וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גודס: "לא השגנו את המטרה, מרוצים מההפרש"

2.3.2010 / 21:23

מאמן ירושלים מאוכזב מההפסד לוולנסיה, אולם יודע שניצחון על גלאטסראיי יעלה את קבוצתו לרבע הגמר. ספאחיה: "המפתח היה בהגנה"

גדעון צנטנר

צילום: גדעון צנטנר
עריכת וידאו: לירז ליבנה

ניצחון, אפילו בנקודה אחת, היה מבטיח הערב (שלישי) להפועל ירושלים מקום ראשון בבית הטופ 16 ביורוקאפ, וכרטיס לשלב רבע הגמר. במקום חגיגה במלחה, חוו שחקניו של גיא גודס ערב עגום כשהפסידו 69:64, ועתה עליהם לנצח באיסטנבול את גלאטסראיי הטורקית כדי להבטיח מקום בשלב הבא. ירושלים יכולה להתעודד מהעובדה שניצחון של ולנסיה על קאזאן במחזור הסיום, יעלה אותה לשלב ההצלבה מהמקום השני בבית. הסיכוי היחיד של ירושלים לסיים ראשונה בבית הוא אם היא תנצח במחזור הסיום את גלאטסראיי בחוץ, ואילו קאזאן תנצח את ולנסיה בשש הפרש. בכל אופן, רבע הגמר עדיין בהישג יד מבחינתם של האדומים.

תומפסון: "הניסיון שלהם ניצח את המשחק"

"אם כבר להפסיד אז להפסיד בהפרש הרצוי, כי תמיד יכול להיות בית משולש", אמר המאמן גיא גודס, אחרי הפסד הבית הראשון שספג בשלב הטופ 16. "ההפרש זה דבר חשוב, אבל לא שיחקנו טוב היום. צריך לתת קרדיט להגנה של ולנסיה, הם גרמו לנו לצאת מהמשחק שלנו עם זריקות קשות. לא השגנו את המטרה, אבל אנחנו לפחות מרוצים מההפרש וממשיכים קדימה".

"היינו במומנטום, חזרנו למשחק ופתאום איבוד ריכוז. שלשה אחת ושוב יצאנו מפוקוס", הוסיף גודס. "היו הרבה ריצות של שתי הקבוצות היום, וצריך לתת להם את הכבוד, זו קבוצה טובה". על גלאטסראיי והמפגש עמה במחזור הסיום, אמר המאמן: "הם איבדו את הסיכוי לעלות, אבל זה לא משנה. אנחנו נשב, ננתח את הכל ונראה מה יקרה בשבוע הבא".

דיז'ון תומפסון סבל מפציעה בימים האחרונים, אך בכל זאת שיחק הערב. לאחר מחצית שנייה מהוססת מאוד מבחינה התקפית, הפורוורד החזיר את ירושלים למשחק עם רבע שלישי גדול מבחינה הגנתית. "נפלנו בסוף במהלכים ההגנתיים, צריך לתת להם קרדיט, הם קלעו את הזריקות החשובות והניסיון שלהם ניצח את המשחק", אמר תומפסון, שסיים עם 9 נקודות, 6 ריבאונדים, 5 חטיפות ו-4 אסיסטים. "קשה לקלוע מולם ולהיכנס פנימה, הם קבוצה הגנתית מצוינת. גלאטסראיי טובה מבחינה התקפית, אבל ננסה לשחק את הכדורסל שלנו ולנצח את המשחק. אז הכל כבר יסתדר מעצמו".

יובל נעימי, שבלט בעיקר במחצית השנייה וסיים עם 6 נקודות ו-5 אסיסטים, אמר לאחר ההפסד: "ולנסיה שיחקו מצוין, שמרו ברמה גבוהה מאוד ולא נתנו לנו זריקות חופשיות. הם היו מאוד אגרסיביים. רוב השחקנים שלנו לא היו היום ברמתם בלשון המעטה". למרות ההפסד בירושלים אופטימיים לקראת ההמשך. "ניצחון בטורקיה ואנחנו עולים", הוסיף נעימי, "צריך לדעת לאסוף את כולם ולהגיע מוכנים. ברור שאנחנו מאוכזבים אבל שיחקנו מול קבוצה ברמה שהיא מהגבוהות באירופה. לפני טורקיה עוד יש לנו את נתניה ואז נעשה שם את מה שצריך. גם משחק אימון זה קשה עם האווירה שיש באיסטנבול, והם יבואו בלי לחץ. נצטרך להגיע מרוכזים כי עבדנו קשה ומגיע לנו לעלות שלב".

יוגב אוחיון התקשה הערב מול שחקני הקו האחורי של ולנסיה. הגארד, שנמצא לאחרונה בכושר טוב, לא הצליח לא בלט בהתקפה וסיים עם 2 נקודות בלבד. "אנחנו מאוכזבים מאוד מהדרך בה באנו. מגיע כל הכבוד לוולנסיה, הם שיחקו הגנה שלא חווינו זמן רב", אמר אוחיון. "בכל ניסיון זריקה נתקלנו ביד מול הפרצוף. הם באו מוכנים ועשו עבודה יפה. טוב שנגמר רק 5 הפרש, זו חצי הכוס המלאה. הפנים שלנו הלאה, יש לנו משחק חשוב בליגה וצריך לנצח גם באירופה, אבל עוד לא חושבים על זה. אם נתניה מנצחים אותנו הם משתווים אלינו. צריך לעודד את כולם, חטפנו מכה, וזה טוב ובריא שקורה פעם אחת משחק שכזה. אני מקווה שמכאן רק נעלה".

ברנדון האנטר היה מצוין ברבע הראשון בו קלע 7 נקודות, אך בהמשך ירושלים לא השתמשה בו והוא סיים עם 10 נקודות בלבד. "מאוד מאכזב להפסיד כך", אמר האמריקאי בסיום, "אני חושב שנצטרך לבוא מרוכזים בשבוע הבא כדי להעפיל לטופ 8. ולנסיה קבוצה טובה ששיחקה הגנה חזקה, הם קלעו את הזריקות שלהם, שלטו בריבאונד ובאופן כללי קבוצה חזקה. זה כדורסל, כל משחק הוא אחר והיום הם שיחקו טוב יותר. בבית הזה כל קבוצה יכולה לנצח כל קבוצה ומנצח מי שמשחק טוב יותר בערב נתון".

ספאחיה: "באנו מוכנים, עם הרבה יותר מידע על הפועל ירושלים"

הספרדים עשו צעד גדול לעבר מקום בשלב הבא. הניצחון לא מבטיח להם עלייה לרבע הגמר, אבל אם ינצחו את קאזאן במחזור הסיום, הם יעלו ומהמקום הראשון בבית. "אחרי הרבע הראשון ציפיתי לתגובה של הפועל ירושלים", אמר מאמן ולנסיה נבן ספאחיה. "המחצית הראשונה שלנו הייתה טובה כי איבדנו רק שלושה כדורים, אבל אחר כך הרכזים שלנו איבדו את הריכוז. אני חושב שהיינו הקבוצה הטובה יותר ב-40 הדקות הערב".

"אמרתי כבר לפני כן שהמשחק הזה חשוב מאוד, אבל גם המשחק האחרון בשבוע הבא חשוב באותה מידה", הוסיף ספאחיה. "נצטרך להתכונן טוב ולנצח גם את קאזאן. לא קל לשחק באולם הזה. ידענו שאם הקבוצה שלנו תוכל לשלוט במשחק ולא תאבד יותר מדי כדורים יהיה לנו סיכוי לנצח. שיחקנו הגנה הרבה יותר טובה אחרי המשחק הקודם, שהיה יומיים אחרי הניצחון על ברצלונה. באנו מוכנים, עם הרבה יותר מידע על הפועל ירושלים. המפתח שלנו היה ההגנה. לקראת הסיום היו יותר מדי נתונים ולא הצלחתי לעשות את החישובים, מסתבר שהיה הכי חשוב לנצח מעל 5. אנחנו לא נבוא מול קאזאן כדי להפסיד עד 6, נבוא לנצח את המשחק".

על גיא גודס, ששימש עוזרו במכבי תל אביב, אמר ספאחיה: "הפסדנו להפועל בבית אחרי כמעט שש שנים, ואמרתי אז שאם כבר להפסיד למישהו אז לגיא. הוא מאמן טוב מאוד וצריך להמשיך לעשות עבודה טובה כמו שהוא עושה בירושלים. ננסה במשחק הבא לעשות את העבודה בשבילנו וגם בשביל ירושלים". על הביקור בישראל, אמר הקוראטי: "ההרגשה שלי פה מצוינת, אני אוהב את ישראל ואת האנשים פה. אתמול הסתובבנו בעיר העתיקה וזה היה ממש מחמם לבבות לפגוש את האנשים. שום דבר לא שונה מבחינתי כאן בישראל".

תומאס קלאטי, שהצטיין בשורות הספרדים עם 17 נקודות, אמר בסיום: "זה ניצחון גדול. זה היה הקרב על המקום הראשון בבית, ירושלים זה מקום מאוד קשה לשחק בו, ואני שמח מאוד על הדרך שבה שיחקנו את המחצית השנייה. דיברנו בחדר ההלבשה למה לא ניסינו להגדיל את ההפרש, זאת הייתה טעות מנטלית שלנו, היינו צריכים ללכת על זריקה בהתקפה האחרונה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully