וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועדון הצווארון הכחול

לירן שבתאי

22.2.2010 / 11:42

למה הכל פתאום מתחבר לאברטון והאם היא שוב מגדלת יהלום? לירן שבתאי מסכם מחזור ומתכונן לקרב בין אנצ'לוטי (מילאן) למאנצ'יני (אינטר)

שחקן אברטון, דן גוסלינג, חוגג שער. GettyImages
"אנחנו יכולים להסתכל קדימה אחרי שהסתכלנו למטה". דן גוסלינג ואברטון חוגגים על חשבון מנצ'סטר יונייטד/GettyImages

כוס התה שלי

כי אין מקריות, קל וחומר לא בכדורגל. שני ניצחונות ברציפות על הטוענות לכתר מעידות על החוזק של אברטון, הקבוצה החמה בצמרת. בשבת הטופיז דחפו סוכרייה לישבן של יונייטד וניצחו את האלופה 1:3, בניצחון ה-150 של אברטון בגודיסון פארק במסגרת הפרמיירליג. מאמן העונה שעברה, דייויד מויס, העלה את מניותיו בבורסת השמות להחליף את אלכס פרגוסון כשניצח אותו עם שני חילופים אשר הניבו תשואה מרבית. הצעירים של מויס, ג'ק רודוול שמחוזר על ידי פרגוסון עצמו, ודן גוסלינג, ניצחו לאברטון את המשחק. לצד האגרסיביות שלהם, אברטון חזרה לעצמה בזכות כדורגל יפה ואטרקטיבי. שערו של ביליאלטדינוב בגודיסון פארק היה נדיר ביופיו כמו טניסאית רוסיה, סאהה נמצא בכושר הטוב בקריירה. בטרי הוא התעלל כאילו היה אשתו. הצעירים הסופר מוכשרים, ג'ק רודוול, גוסלינג וקולמן המגן נחשבים לעגלי זהב, ואת כולם מחבר עם דבק מגע סטיבן פינאר הנפלא, שמתחיל להבין העונה את המשחק בפרמיירליג.

בנוסף, מויס למד להסתדר עם פציעות. הסקוטי ניצל את מועד ההעברות והרכש החדש והמוצלח ביותר בינואר, לנדון דונובן, מכניס אנרגטיות והתלהבות אמריקאית. דומה שרשימת הפצועים של אברטון נכתבת על ידי אדוארד מרפי ג'וניור. "ניצחנו היום בלי פלאיני וקייהיל וזה קשה שאתה מאבד את שני השחקנים הטובים שלך" מסביר מויס. מייקל ארטטה חוזר לאחר פציעה ארוכה, ומרואן פלאיני חייב לגמור את העונה. "השחקנים הציגו את רוח הקבוצה", אמר מויס. ה' נותן וה' לוקח. בתחילת העונה אברטון נשאבה לאוטוסטראדה של הפסדים. נדמה היה שכוכבו של מויס דהה. כעת "אנחנו יכולים להסתכל קדימה אחרי שהסתכלנו למטה", מדייק מויס. הברק הג'ינג'י חזר ואברטון עם הפסד אחד בלבד ב-12 משחקי הליגה האחרונים. הטופיז טיפסו למקום ה-7 ובחוצפתם חושבים על מקום בטופ 4, "אנחנו לעולם לא מוותרים על אירופה" מגלה מויס. באברטון, הקבוצה האחרונה שנכנסה לטופ 4, יטעו במידה אם יחשבו כך. לפעמים עדיף להיות ראש לשועלים, ולאברטון כמו למאמנה, מומלץ לבסס את מעמדה כקבוצה הטובה במועדון הצווארון הכחול.

אואן קויל מאמן בולטון. רויטרס
מפקד טוב אינו מפקיר את חייליו באמצע מלחמה. אואן קויל/רויטרס

מייבש שיער הולך ל

אואן קויל. למה? כי מפקד טוב אינו מפקיר את חייליו באמצע מלחמה. הפזיזות מהשטן אומרים, מה לעזאזל היה דחוף לקויל לנטוש את ברנלי? המאמן הצעיר, שעשה דברים יפים בברנלי ונחשב לכוכב עולה בשמי המאמנים, יכול להפוך לבדיחת טריוויה במידה שיהיה חתום על שתי יורדות בסיום העונה. כרגע בולטון וברנלי מאיישות את המקומות 18 ו-19 בהתאמה. בראשון בולטון הובסה מול בלקבורן ומאמנה הקודם, סם אלרדייס, 3:0. ההבדל בין קויל של ברנלי לבין זה הנוכחי פשוט. ברנלי היא עולה חדשה שבה מאמן סולידארי עם טריניג גורם למוטיבציה ונחשב לקדוש, בעוד שבבולטון מאמן עם שורט בגשם מצטייר כתימהוני, ועדיין אין לו את האימפקט שהיה לביג סם. שנים שבאצטדיון ריבוק מורגלים לקבוצה אגרסיבית והגנתית. קויל אינו יכול לשנות זאת במהרה, כבר חמישה משחקי ליגה שבולטון אימפוטנטית ולא משחילה שער. במועדון כמו בולטון, הנמצא שנים בפרמיירליג, קויל חייב להסתגל לדרישות כמו הגנה לגיטימית, ורכש יותר מנוסה שצריך היה להגיע. ג'ק ווילשר מוכשר אך צעיר לקרבות תחתית. זו עונתו הראשונה בפרמיירליג וחוסר הניסיון בעוכריו. קויל קיבל שיעור מאלרדייס, "אני מאוכזב מההופעה שלנו, עייפות לא צריכה להוות לנו אליבי", סיכם שחקן העבר של בולטון. חכם אינו נכנס למקומות שצודק ופיקח לא יוצא מהם. אומנם בולטון מועדון יותר גדול מברנלי, אבל אילו היה נשאר בברנלי ומשאיר אותה בליגה, מתבשל ורוכש ניסיון, קויל היה מקבל הצעות טובות יותר ובונה קבוצה מהקיץ. נכון לעכשיו שתי הקבוצות מתחת לקו האדום ואואן קויל, שניצחונו היחיד בבולטון הושג מול... ברנלי, הוא האחראי לתאונת השרשת.

שחקן אברטון ג'ק רודוול. Clive Brunskill, GettyImages
יש לו את הקוקטייל האידיאלי בעמדת הקשר האחורי - כוח אפריקאי וחוכמה אירופאית. ג'ק רודוול/GettyImages, Clive Brunskill

סקאוט

בשבת, בדקה ה-88, נכנס ג'ק רודוול, בן 18 בלבד וכבר ערך 56 הופעות במדי הטופיז. פעם הנוסטלגיה המסממת של גיל העשרה הייתה שייכת לווין רוני. כיום רוני בהופעתו ה-250 בליגה, שנוא על אוהדי אברטון. בשבת רוני עמד חיוור כמו דוגמנית אחרי שירותים, כשראה את ג'ק חולף על פני אוונס. הוא בלע רטלין כדי להרגיע את העצבים כאשר הילד כבש בנונשלנטיות את שערו הראשון בפרמיירליג. כל מי שסבור שרודוול האנגלי פרץ רק בשבת לתודעה, טועה. בתחילת העונה 14 מתוך 20 מאמני הפרמיירליג בחרו בו כמועמד לשחקן הצעיר של העונה. פטר לאנסלי מ"הטיימס" הבריטי כתב עליו: "בארי מסתגל לתפקיד, הארגריבס פצוע כרוני, קאריק מוסר טוב אך חלש בהגנה. ג'ק רודוול יכול למלא את תפקיד הקשר האחורי הכי טוב באנגליה".

יש לו את הקוקטייל האידיאלי בעמדת הקשר האחורי - כוח ותחכום אפריקאיים וארגון וסדר אירופאיים. כמו פטריק ויירה ומקאללה, למשל. בשונה מהקשרים בפרמיירליג ואלו האנגליים, רודוויל עונה על הדרישות. הסטארט-אפ שלו טמון בכך שגדל בתור בלם, בדיוק כמו מושא הערצתו ריו פרדיננד, אליו הוא מושווה. "כמו ריו, אני התחלתי כבלם ועברתי לקישור. הוא שב לעמדת הבלם. אני מבסס את משחקי עליו, אני לא מפחד מהכדור ולכן מציבים אותי בקישור". לבלם זה יתרון, שכן בלמים מהיותם מגנים, חזקים כמו מאבטחים. האקס-פקטור של הבלמים הגדולים נעוץ ביכולת להניע ולהוציא את הכדור קדימה. בשנה שעבר מויס, בצעד אשר יכול לשנות לרודוול את הקריירה, הסיט אותו לקישור האחורי. שם הוא משחק קבוצתי, בפסים קצרים ומדויקים, שולט בכדור כאילו גדל בתור פליימייקר, יכול להחליף בין קישור להגנה כמו תיבת הילוכים של מרצדס, משחק עם ראש ב-360 מעלות וראיית משחק ממוחשבת. וכמובן חזק כמו שומר ראש של שחר פאר. בשמחת נעורים אחרי הגול, רודוול פשט את חולצתו והיציעים הרעישו כאילו סופרמן קרע את מדיו. התשוקה, הביטחון עם הכדור, ההתפתחות טרם זמנו, הכל נראה מוכר לטופיז: רוני יזכור את המשחק הזה היטב, ככה הם נהגו בו בשער הבכורה שלו מול ארסנל. כך נראה כוכב מנצנץ, כך נראה שחקן שרוני היה רוצה לצידו. תחושת בטן - זה עוד יקרה.

אברהם גרנט מאמן פורטסמות. Bryn Lennon, GettyImages
אפילו סטוק סיטי יודעת שאין לו מזל. גרנט/GettyImages, Bryn Lennon

מספרים

7 – משחקים רצופים סטוק סיטי בלתי מנוצחת. קרוב ל-29 שנים סטוק לא עשתה זאת עד הדקה ה-90 בפראטון פארק והניצחון השני ב-46 שנים מול פומפי בחוץ. אלוהים, תן לגרנט טיפת מזל.

4 – משחקי בית רצופים ווסטהאם שומרת על שער נקי באפטון פארק. משווה שיא מועדון בניצחון 0:3 על האל. אם יש סגל הראוי להיות במקום אחר, זו הקבוצה המוכשרת של ג'אנפרנקו זולה.

3- שערי ליגה כבשה טוטנהאם ב-2010. מול וויגאן התרנגולים הכפילו את הביצים בסל. הזרקורים אשר מופנים ללול המשוגעים בסיטי אוף מנצ'סטר ואנפילד עושים טוב ל"הארי והתרנגולים".

מאמן צ'לסי, קרלו אנצ'לוטי. רויטרס
מי השולף המהיר במערבון הספגטי של הפרמיירליג? אנצ'לוטי/רויטרס

במחזור הבא

ישנה אקסיומה מוצדקת שהשפים והאוכל האיטלקי הם הטובים בעולם. בשבוע הבא ייערך קרב סכינים בין טבחים מדופלמים. אחד, קרלו אנצ'לוטי, כבר בעל כוכב מישלן. לשני, רוברטו מאנצ'יני, יש הישגים נאים באיטליה, אולם עושה רושם שבמטבח האנגלי חם לו מדי. בעוד אנצ'לוטי רווי ביטחון ונחשב למאמן של שחקנים, מאנצ'יני מדגמן ביטחון, אך הלכה למעשה מתעמת ומקשה על בחוריו. אחרי רוביניו הגיע תורו של קרייג בלאמי, אחד השחקנים הטובים העונה, לעלות על הגריל לאחר שרטן בפני מאנצ'יני השבוע. צ'לסי נחשבת למסעדת גורמה. התפריט רחב, המנות אקסקלוסיביות. השבוע צ'לסי חזרה לפסגה עם ניצחון 0:2 בוולבס. מנת הספיישל, הסטייק דיידיה דרוגבה, כבש צמד ושוב הראה כמה צ'לסי תלויה בו. מאידך למנצ'סטר סיטי יש יותר מידי בלגאן בצלחת. בראשון סיטי לא הצליחה לברוח לליברפול עם 0:0 מולה בבית, במשחק שגורם לשפשף את העיניים עם נייר שיוף. חסר לה את הקילריות לנצח משחקים כאלה גם בחצי מצב. בסיבוב הקודם סיטי עם יוז ניצחה את צ'לסי. במסעדה שלו בסטמפורד ברידג' קרלו אנצ'לוטי יבוא לנקום וירצה להראות למאנצ'יני מי הוא השולף המהיר במערבון הספגטי של הפרמיירליג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    5
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully