וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פאר: "אני היחידה שלא שיחקה במגרש המרכזי"

הישראלית התייחסה לאירועים סביב טורניר דובאי, אחרי שניצחה את נה לי (10 בעולם). תפגוש בחצי הגמר את ונוס וויליאמס

חודש וחצי בתוך עונת הטניס של 2010 נדמה שניתן לומר זאת בפה מלא: שחר פאר חוזרת לימיה הגדולים. היום (חמישי) רשמה פאר את אחד מהישגיה הגדולים בקריירה, כשהעפילה לחצי גמר טורניר דובאי היוקרתי (סך פרסים של 2 מיליון דולר), אחרי שגברה על נה לי הסינית (10 בעולם). פאר ניצחה 5:7 במערכה הראשונה ההפכפכה, והוליכה 0:3 בשנייה, תוך שהיא מציגה טניס מצוין ושקול ברוב חלקי המשחק. נה לי, שהתלוננה בין המערכות על כאבים בגבה ואף טופלה, פרשה מהמשחק לאחר שנשברה במשחקון השלישי של המערכה השנייה, ודרכה של פאר לשלב הבא נסללה. פאר, שהבטיחה לעצמה כבר פרס של 87,500 דולר ו-395 נקודות דירוג, תתמודד מחר בחצי הגמר נגד ונוס וויליאמס, 3:6, 4:6 על אנסטסיה פבליוצ'נקובה הרוסיה בתוך 1:22 שעות.

"אני השחקנית היחידה שלא שיחקה במגרש המרכזי", אמרה פאר אחרי הניצחון על לי. "אבל מה שיהיה יהיה. אין לי שליטה על זה. אני עושה מה שאומרים לי ומשחקת איפה שאני צריכה. אני לא מעורבת בשיבוץ המגרשים".

היכולת הנפלאה של פאר היא המשך לכושר הטוב שהיא מציגה עוד מספטמבר 2009, אז זכתה בטורניר גואנגז'ו וטורניר טשקנט. כזכור, הטניסאית הבכירה של ישראל (22 בעולם) פתחה את עונת 2010 בצורה נפלאה, עם מאזן 4:11. היא הגיעה לחצי הגמר באוקלנד, לגמר טורניר הובארט, עלתה לסיבוב השלישי באליפות אוסטרליה, לסיבוב השלישי בטורניר פאריס, ואחרי שגברה בדובאי על המדורגת שלישית בעולם, קרוליין ווז'ניאקי, ועלתה לחצי הגמר בטורניר היוקרתי - אין ספק שהציפיות שלנו מהישראלית רק עולות. פאר מוכיחה לא רק יכולת גבוהה, אלא גם אופי חזק כשהיא לא מניחה לכל ההמולה סביבה, הכוללת אבטחה צמודה, להפריע לה מבחינה מנטלית. אחרי שהדיחה מהדרך שתי טניסאיות מהטופ 10, אפשר רק להחזיק לה אצבעות בחצי הגמר, ולקוות שתמשיך להציג טניס בוטח ואיכותי.

הטניסאית הישראלית שחר פאר. Ryan Pierse, GettyImages
עוד ניצחון גדול על שחקנית מהעשירייה הראשונה בעולם. פאר/GettyImages, Ryan Pierse

מהלך המשחק

פאר אומנם כבר הבטיחה לעצמה פרסי זכייה של 40 אלף דולר ו-225 נקודות דירוג, שתעלה אותה עוד כמה שלבים בדירוג - אבל אחרי שכבר גברה בדובאי על טניסאיות כמו וירג'ין רזאנו (24 בעולם), ינינה וויקמיאר הבלגית (15 בעולם) וקרולין ווז'ניאקי (3 בעולם), היא לא מסתפקת ברבע הגמר, ונדמה שגם הסינית היא בהחלט משוכה אפשרית.

כמובן שלא נשכח את הדבר שהכי מעורר מוטיבציה בפאר ובאוהדיה, וזאת האווירה בדובאי. פאר אומנם אומרת שהיחס אליה חמים, אך האמת היא שהיא מבודדת בבית המלון, מתאמנת לבדה בגלל מגבלות האבטחה, משחקת אך ורק במגרש 1 הצדדי, מוקפת ב-16 שומרי ראש וחיה בתחושה שהיא אינה רצויה במקום. על אף שפאר טוענת, ובצדק רב, שלפני שהיא מייצגת את ישראל - היא מייצגת אך ורק את עצמה, נדמה שבאווירה עוינת שכזו, גם היא לא יכולה להתעלם מהיותה יהודייה וישראלית, וככזו, היא שגרירתנו ולא נותרת לנו ברירה אלא להחזיק לה אצבעות.

נה לי הגישה ראשונה במערכה הראשונה ופאר השיגה אפשרות שבירה כבר במשחקון הראשון. לי שלחה את הכדור עמוק מדי, ופאר שברה ועלתה ל-0:1. פאר שלחה הגשות מדויקות אך חסרות עוצמה, וחבטה כדורים קצרים לעבר יריבתה בדרך ליתרון 0:2. פאר שברה על יציבות מהקו האחורי, העבירה כדורים גבוהים לעבר הסינית והמשיכה ל-1:3. לי השתחררה מעט והציגה טניס תוקפני, אולם פאר, בעזרת משחק סבלני מהקו האחורי, יכלה ליריבתה ועלתה ל-2:4.

לאחר המשחקון השביעי לה ני דיברה עם מאמנה, וניכר שהיא הייתה מעט בלחץ. פאר לא החצינה רגשות, אך לא הצליחה לייצר נקודות ליד הרשת והגשותיה נענו בחבטות החזרה מצוינות של לי, שהשיגה אפשרות שבירה. טעות כפולה של פאר העניקה ללי שבירה ושוויון 4:4, ובשלב הזה פאר הייתה עצבנית. פאר התעשתה והשיגה אפשרות שבירה, אך בזבזה אותה בהחזרה ארוכה מדי. גם את אפשרות השבירה הנוספת היא לא ניצלה, החבטות לא נכנסו לה היטב ופאר העצבנית אפשרה ללי לעלות ל-4:5. לי השיגה אפשרות שבירה במשחקון העשירי, אך שלחה את הכדור לרשת. פאר ניצלה זאת ושמרה על ההגשה בדרך ל-5:5. פאר שלחה כדורים עמוקים ללי, שהתקשתה להתמודד עמם, השיגה שתי אפשרויות שבירה, אך לא ניצלה אותם. בהמשך השיגה פאר אפשרות שבירה נוספת, אותה ניצלה בעזרת גב יד עמוקה ושברה ל-5:6. פאר לא שמטה את הגשותיה, ניצחה 5:7 במערכה הראשונה בתוך 54 דקות ויצרה לעצמה יתרון מבטיח לקראת ההמשך.

בין המערכה הראשונה קיבלה לי טיפול בגבה התחתון לאחר שהתלוננה על כאבים. פאר פתחה מצוין את המערכה השנייה, שברה את הסינית, והובילה 0:40 במשחקון השני. אולם אז איבדה פאר את הריכוז ואפשרה ללי להשיג אפשרות שבירה. כדור עמוק ששלחה פאר, ובהמשך אייס מרשים וחבטת החזרה רעה של לי העלו את פאר ל-0:2. פאר לחצה על הדוושה, ומשחקון מצוין נוסף העניק לה שבירה ויתרון 0:3. בשלב הזה נה לי הכריזה על פרישה עקב הכאבים בגבה, ופאר עלתה לחצי הגמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully