וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רק הערפל עצר את לינדזי ווהן

25.2.2010 / 8:56

הגולשת האמריקאית התרסקה בקטע הראשון של הסלאלום הענק, הקטע השני נדחה. זהב לאוסטרליה בקפיצות פריסטייל

אם בימים שקדמו לפתיחת משחקי החורף האולימפיים בונקובר התלוננו שם על תנאי מזג אוויר קיציים מדי, הרי שלפנות בוקר (חמישי) סבלו גולשות הסקי האלפיני מתנאים קשים במיוחד, שכללו שלג וערפל כבד על המסלול בהר וויסלר. ובכל זאת, מי שעוקב אחרי ספורט החורף בעולם יודע שהספורטאים האלה רגילים כמעט לכל תנאי מזג אוויר, וזו בדיוק הסיבה שתחרות הסלאלום הענק לנשים יצאה לדרך כמתוכנן.

על גבי מסך הטלוויזיה היה קשה לעקוב אחרי הגולשות, שבחצי מהזמן נעלמו בערפל, ולא רק בטלוויזיה. הצופים שהמתינו במורד ההר לא יכלו לעקוב אחרי התחרות על פני המסך הענק, שהפך ללבן לחלוטין. הגולשות עצמן התקשו מאוד, ומי ששילמה על זה את המחיר היקר ביותר הייתה דווקא לינדזי ווהן האמריקאית, שהחמיצה הזדמנות למדליה נוספת אחרי שהתרסקה באחת הפניות על המסלול הקשה, וזה קרה לה בפעם השניה במשחקי ונקובר. בת ארצה ג'וליה מנקוסו, שיצאה לדרך אחריה, סבלה מנפילה דומה, אבל קיבלה הזדמנות נוספת בגלל טעות של מארגני התחרות, שאפשר לה לצאת לדרך בזמן לא מתאים, בעוד שווהן הייתה על המסלול אחרי ההתרסקות.

מי שקבעה את הזמן הטוב ביותר בתום החלק הראשון הייתה אליזבת גאורגל האוסטרית, שכבר זכתה במדליית הארד בקטגוריית הדאונהיל. היא הייתה מהירה בשתי מאיות בלבד מטאינה באריו הצרפתיה, מה שמבטיח לנו קרב צמוד במיוחד בחלק השני של בתחרות. אותו חלק היה אמור להתקיים כשעתיים לאחר החלק הראשון, אבל בסופו של דבר נדחה ביממה אחרי שהערפל רק התגבר. "זה היה הדבר ההגיוני ביותר לעשות", אמרה בסופו של היום מריה ריש הגרמניה, האלופה האולימפית בדאונהיל: "הערפל היה כל כך כבד, שאי אפשר היה לראות כלום". "יכלנו לראות בבירור מקסימום שלושה שערים בזמן המקצה, כך שהיינו צריכות ממש לסמוך על עצמנו", הוסיפה אניה פרסון השבדית, שמדורגת במקום ה-12.

כעת נותר למארגנים להתפלל שתנאי מזג האוויר ייאפשרו לקיים את שאר תחרויות הסקי האלפיני במועד, לפני טקס הסגירה של המשחקים שמתכונן ליום ראשון. והם יתפללו, מכיוון שתחזית מזג האוויר לא מבשרת טובות עבורם.

קפיצות פריסטייל: אוסטרליה בעולם משלה

מעניין מאוד לעקוב אחרי הספורטאים האוסטרלים במשחקי החורף, במיוחד שגם אנחנו באים ממדינה שמעדיפה את ספורט הקיץ. אמנם יש לאוסטרלים הרים מושלגים, וגם יש להם הרבה יותר משאבים לספורט, אבל בכל מה שקשור לענפי ספורט החורף הפופולאריים ביותר (סקי אלפיני, ביאתלון, הוקי קרח) הם די בפיגור. האוסטרלים בחרו כבר לפני כמה שנים להתמקד בענפים החדשים יותר, שגם פונים לקהל הצעיר יותר ולא מצריכים משאבי טבע ענקיים כמו הרי האלפים או הרוקי.

לפנות בוקר, הם זכו במדליית הזהב השניה שלהם במשחקים והשלישית בסך הכל. הפעם זה קרה בתחרות קפיצות הפריסטייל (אריאלס) לנשים, כאשר המדליות האחרות הושגו בסקי פריסטייל ובסנואובורד. במשחקים הקודמים בטורינו אוסטרליה דווקא הייתה פייבוריטית בקפיצות הפריסטייל לנשים, אבל הפסידו את התואר לשוויץ. הפעם דיברו על השיפור העצום של הקופצות הסיניות שמככבות בגביע העולם, אלא שבסופו של דבר הייתה זו לידיה לאסילה האוסטרלית שהתעלתה מעל כולם, ורשמה ניצחון משכנע במיוחד.

אחרי שדורגה במקום השני בתום קפיצה אחת מבין שתיים, לאסילה הוכיחה אופי מיוחד כשביצעה קפיצה שרואים בעיקר בתחרויות הגברים, קפיצה שכללה שתי סלטות ושלושה ברגים, בדרך למדליית הזהב. ראוי לציין כי גם בתחרות הזאת הערפל השפיע על הקופצות, שחלקן התקשו מאוד בנחיתה שלהן. שתי סיניות, נינה לי וצ'ינצ'ין גוו, השלימו את תמונת הפודיום.

מזחלות נשים: שליטה קנדית מוחלטת

מארחת המשחקים קנדה חגגה לפנות בוקר מדליית זהב שביעית במשחקים, אחרי שקיילי האמפריס והתר מויס זכו בתחרות לנשים (שמתחרות רק בזוגות במתכונת האולימפית). החגיגה הפ-כה לגדולה יותר, כשצמד קנדיות נוסף זכה במדליית הכסף, בעוד שהאמריקאיות זכו בארד.

הסיפור הגדול של התחרות הזאת הגיע מכיוון צמד הגרמניות, קתרין מרטיני ורומי לוגש, שבסיומו של קטע הגלישה השלישי (מתוך ארבע) היו רחוקות משלוש מאיות בלבד מעמדת מדליית הארד. בקטע האחרון הן רצו לתת את הכל, אבל נתנו ככל הנראה יותר מדי והתרסקו על המסלול. לצמד הגרמני שלום, אבל אימפריית המזחלות גרמניה סיימה את תחרות הנשים ללא מדליה.

הוקי קרח: ארה"ב וקנדה בחצי הגמר

טורניר ההוקי קרח לגברים כבר נמצא בשלביו המכריעים בונקובר, ולפנות בוקר הושלמה תמונת חצי הגמר. ארבע העולות המאושרות הן: ארצות הברית, קנדה, פינלנד וסלובקיה. המאוכזבות הגדולות הן האלופה האולימפית שבדיה ורוסיה.

ארצות הברית הייתה הנבחרת הראשונה שהבטיחה את עלייתה, אבל היא עשתה זאת אחרי שנאבקה בקושי רב מול שוויץ, בדרך לניצחון 0:2. הקנדים הצהירו כוונות, אחרי שהביסו את רוסיה 3:7. פינלנד ניצחה את צ'כיה 0:2, בעוד שסלובקיה הדיחה את האלופה האולימפית שבדיה אחרי ניצחון 3:4.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

צמרת טבלת המדליות

1. גרמניה 7 זהב, 10 כסף, 7 ארד

2. ארצות הברית 7 זהב, 9 כסף, 12 ארד

3. קנדה 7, 6, 2

4. נורבגיה 6, 6, 6

5. שוויץ 6, 0, 2

  • עוד באותו נושא:
  • ונקובר 2010

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully