וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא כל מה שלא פלילי, הוא כשר"

השרה לימור לבנת נאמה בדיון של הוועדה לגיבוש קוד אתי לאיגודי הספורט והוסיפה כי חוק הפלילים מתקרב ליישום

יותם רונן

צילום ועריכה: יותם רונן

הוועדה לגיבוש קוד אתי בספורט, שקמה קצת לאחר מותו של מוני פנאן והגילויים שנחשפו בפרשה, התכנסה היום (שלישי) לראשונה בבית סוקולוב בתל אביב, ובמהלכה נאמה שרת התרבות והספורט לימור לבנת. מלבד ראשי איגודי הספורט בישראל, השתתף בדיון גם השופט העליון בדימוס, יצחק זמיר, שהוא יושב ראש המרכז לאתיקה באוניברסיטת ירושלים.

בנאומה אמרה השרה לבנת: "אי אפשר להמנע מהשבר שהספורט בישראל עבר אחרי פרשת מוני פנאן. קרה משהו בספורט וכתוצאה ממנו נדרשנו לבצע שורת מהלכים, שכוללת כמה דברים. יש משבר אמון של כל אוהדי הספורט, ולמעשה של כל אחד. משבר האמון מחייב כל אחד מאיתנו, כל מי שרוצה לדעת שזה רק ספורט, שהוא כיף לכולנו ואין בו חס ושלום דברים אחרים".

לבנת התייחסה בין השאר לשינויים שתוביל הוועדה, ובראשם חוק לאיסור אזרחים שהורשעו בפלילים לאמן או לשפוט. בנוסף היא גם הבהירה שבמקרה הזה, יתייחסו בחומרה גם למקרים שלא הוגדרו כפליליים: "לא כל מה שלא פלילי הוא כשר. יש דברים שהם לא בתחום הפלילי אלא בתחום האתי, ועל כך באנו לדבר היום. אני מניחה שבתוך חודש כבר נוכל להביא את חוק הפלילים לחקיקה, שמי שהורשע לא יוכל לשמש כשופט או כמאמן, זה ממש בעשייה. היום איגודי הספורט יקבלו תקציב לא רק לפי התבחינים אלא לפי העמידה בקוד האתי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully