וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ונקובר: המאבק על המדליות מתחמם

ארצות הברית, קנדה וגרמניה עלו לשמונה מדליות זהב, כשנותרו שלושה ימי משחקים בלבד. זהב לקים יו-נה בהחלקה אומנותית

שלושה ימים בלבד נותרו עד לסיומם של משחקי החורף האולימפיים בונקובר, והמאבק על ראשות טבלת המדליות צמוד במיוחד. ארצות הברית, גרמניה וקנדה צברו עד עכשיו 8 מדליות זהב. לאמריקאים יש אמנם את כמות המדליות הגדולה ביותר (32 לעומת 26 של הגרמנים ו-17 של הקנדים), אבל כמות מדליות הזהב היא זו שקובעת בסופו של דבר.

מי שהביאו לקנדה את מדליית הזהב השמינית שלה לפנות בוקר (שישי) היו בנות נבחרת הנשים בהוקי קרח, שגברו במשחק הגמר של הטורניר על ארצות הברית 0:2. עבור הקנדיות ששולטות בענף זה היה תואר אולימפי שלישי ברציפות. פינלנד זכתה במדליית הארד אחרי ניצחון 2:3 על שבדיה במשחק על המקום השלישי.

זה היה למעשה קרב בין האלופה האולימפית לארצות הברית שזכתה בשתי אליפויות העולם האחרונות, שתי הנבחרות הצפון אמריקאיות נמצאות לגמרי ברמה אחרת משאר הנבחרות בעולם. אבל מי שעשו את השינוי לקנדה במשחק הזה היו מארי פיליפ-פולין שכבשה צמד כבר בשליש הראשון, והשוערת שאנון זבאדוס, שהצילה לא פחות מ-28 מצבים של האמריקאיות.

היסטוריה דרום קוריאנית

זה היה צפוי, אבל החל מלפנות בוקר זה כבר רשמי. קים יו-נה הקוריאנית בת ה-19 זכתה באופן משכנע בתחרות ההחלקה האומנותית לנשים, והוכיחה שדרום קוריאה זה לא רק ריצה על הקרח. יו-נה פרצה לתודעה בשנה שעברה, כשזכתה באליפות העולם בגיל 18. היא הגיעה למשחקים בונקובר כפייבוריטית, אבל היו לא מעט חששות והערכות שחוסר הנסיון שלה יבגוד בה ברגע האמת, וישרת את המתחרות הוותיקות שלה.

בסופו של דבר, קים יו-נה הציגה שני תרגילים מרהיבים, במיוחד התרגיל החופשי שהתקיים לפנות בוקר, וסיימה עם ניקוד של 228.56. הניקוד הזה היה גבוה באופו משמעותי מזה של מאו אסאדה היפנית, למרות שהיא הייתה הקופצת היחידה שהצליחה לבצע שתי קומבינציות של שלושה סיבובים באוויר עם נחיתה מושלמת.

גו'אני רושט הקנדית, שריגשה את העולם בתרגיל הראשון, שהתקיים רק יומיים לאחר מותה הפתאומי של אמה מהתקף לב, שמרה על מקומה השלישי וזכתה במדליית הארד.

גם הגרמנים יכולים להפתיע

עד עכשיו, הגרמנים היו פייבוריטים בהרבה ענפים במשחקים והצדיקו את זה עם לא מעט מדליות. אבל מדליית הזהב בתחרות הסלאלום הענק לנשים בסקי האלפיני הייתה הפתעה מוחלטת. דווקא הגולשות האוסטריות היו פייבוריטיות לניצחון במקצוע הטכני הזה, שחלקו השני נדחה מהיום הקודם בגלל ערפל כבד בהר וויסלר. אפילו אליזבת גאורגל האוסטרית הובילה כמעט בצוותא עם באריו הצרפתיה, אבל מי שבסופו של דבר התעוררה על צד ימין ביום השני של התחרות הזאת הייתה ויקטוריה רבנסבורג הגרמניה, בהופעת הבכורה האולימפית שלה. וזה לא שהיא ממש בלטה, היא פשוט שמרה על יציבות עם הזמן השישי בקטע הראשון והשביעי בקטע השני, מה שהוביל אותה לניצחון. הגולשות שבלטו בחלק הראשון קבעו זמנים רעים במיוחד בהמשך, ו"נפלו" אחת אחרי השניה.

רבנסבורג חגגה מדליה אולימפית ראשונה, והקדימה בשתי מאיות בלבד את טינה מייז הסלובנית, בעוד שאליזבת גאורגל האוסטרית הסתפקה במדליית הארד, בפעם השניה בונקובר 2010.

סקי אמריקאי משולב

אחד המקצועות המוצלחים ביותר של האמריקאים במשחקים היה דווקא הסקי הנורדי המשולב, שהוא בעצם קרב של 2 מקצועות הכולל קפיצות סקי וגלישת קרוס קאנטרי. אחרי שזכו במדליות בתחרות היחידים הראשונה (גבעה נורמלית וסקי קרוס קאנטרי) ובתחרות השליחים, האמריקאים סוף סוף קטפו את התואר בתחרות היחידים השניה (גבעה גדולה וסקי קרוס קאנטרי).

ביל דמונג זכה במקום הראשון כדי להעניק מדליית זהב שמינית לארצות הברית במשחקים, בעוד שג'וני ספילאן זכה במדליית הכסף, שהייתה השלישית שלו בונקובר 2010. ברנארד גרובר האוסטרי זכה במדליית הארד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

צמרת דירוג המדליות

1. ארצות הברית 8 זהב, 12 כסף, 12 ארד

2. גרמניה 8, 11, 7

3. קנדה 8, 6, 3

4. נורבגיה 7, 6, 6

5. דרום קוריאה 6, 4, 1

  • עוד באותו נושא:
  • ונקובר 2010

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully