וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרשון: "כמה שיותר קשה, ככה יותר מתוק"

מאמן מכבי תל אביב חגג את הזכייה בגביע המדינה: "צריך לדעת לנצח משחקים כאלה". כץ: "מאוכזבים, אבל עם הרבה גאווה"

ברני ארדוב

צילום ועריכת וידאו: יותם רונן

היו לא מעט רגעים, לפני פתיחת גמר הגביע הערב (חמישי) ובמהלכו, שהיה נדמה כי בדיוק כמו בחצי הגמר נגד ברק נתניה, מכבי תל אביב הולכת להפוך את משחק הכדורסל הזה לגארבג' טיים אחד גדול. אלא שבני השרון, לכל הדעות קבוצה בינונית העונה, לא עזבה את הצהובים לכל אורך המשחק, ואפילו גרמה לכמה דפיקות לב לגרשון ושחקניו בשניות הסיום, לפני שהפסידה 77:70, וראתה את דרק שארפ עולה להניף את הגביע.

"להגיד שאנחנו טובים יותר זו לא שחצנות"

במכבי יודעים היטב שתצוגת כדורסל שכזאת מול קבוצה חזקה יותר, בוודאי היתה מסתיימת אחרת לגמרי, אבל נתנו לעצמם לחגוג בסיום, ויותר מהכל, לנשום לרווחה. מאמן הקבוצה, פיני גרשון אמר לאחר הניצחון: " אנחנו שמחים להחזיק בגביע שוב. אני חושב שהיינו ברוב שלבי המשחק יותר טובים, שמרנו מצוין, החזקנו אותם על 32 אחוז מהשדה, שזה קשה. אני חושב שאם היינו משחקים נכון בהתקפה אז גם היינו מנצחים את המשחק קודם, אבל כמו שהחבר'ה אומרים: 'כמה שיותר קשה ככה יותר מתוק'".

גרשון אף ניצל את הזמן להחמיא לאנשים מסביבו: "אני מברך את שני העוזרים שלי על גביע ראשון, גם שרון דרוקר וגם אבי אבן. מגיע להם, הם עבדו הרבה יותר קשה ממני. אני מקווה בשביל אוהדי מכבי ובשבילם שיהיה עוד הרבה גביעים כאלה". מאמן מכבי ידע היטב שהזכייה לא היתה אצלו בכיס, ואמר: "רואים בחדר ההלבשה את השמחה אז רואים ששום דבר הוא לא מובן מאליו. אני חושב שלהגיד שאנחנו יותר טובים ושהגיע לנו לקחת את הגביע, זאת לא שחצנות. אני חושב שחלק מכם שמכיר אותי יודע שאני לא כזה שחצן. לפני כל משחק אנחנו חוששים וזה הרבה יותר קשה לבוא אנדרדוג למשחק. אני לא חושב שלהגיד את האמת זה שחצנות".

גרשון ניסה לנתח את המשחק עצמו: "כל מה שאמרתי לפני המשחק בא לכדי ביטוי במשחק. בני השרון שיחקו בטקטיקה שלהם שהיא נכונה כשלעצמה, ונתנו לנו פחות שליטה בכדור אבל אני אמרתי לפני המשחק. אמרתי שאם הם יורידו את קצב המשחק זה יפגע בהם. אם קולעים 32 אחוז בכזה משחק, זה אומר הרבה. אני חושב שגם לדעת לשחק משחקים כאלה ולנצח אותם, זה משהו. דן אמר אתמול משהו ואני מכבד אותו, צריך לדעת לשחק את המשחק בכל צורה. הם באו עם טקטיקה מסוימת, והתכוונו לעקוץ אותנו, וזה עושה את העבודה הרבה יותר קשה, ולכן החבר'ה בחדר ההלבשה שמחים".

על העובדה שדרק שארפ קיבל דקות משמעותיות הערב, וגמל למאמנו בנקודות יקרות, אמר גרשון: "לפני המשחק אמרתי לשחקנים שלי שאם הם אוהבים את דרק שישלחו אותו לנשיא, ולדרק אמרתי שהוא צריך לעבוד קצת כדי לקחת את הגביע. הוא עשה את העבודה שלו, הוא לא מתאמן באותו קצב שהוא התאמן בעבר, וראיתי היום לפני המשחק בטלוויזיה משחק שלנו נגד הפועל ירושלים ודרק היה ביריון. זה אומר שהוא גם עבד יותר קשה, וגם היה בפורמה. אבל כשהיה צריך לתת היום שתי מכות, הוא נתן אותם, ואני שמח מאוד שיש לו חלק בזה".

עוזר מאמן הקבוצה, שרון דרוקר, אמר לאחר המשחק: "לא היה ספק שבמשחק אחד הכל אפשרי. הם באו עם טקטיקה של שמירה חזקה ומשחק של גארדים. לא הצלחנו לשחק כמו שצריך, אבל לא זוכרים את זה. הגביע בא אלינו".

גיא פניני, שהיה השחקן החשוב ביותר של הצהובים במחצית הראשונה, אמר בסיום: "הייתי חייב למועדון שני גביעים, אחד החזרתי עכשיו. על תואר אחד רשמנו וי, יש עוד שני תארים. היה כאן מאמץ אדיר. כל הכבוד לבני השרון שעשו לנו חיים קשים. הראינו היום מי הקבוצה הכי טובה בארץ. תואר זה סוג של מתנה, ואני שמח שהחבר'ה חוגגים פה. ברור שתמיד היה חשש במיוחד בסוף שהמשחק יכול ללכת לשני הצדדים". על הקבוצה שעמדה מולו, אמר פניני: "דן עשה עבודה מדהימה ובאמת צריך להוריד את הכובע. הם נשארו עם המחמאות ואנחנו עם הגביע".

אלן אנדרסון, שמשך את מכבי ברגעי הסיום, כבר הביט הלאה אל התארים הבאים: "אחד ביד, שניים עדיין אפשריים. לא חשבנו שזה יהיה קל, אף אחד לא חשב שזה יהיה טיול בפארק. הם שיחקו חזק, הם ידעו לעמוד בלחץ, אבל אני שמח שנשארנו ביחד, נשענו אחד על השני וניצחנו. המשחק הוא 40 דקות, אנחנו נחגוג היום אבל מחר יש משחק אחר".

"גאה שהיינו קרובים"

מנגד, בבני השרון כצפוי היו מאוכזבים מאוד. "ברכות למכבי", אמר מאמן בני השרון, דן שמיר. "הם שלטו במשחק. ההרגשה לא טובה. עשינו את מה שעשינו כדי להיות במשחק, שיחקנו יפה מאוד, זה לא הספיק. הקבוצה שמנצחת היא היותר טובה היום, שלוש שנים הם לא הרימו גביע, ואני מאחל להם כל טוב. את האמת אני אגיד, הייתי בכל מיני קבוצות, אבל אנחנו קבוצה עם אופי ועם הגנה טובה. לקלוע 70 מול מכבי זה לא קל. אני גאה בזה שהיינו קרובים, היו חסרות לנו כמה החלטות טובות יותר בסוף ועוד איזה שני מהלכים גדולים".

"ההתקפות האחרונות שלנו היו מתוכננות", המשיך שמיר, "ולא הרגשתי שאנחנו לא משחקים כדורסל לא מסודר, אבל לא הצלחנו להוציא מזה שום דבר". על ההתקפה הקריטית במשחק, אותה סיים קוקי בלצ'ר עם זריקה נוראית מול כל ההגנה, אמר שמיר: "הכדור הגיע למי שהיה צריך להגיע, אבל זה לא הסתדר. מה שקרה לקוקי יכול לקרות, חילקנו את הכדורים בין השחקנים. מכבי שמרו כמו שצריך, ולא הצלחנו להגיע למצבי זריקות יותר מדי טובים".

כשנשאל מה הביא אותם להציג יכולת טובה שכזו, שכאמור, כמעט והיתה שווה גביע, אמר המאמן: "היינו מי שאנחנו - קבוצת הגנה טובה שקולעת בסביבות 70 נקודות. אני מעריך שכך נהיה גם בהמשך הדרך, בתקווה שנדע לקחת משחקים צמודים כאלה בהמשך. בסך הכל היה משחק טוב, כדורסל טוב ומברוק למכבי".

על הכוכב של המשחק עבור בני השרון, אורי יצחקי, אמר מאמן הקבוצה: "אורי היה יוצא מן הכלל וזה מראה על אופי. הוא לא הצליח להיכנס לשטף עד היום. זה משחק גדול ועל תואר, הוא החזיק אותנו במשחק והחזיר אותנו למשחק ואני מקווה שיהיה לזה המשכיות". בנוגע לדורי אסף, אחד השחקנים החשובים של הקבוצה העונה, שכלל לא שותף הערב, אמר המאמן: "אלו שיקולים שלי, הוא לא עשה משהו לא בסדר. אני מאוד אוהב אותו ומעריך את ההתקדמות שלו, אבל זה מה שחשבתי לעשות".

קוקי בלצ'ר, שכבר ראה את עצמו מעלה את קבוצתו ליתרון קריטי, רק כדי לרדת מאוכזב בסיום, אמר לאחר המשחק: "ניסיתי ללכת אחד על אחד בסוף וזה לא הצליח. ניסינו להכניס את הכדור פנימה, שם היה עלינו יתרון, אבל הם שמו עלינו לחץ, ולא הצלחנו להכניס את הכדור במאני טיים. התקשיתי עם הזריקות שלי היום, אולי ניסיתי לשחק יותר מדי טוב בשביל הקבוצה ולהביא את הגביע אז שמתי עליי יותר מדי לחץ. זה סיטואציה חשובה ולא הצלחתי בסופו של דבר".

קפטן הקבוצה, ארז כץ, שוודאי פינטז בעצמו על הנפה אפשרית, אמר: "אני חושב שתמיד כואב להפסיד, בטח במשחק על תואר. מצד אחד מאוד מאוכזבים, שלא לקחנו את הגביע בסוף, מצד שני יש לנו הרבה גאווה במשחק שלנו היום. היינו רחוקים סל אחד מלהפוך את המשחק, ואז הכל היה נראה אחרת".

עם זאת, פירגן כץ למכבי: "בשורה התחתונה הם זכו ואני מברך אותם על זה. הגביע חזר למכבי. אנחנו יוצאים מאוכזבים אך גאים". על המשך הדרך, אמר כץ: "אנחנו רחוקים מהפיינל פור, יש עוד הרבה זמן ומשחקי ליגה, נצטרך מיקום טוב כדי להגיע למעמד הזה. עשינו שבוע גדול, הבאנו קהל אמנם לא כמו הקהל של מכבי, אבל לא מעט אוהדים והם דחפו אותנו, וכל הכבוד להם. אנחנו צריכים להרים את הראש לקראת המשחק ביום שני באשקלון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully