוסל במומו פוסל, ורצוי שבמכבי חיפה יסתכלו על עצמם קודם כל".

"בני השרון אינה מנסה להפעיל שום מסע לחצים ומעולם לא ביקשה או דרשה טובות שיפוט או ביקרה שיבוץ שופטים לפני משחק בפומבי כמו שמכבי חיפה, בחוצפתה, עשתה ועוד מעיזה לגנות קבוצות אחרות בנושא", הוסיף אקוניס, "לנו לא משנה מי יהיו השופטים, כל עוד הם יהיו כאלו שיעבירו את המשחק בצורה הטובה, החלקה וההוגנת ביותר, ככה שהקבוצה הטובה על המגרש תנצח. כולנו תקווה שלא אנחנו ולא הקבוצות שנשחק נגדם יצטרכו להתמודד עם בעיות וטעויות שיפוט, כי בניגוד למכבי חיפה, את ההרגשה של ההפסד בגלל טעויות שיפוט חמורות או שיפוט מגמתי כמו שחווינו בתקופה האחרונה, אנחנו לא מאחלים לאף קבוצה, גם לא לאלו שאנחנו משחקים נגדם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully