וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבנר קופל יתפטר ממנהלת ליגת העל

19.2.2010 / 14:30

היו"ר הודיע שיסיים את תפקידו בסיום העונה לאחר ויכוח חריף עם חיים אוחיון. החוק הרוסי אושר, תוכנית המשחקים שונתה

דירקטוריון מנהלת ליגת העל התכנס הבוקר (שישי) לישיבה החודשית שלו, לאחר הניצחון של מכבי תל אביב בגמר גביע המדינה אמש על בני השרון. הישיבה נערכה הפעם במקום לא שגרתי, בית קפה בהרצליה, בשל היום שבו היא נערכה. המקום הפסטורלי שבו נערכה הישיבה לא מנע ממנה להיות סוערת במיוחד, ובסיומה הודיע יושב ראש המנהלת בשמונה השנים האחרונות, אבנר קופל, על כך שהוא מבקש למצוא לו מחליף עד לסיום העונה. הודעתו של קופל הגיעה בעקבות ויכוח חריף שהתנהל בין קופל לבין חיים אוחיון בנושא תמיכתו של קופל בהגעתו של רענן כץ להפועל ירושלים.

אחד מהנוכחים במקום אמר בתום הישיבה: "הייתה מהומת עולם, הנושאים המנהלתיים שבעקבותם התכנסנו נדחו כמעט לסוף בגלל הוויכוחים בין קופל לחיים אוחיון. אני מאמין שייעשו מאמצים להשאיר את קופל, בסופו של דבר הוא חשוב מאוד ועשה פלאים בשנים האחרונות". ההערכות הן כי בימים הקרובים יעשו מאמצים לפייס בין הצדדים, אך כעת נראה כי קופל מתעקש על עזיבתו. קופל סירב להגיב לידיעה.

הנושא המרכזי שעלה בישיבה ואף אושר בסופו של דבר הוא המשך החלת החוק הרוסי על ליגת העל גם בעונת 2010/11, על אף התנגדות של כמעט מחצית מקבוצות ליגת העל לחוק. כמו כן הוחלט כי החל מהעונה הבאה יוכלו קבוצות ליגת העל לרשום רק חמישה זרים בטופס המשחק, ויוכלו לרשום שמונה זרים במהלך כל העונה באיגוד.

החוק הרוסי, הקובע כי בכל זמן נתון יהיו חייבים להיות על המגרש שני ישראלים לפחות, ימשיך זוהי השנה החמישית ברציפות בליגה. כפי שניתן להבין משמו, החוק נלקח מהליגה הרוסית, שם גם כן קיים חוק דומה המחייב שיתוף שחקנים מקומיים, ובנוסף קיימת שם גם הגבלה על מספר הזרים המקסימלי לקבוצה. ליגת העל הייתה הליגה השנייה לאמץ את החוק, ולאחריה מספר מדינות נוספות לקחו על עצמן את אותה היוזמה. לתקנה עצמה קיימת לא מעט התנגדות בין הדירקטורים ואנשי המקצוע, שטוענים כי החוק הוריד את רמת ליגת העל.

בנוסף לחוק הרוסי יעלה תקציב המינימום בעונה הבאה ל-4.5 מיליון שקלים, ובעונה לאחר מכן יעלה התקציב לחמישה מיליון שקלים. כמו כן הוחלט על שינוי שיטת המשחקים בעונה הבאה. 12 הקבוצות שישחקו בליגת העל, ישחקו שני סיבובים ראשונים בשיטת בית וחוץ, ולאחר מכן שמונה הראשונות ישחקו סיבוב נוסף ביניהן ולאחר מכן יתקיימו משחקי רבע גמר הפלייאוף. בהמשך כמובן יתקיים הפיינל פור. ארבע האחרונות ישחקו שני סיבובים ביניהן ולאחר מכן שתי האחרונות תנשורנה אל הליגה הלאומית. השינוי נבע מבקשת הקבוצות להגדיל את מספר המשחקים.

עדכון ראשון: 13:43

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully