וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולימפיאקוס זכתה בגביע היווני

הלפרין לא קלע בניצחונה של קבוצתו על פנאתינייקוס 64:68. ברצלונה וריאל ייפגשו בגמר הגביע. רוסיה: שרף בחצי הגמר

חמש זכיות רצופות היו באמתחתה של פנאתינייקוס בגביע היווני, כאשר בשני הגמרים האחרונים גברה על היריבה השנואה אולימפיאקוס. הערב (שבת) שוב נפגשו שתי הגדולות של הכדורסל היווני בגמר ה-35 בהיסטוריה, והפעם האדומים השיגו את הנקמה המתוקה והפכו את היוצרות עם ניצחון יקר, 64:68.

המשחק שנערך תחת אבטחה כבדה היה צמוד החל מהפתיחה, כשמייק באטיסט הציב את פנאתינייקוס ביתרון וניקולה פקוביץ' ענה עבור אולימפיאקוס. האדומים היו עדיפים ברבע השני וירדו למחצית ביתרון 31:37, אחרי סל של ניקולה וויצ'יץ' (4 נקודות בסך הכל). השליטה של אולימפיאקוס נמשכה גם במחצית השנייה, כששלשה גדולה של מילוש תאודוסיץ' קבעה יתרון 10 נקודות לזכות האדומים הנלהבים. נקודות של באטיסט וספנוליס שהצגי משחק חלש צימקו את הפער לארבע לקראת הסיום, אך אולימפיאקוס שמרה על קור רוח, תאודוסיץ' דייק מהקו וסגר עניין על 64:68.

יותם הלפרין שותף בהישג הגדול של אולימפיאקוס, אבל לא הצליח לתרום נקודות. את הקבוצה של פנאיוטיס ינאקיס הוביל תאודוסיץ' הנפלא עם 22 נקודות, לינאס קלייזה הוסיף 12 ויאניס בורוסיס 8. 12 נקודות של דימטריס דיאמנטידיס וניקולה פקוביץ' לא הספיקו לפאו, בעיקר כשספנוליס עומד על 4 נקודות בלבד ושרונאס יאסיקביצ'יוס על 2. ז'ליקו אוברדוביץ', שסובל עם קבוצתו ביורוליג, מאבד תואר בו זכה בקלות בשנים האחרונות. בצד האדום של אתונה יחגגו כל הלילה את הגביע הראשון שלהם מאז 2001/02.

גם צביקה שרף רשם הצלחה גדולה הערב בגביע, כשהעפיל לחצי הגמר עם ספרטק סנט פטרסבורג. שרף ושחקניו ניצחו 69:71 את דינמו מוסקבה במשחק הגומלין של רבע הגמר, אחרי הניצחון במשחק הראשון (73:75) ותפסו את המקום בין ארבע הגדולות של המפעל. מילובאן ראקוביץ' קלע 20 נקודות עבור ספרטק סנט פטרסבורג. גם צסק"א מוסקבה בחצי הגמר, אחרי 55:75 קל על סמארה. רמונאס שישקאוסקאס הוביל את המנצחים עם 11 נקודות.

בספרד, התקרבה ברצלונה לתואר ראשון העונה, כשגברה על ולנסיה 64:72 בחצי גמר גביע המלך, ועלתה לגמר, שם תפגוש את ריאל מדריד. שחקניו של פאסקוול השתלטו על המשחק כב מהפתיחה, עצרו את ולנסיה על 13 נקודות בלבד ברבע הראשון, והוליכו בפער דו ספרתי. אלא שולנסיה חזרה, ובמחצית זה רק 3. ברצלונה פתחה מצויין את המחצית השנייה, ועם יכולת טובה של פראן ואסקז, עלתה שוב ליתרון דו ספרתי אותו לא שמטה עד לסיום. ואסקז הוליך את קלעי ברצלונה עם 16 נקודות, ריקי רוביו הוסיף 14 ו-4 אסיסטים. ל-ולנסיה: מאט נילסן 19.

מי שתפגוש את ברצלונה בגמר שיתקיים כבר מחר תהיה ריאל מדריד, שגברה על קאחה ויטוריה 50:78 בקלות מפתיעה. דווקא ויטוריה היתה זו שהוליכה בסיום הרבע הראשון, אבל אז הגיעה ריצת 9:23 גדולה של ריאל, ולרבע האחרון היא כבר עלתה ביתרון 15. קבוצתו של איבאנוביץ' עוד קיוותה לחזור לעצמה ב-10 הדקות האחרונות, אבל במקום זה התפרקה לחלוטין, וריאל סגרה ריצת 7:20 ברבע האחרון כדי לעלות בסטייל. דאריוש לאברינוביץ' הוליך את קלעי ריאל עם 21 ו-7 ריבאונדים, בעוד רימאס קאוקינאס הוסיף 15. לויטוריה: ליאור אליהו וסאן אמטריו 10 נקודות כל אחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully