וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורטסמות עלולה לאבד 20 נקודות בעונה הבאה

המועדון הודיע כי יחל בהליכי פירוק. המשמעות: לצד הפחתה מיידית של תשע נקודות, עונש חמור גם לגבי העונה הבאה

פורטסמות צפויה להפוך לקבוצת הפרמיירליג הראשונה שנכנסת להליכי פירוק. חמישה ימים לפני הדיון הגורלי בבית המשפט, במועדון מתחילים להשלים עם העובדה שעל מנת לשמור על הקבוצה בחיים ולסיים את העונה, אין מנוס מהליכי פירוק. כידוע, חובותיה של פורטסמות נאמדים בכ-60 מיליון ליש"ט, ביניהם חובות לרשויות המס שדורשות את חיסול המועדון בבית המשפט. אם פומפי תיכנס מרצון להליכי פירוק, התביעה תושעה והמועדון ינוהל על ידי מפרק.

הבעלים הנוכחי, בלראם צ'אינראי, מנהל מגעים עם ארבע קבוצות רכישה שונות, אך הודה כי לא סביר שיימצא רוכש עד יום שישי. אם אכן כך יהיה, פורטסמות תלך לפירוק ותאבד מיידית תשע נקודות. המשמעות היא שקבוצתו של אברהם גרנט תהפוך ליורדת ודאית, אך לפחות תוכל להשלים את משחקיה עד תום העונה.

הבעיה היא שפורטסמות עלולה לספוג עונש הפחתה של עד 20 נקודות ממאזנה בעונה הבאה בצ'מפיונשיפ, מה שאוטומטית יהפוך אותה למועמדת ודאית לירידה לליגה הראשונה (השלישית בדירוג). ארבע קבוצות שנכנסו להליכי פירוק בעבר: לידס, רותרהאם, בורנמות ולוטון נענשו בהפחתה של בין 15 ל-20 נקודות בעונה שלאחר מכן. הדרך היחידה בה פומפי תוכל להימנע מהגזרה היא להגיע להסדר נושים, מה שלא סביר שיקרה.

פורטסמות חייבת כ-10 מיליון ליש"ט על עסקאות שחקנים שונות ולמעלה מ-12 מיליון ליש"ט לרשויות המס. חוקי הליגה וחוקי המדינה מחייבים את המועדון להחזיר חובות אלו במלואם, כך שהסדר נושים לא רלוונטי לעניין החובות הנ"ל. אגב, הבעלים צ'אינראי והבעלים לשעבר סשה גאידמק הם חלק מנושי המועדון בעצמם. לא ברור האם ידרשו את כל חובם או שיגיעו להסדר עם המפרק העתידי.

דוברו של הבעלים צ'אינראי, פיל הול, פרסם הודעה רשמית: "הוא ימשיך לממן את המועדון עד שיימצא פתרון עתידי ארוך טווח ויממן מכיסו גם את הליכי הפירוק. יש חלון הזדמנויות צר לרוכשים להציע הצעות, אבל עלינו להיות מציאותיים. פירוק משמעו הפיכת המועדון לישות בריאה מבחינה כלכלית. כך המועדון יהפוך אטרקטיבי עבור רוכש שיבנה מחדש את עתידו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully