וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"על כל שקל שנוציא על דונאדוני נקבל בחזרה שניים"

עובד קראוס, סוכנו של המאמן האיטלקי, עדיין מתנסח בזהירות, אבל אומר: "רוברטו רוצה להותיר כאן חותם. ההגרלה שכנעה"

ביום רביעי, אם לא תהיה דחייה נוספת, תתקיים ישיבת הנהלת התאחדות לכדורגל, ובין היתר, מן הסתם, נושא מינוי מאמן הנבחרת יעלה בה מחדש. אחד השמות שיעלו הוא זה של רוברטו דונאדוני, איתו הפרטים כמעט מסוכמים, ולמרות העיכוב במו"מ איתו והקשיים באישור העסקה, מאמן נבחרת איטליה עדיין רוצה לבוא לישראל. "הוא מאוד רוצה לקחת את הנבחרת, הוא אמר לי באחת השיחות בינינו שמשהו בתוך תוכו אומר לבוא לכאן", אומר סוכנו הישראלי, עובד קראוס, כשנשאל מה קירר את הדיווחים הראשוניים אודות הקשר איתו. "דונאדוני הוא לא אחד שנואש לעבודה, אלא אחד שאוהב אתגרים. חייבים להעריך מאמן שלא חושב שהוא עושה לנו טובה שהוא בא לכאן".

- אתה לא חושב שמאמן שעולה יותר ממיליון יורו קצת יקר עבור הכדורגל הישראלי?

"זה מזכיר לי סיפור על מישהו שרצה לשלוח מברק, אמרו לו שזה יקר ואם הוא ישלח אותו ללא מילים זה לא יעלה לו כסף, וזה מה שהוא עשה. אין מה לעשות, אם רוצים לשנות, כמו שיו"ר ההתאחדות רוצה, צריך לדעת שזה עולה כסף. יש כאן הזדמנות חד פעמית להביא לישראל מאמן שברמה שאף פעם לא היתה כאן. מאמן נבחרת איטליה, מאמן אלופת העולם, מאמן שאם היתה טיפת מזל הוא היה במקום בו נמצא גווארדיולה היום. זו הזדמנות לעשות משהו ענק עבור הכדורגל הישראלי".

- אבל אם נבחרת בלגיה משלמת 600 אלף יורו לדיק אדבוקט, למה שישראל תשלם הרבה יותר?

"יו"ר ההתאחדות רצה מאמן צעיר, ואדבוקט הוא לא כזה. צעיר עולה יותר כסף. חוץ מזה, דיק אדבוקט מקבל 600 אלף יורו בבלגיה, שזה ליד הבית שלו בהולנד. אם היית רוצה להביא אותו לישראל, היית צריך לשלם פי שתיים או פי שלוש".

- אתה עדיין בקשר עם דונאדוני?

"אנחנו מדברים לפחות פעם ביום. הוא לא רוצה רק לאמן את הנבחרת, הוא רוצה לתרום לכל הענף. רוברטו לא מתכוון להיות מאמן של 10 אימונים בשנה, כי הוא בא לשנות. הוא בא להותיר חותם. חשוב לזכור לא רק את הרזומה, אלא גם את הבן אדם. מדובר באדם ששיחק עונה אחת בסעודיה, עונה אחת בארה"ב, ויש לו רקע תרבותי רחב מאוד. הוא לא אדם מתנשא, אלא אחד שמכיר סוגים שונים של מנטליות".

- ועדיין, לא מובן איך מאמן כזה מסכים להגיע לישראל. הוא מאמן שכל עתידו לפניו, הוא יכול עדיין לקבל קבוצות צמרת באיטליה שודאי אחת מהן תתפנה בקרוב. למה בגילו לקחת אתגר עם סיכון כל כך גבוה, ועוד אחרי המפלה בנאפולי?

"גם ההגרלה שכנעה אותו מאוד לרצות את האתגר הזה. הוא חושב שמדובר בהגרלה שאפשר לעבור אותה. זה עזר לשכנע אותו. אתגר איטלקי עבורו זה מילאן, אותה הוא כמעט קיבל באמצע העונה לולא היה עדיין מועסק בנאפולי. אתגר איטלקי עבורו זה אינטר או יובה, שאליה גם כמעט הגיע. בכל השאר פחות. הוא ראה שאברהם גרנט הגיע לאנגליה דרך נבחרת ישראל, והוא יודע שאם יגיע ליורו עם ישראל יפתחו לו עוד דלתות. רוברטו רוצה לאמן באנגליה והצלחה עם ישראל תעזור לו בעניין. צריך להבין, מאמני צמרת לא רוצים יותר להיות מאמני נבחרות, בטח לא בישראל. לכן אני אומר שזו הזדמנות נהדרת, בלתי חוזרת".

- מה יש לומר לחברי ההתאחדות שעדיין מעדיפים מאמן ישראלי?

"אני לא אחד שמפעיל לחץ, אבל אני גם חושב שיש כאן הזדמנות. נכון, זה עולה לא מעט כסף, אבל יש מחיר לעלייה ליורו. מה נגיד אם לא נעלה, שחסכנו כמה שקלים? יש כאן מאמן שיכול להכשיר דור חדש של מאמנים. אין לנו מאמנים ישראלים ברמה הזו. אנחנו הולכים להתמודד מול אוטו רהאגל וסלאבן ביליץ', וגם מאמן נבחרת לטביה אימן את ספרטק מוסקבה (אלכסנדר סטרקובס – ח.א). אין לנו מאמנים ישראלים חוץ מגרנט בקליבר הזה. מאמן טוב שווה חצי שער. מדובר במאמן שיאדיר את שם ישראל בעולם, יסתכלו עלינו אחרת. על כל שקל שנוציא עליו נקבל בחזרה שניים".

יו"ר ההתאחדות לכדורגל אבי לוזון התייחס היום לסוגית מאמן הנבחרת בכניסה לאצטדיון בלומפילד: "ברקוביץ' לא יאמן את הנבחרת. אני במשא ומתן עם מספר מאמנים זרים, חלקם עדיין לא הוזכר בתקשורת. בקרוב כולם יגלו שלנבחרת ישראל יהיה מאמן זר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully