וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקציר: מכבי תל אביב ניצחה את בני השרון וזכתה בגביע המדינה

בני השרון היתה קרובה אבל מכבי תל אביב ניצחה לבסוף 70:77 וזכתה בגביע המדינה ה-37 בתולדותיה. צפו בתקציר המשחק

ברני ארדוב

באדיבות הערוץ הראשון

www.iba.org.il

עריכת וידאו: דורון שטיין

בדיוק על משחק שכזה פינטזנו. התוצאה הסופית בוודאי היתה ידועה מההתחלה: אחרי תקופה של שלוש שנים, זכתה הערב (חמישי) מכבי תל אביב בגביע המדינה בכדורסל. אבל להבדיל מההערכות, זה לא הגיע בקלות והצהובים קיבלו פייט עצום מבני השרון הצנועה, שאף היתה קרובה לנצח ולזכות בגביע בעצמה. אלא שבשניות הסיום חוסר הניסיון שלה פגע בה, מה שאיפשר לאלופה לצאת עם ניצחון 70:77, ולהעניק לה את הגביע ה-37 בתולדותיה. קבוצתו של דן שמיר נאלצת להסתפק בכבוד של הגעה לגמר, ומהמחמאות בסיום על הלחימה שהציגה.

קפטן מכבי תל אביב דרק שארפ מניף את גביע המדינה עם חבריו לקבוצה. ברני ארדוב
זכו בגביע, והיו צריכים לעבוד קשה עבור זה. שארפ ומכבי חוגגים את מספר 37/ברני ארדוב

בפתיחת המשחק, היה נדמה כי הקבוצה הלא נכונה הגיעה אל הגמר. שחקני בני השרון נראו כילדים לעומת יריביהם ברבע הראשון, קלעו רק שני סלי שדה ב-10 דקות, ואיפשרו לצהובים לעלות ליתרון דו ספרתי בשלב מוקדם מאוד. אלא שאז שטף דן שמיר את שחקניו, ואלה החזירו בריצת 0:10 עם פתיחת הרבע השני בראשותו של אורי יצחקי, שצלף מחוץ לקשת, והחזיר את חבריו למשחק. גרשון נהנה מתפוקה טובה של דייויד בלות'נטל, שהותיר את הצהובים מלפנים, ובסיום המחצית הוליכה האלופה ביתרון 5.

היכולת הטובה של יצחקי נמשכה גם בהמשך, ובני השרון כבר הגיעה עד פיגור נקודה בלבד, אבל אז זרק גרשון את הקפטן שלו, דרק שארפ, שלא ראה הרבה פרקט העונה, אבל הגארד הותיק החזיר בגדול עם שתי שלשות משמעותיות, שבכל פעם עצרו קאמבק של בני השרון. לזכותם של שחקניו של שמיר, גם בדקות הרעות שלהן, הם לא ויתרו, והצליחו שוב לחזור קרוב קרוב ברבע האחרון, כשקלנסי החל להיות מופעל, ושלשה ענקית של סטיל קבעה פיגור נקודה בלבד, 2 דקות לסיום. אלא שאז הגיעו השניות האחרונות, וחוסר הניסיון של האורחים החל להיראות. בחירת זריקות גרועה, הליכה עם הראש בקיר של בלצ'ר ברגע האמת, ונקודות של לאזמה מן העבר השני הבטיחו את הניצחון למכבי, אבל לא הורידו מערכה של בני השרון, שלפחות סידרה לאוהדי הכדורסל משחק תחרותי בסיום, ומעט דפיקות לב לאוהדי ושחקני מכבי, וגם זה בימינו, לא מעט.

מהלך המשחק

מכבי תל אביב פתחה עם אנדרו ויז'נייבסקי, רביב לימונד, אלן אנדרסון, גיא פניני ודיאור פישר. בני השרון עלתה עם ארז כץ, בן רייס, קוקי בלצ'ר, אוגונה אוניקווה וסם קלנסי.

שתי הקבוצות פתחו חלש מאוד את המשחק, אולי בגלל המעמד, והתקשו מאוד למצוא את הטבעת. קלנסי שבר את הבצורת ועלה את בני השרון על הלוח, אבל פניני הגיב מן העבר השני עם שלשה גדולה. בני השרון נראתה זוועה באותן דקות, הפציצה משלוש ללא הצלחה, איבדו אינספור כדורים, ואיפשרו לפניני, אנדרסון ואיידסון לעלות ליתרון 2:10. יצחקי בשלשה מטורפת קלע את סל השדה הראשון של הקבוצה, אבל קבוצתו לא שמרה כלל, ואנדרסון קבע 5:14. כץ מצא שלשה פנויה ופגע בה, אבל בלות'נטל שקיבל דקות ראשונות קלע 4 נקודות רצופות, וסל של ווז'נייבסקי עם הבאזר קבע 10:20 לזכות הצהובים בסיום הרבע הראשון.

יצחקי פתח טוב את הרבע השני עם עוד שלשה, בלצ'ר הוסיף עוד אחת, ורוזפלד הדהים את ההיכל כשהשווה ל-20:20. גרשון לא לקח פסק זמן, ובמקום זאת הגיבה מכבי שוב עם בלות'נטל, שהפעם נעזר בצ'אק איידסון כדי להקפיץ את המארחים ליתרון 22:30. בני השרון לא נלחצה, הלכה אל שון ג'יימס בפנים, ונהנתה מעוד שלשה של יצחקי, השלישית עד לאותו רגע, וביחד עם נקודות של סטיל חזרה עד פיגור 32:31. מכבי נרדמה ואיפשרה לבני השרון זריקות פנויות, אבל 5 החטאות רצופות לשלוש באותה התקפה, מנעו זאת ממנה. רייס עוד הצליח לקלוע במתפרצת, אבל שלשה של פניני עם הבאזר קבעה 33:38 למכבי במחצית.

שון ג'יימס פתח נהדר את הרבע השלישי עם 4 נקודות רצופות, אבל פניני ענה עם שלשה שקבעה יתרון 6 לצהובים. האורחים המשיכו ללכת פנימה אל ג'יימס, וזה החזיר אותם עד פיגור 46:45. או אז הכניס גרשון את דרק שארפ, הפעם לא בשניות הסיום, והקפטן ענה עם שלשה גדולה שהרחיקה את הצהובים. שחקניו של שמיר ניסו שוב את הנקודות מבחוץ, אבל רצף של החטאות ועבירות לא מחוייבות סייעו לאלופה לקלוע בקלות מהקו ולעלות ליתרון 9. שארפ שוב צלף שלשה, אבל יצחקי במשחק גדול השיב ב-5 נקודות רצופות שלו, ופיגור 6 בלבד. בלת'ונטל עם שלשה מטווח NBA העניש שוב, ומכבי ירדה ביתרון 56:63 בסיום השלישי.

מכבי הלכה במהלך יפה אל פישר עם פתיחת הרבע האחרון והוא החזיר עם נקודות, אבל בני השרון סוף סוף הצליחה להפעיל את קלנסי, וזה קלע מבפנים, וסל ועבירה בלתי ספורטיבית עליו קירב את האורחים עד 65:62. פישר המשיך לאמלל את הגבוהים של בני השרון, אבל מכבי לא הצליחה לברוח, ו-4 דקות לסיום זה רק 69:65. רון סטיל, שהיה אנמי כל המשחק צלף שלשה ענקית, שהורידה לנקודה בלבד, 2 דקות לסיום. אלא שאז הגיעו שניות הסיום, שמיר לא הצליח לסדר לקבוצתו תרגיל מוצלח, קוקי בלצ'ר הלך עם הראש בקיר בפיגור נקודה, ומכבי הענישה בצד השני עם סל של לאזמה, שהבטיח עבור פיני גרשון גביע נוסף.

סטטיסטיקה

קלעו למכבי תל אביב: דייויד בלות'נטאל 14, אלן אנדרסון 12 ו-3 חטיפות, אנדרו ויז'נייבסקי 11 ו-9 אסיסטים, גיא פניני 10, סטפון לאזמה 9, דיאור פישר (12 ריבאונדים ו-4 חסימות) ודרק שארפ 8 כ"א, צ'אק איידסון 5.

קלעו לבני השרון: שון ג'יימס 20 ו-12 ריבאונדים, אורי יצחקי (4 מ-8 ל-3) 17, סם קלנסי 10, קוקי בלצ'ר ורון סטיל (8 ריבאונדים) 7 כ"א, ארז כץ 5, בן רייס ואייזיק רוזנפלד 2 כ"א.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully