וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמאנות קפיצות הסקי

21.2.2010 / 7:05

סימון אמאן השוויצרי הדהים כשהשלים דאבל אולימפי שני בקריירה. סקי אלפיני: לינדזי ווהן זכתה בארד בסופר-ג'י

השבוע הראשון של משחקי החורף האולימפיים תם בונקובר, ובדיוק כמו ביום המשחקים הראשון, גם הפעם סימון אמאן השוויצרי היה אחראי לדרמה גדולה בתחרויות קפיצות הסקי. למעשה, הפודיום בסיום התחרות בגבעה הגדולה נראה זהה לזה שהיה בגבעה הרגילה: אמאן זכה במדליית הזהב, אדם מאליש הפולני במדליית הכסף, וגרגור שלירנזאוור האוסטרי במדליית הארד.

למעשה, אמאן הבטיח כמעט סופית את הניצחון שלו בסיבוב הקפיצות הראשון (מבין שניים) אז הוא התעופף למרחק של 144 מטרים, כשהקופץ שהיה הכי קרוב אליו היה מאליש, שקבע שבעה מטרים פחות ממנו. השוויצרי הסתפק בקפיצה סולידית ובטוחה בסיבוב השני, כשהוא כבר ידע מה הוא צריך לעשות כדי לזכות במדליית הזהב האולימפית הרביעית שלו בקפיצות סקי - הישג חסר תקדים. אין ספק שהשליטה הזאת של אמאן רק מוכיחה שמדובר באחד מקופצי הסקי הגדולים בכל הזמנים, בטח במתכונת האולימפית. בסיום התחרות, אמאן היה צריך להתמודד עם ביקורות מצד נבחרת הקפיצה האוסטרית, שם טענו לציוד לא חוקי של השוויצרי. מצד שני, סגן האלוף אדם מאליש יצא להגנתו של אמאן ואמר: "כנראה שהאוסטרים פשוט מקנאים. לי אין שום בעיה עם הציוד שלו, ואני יודע שהוא ניצח כי הוא פשוט היה הרבה יותר טוב".

סקי אלפיני: ווהן הסתפקה הפעם במדליית הארד

בתחרויות הסקי האלפיני לנשים התקיימה הקטגורייה השלישית מבין חמש שהיא ה"סופר-ג'י (סופר ג'יאנט סלאלום)". מדובר במדרון ארוך ומהיר יחסית כמו בדאונהיל, רק עם הרבה יותר פניות, ושערים יותר קרובים שצריך לעבור בינהם.

אחרי זכיה במדליית הזהב בדאונהיל ונפילה בתחרות המשולבת, הכוכבת האמריקאית לינדזי ווהן הסתפקה הפעם במדליית הארד. למעשה, ווהן נתנה גלישה מצויינת והובילה את התחרות כבר אחרי הופעתן של כמה מהמתחרות שלה, אלא שבסופו של דבר נרשמה בהר וויסלר הפתעה לא קטנה, כשאנדראה פישבאכר האוסטרית נהנתה מגלישת חייה, והגיעה לקו הסיום בזמן מהיר ב-74 מאיות מזה של ווהן. פישבאכר היא מדליסטית הארד מאליפות העולם בקטגורייה הזאת, ועדיין זה לא עשה אותה לפייבוריטית הגדולה ביותר לניצחון ערב התחרות. קצת מאוחר יותר, הצליחה גם טינה מייז הסלובנית לדחוק את ווהן הצידה, ולהשלים את תמונת הפודיום.

אפולו אונו שבר את שיא המדליות האמריקאי

אפולו אונו, המחליק האמריקאי במסלול קצר, הפך לפנות בוקר לספורטאי האמריקאי בעל הכמות הגדולה ביותר של מדליות אולימפיות במשחקי החורף. אחרי מדליית הכסף ביום הראשון של המשחקים, הוא זכה במדליית ארד נוספת במירוץ ל-1,000 מטרים. ברוב שלבי המירוץ אונו היה שלישי בגמר בין חמישה מחליקים, קצת יותר איטי וטקטי משני קוריאנים שהובילו, ונאבק על מדליה נגד שני קנדים אחרים. בסופו של דבר נראה היה כי אונו מיקד את הקרב שלו נגד הקנדים, והצליח בסופו של דבר בדרך למדליה אולימפית שביעית בקריירה שלו, יותר מלכל ספורטאי אמריקאי אחר. יונג סו לי הדרום קוריאני ניצח גם בגמר הזה וזכה במדליית זהב שניה במשחקים, אחרי שניצח גם במירוץ ל-1,500 מטרים.

בתחרויות ההחלקה המהירה במסלול ארוך ל-1,500 מטרים ניצח מארק טוויטר ההולנדי, שהקדים ביותר מחצי שניה את שאני דייויס האמריקאי. הבארד בוקו הנורבגי שכה במדליית הארד.

טבלת המדליות

1. ארצות הברית 6 זהב, 7 כסף, 10 ארד

2. גרמניה 4, 6, 4

3. נורבגיה 5, 3, 3

4. דרום קוריאה 4, 4, 1

5. קנדה 4, 3, 1

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
  • עוד באותו נושא:
  • ונקובר 2010

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully