וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוס הידינק מונה לנבחרת טורקיה

המאמן ההולנדי, שיעזוב את רוסיה ביוני, ייכנס לתפקידו החדש ב-1 לאוגוסט, לאחר שסיכם עם ראשי ההתאחדות לארבע שנים

חוס הידינק יהיה מאמנה הבא של נבחרת טורקיה, כך הודיעה היום (רביעי) ההתאחדות לכדורגל בטורקיה. כזכור, רק בסוף השבוע האחרון סיכם המאמן ההולנדי עם ראשי ההתאחדות הרוסית על סיום ההתקשרות בין הצדדים ואי חידוש הכהונה שלו בנבחרת הרוסית בחודש יוני הקרוב.

הידינק הסכים לכל תנאי ההתאחדות הטורקית, והוא ייכנס לתפקיד החדש שלו ב-1 לאוגוסט 2010. "נשיא התאחדות הכדורגל בטורקיה וסגנו נפגשו עם מר הידינק באמסטרדם וסיכמו על חוזה לארבע שנים, שניים בפועל ואופציה לעוד שנתיים", כך פרסמה ההתאחדות הטורקית בהודעה רשמית שהוציאה.

קריירה עשירה

בקדנציית האימון האחרונה שלו הוביל הידינק את נבחרת רוסיה עד חצי גמר יורו 2008, שם נוצח על ידי נבחרת ספרד. אלא שלאחר מכן כשל הידינק להעפיל למונדיאל 2010 בדרום אפריקה, לאחר שהנבחרת לא יכלה במשחקי הפלייאוף לסלובניה. אי ההצלחה של הידינק לעלות למונדיאל הביאה את שני הצדדים לסיום ההתקשרות.

הידינק, 64, החל את קריירת האימון המפוארת שלו בדה חראפשחאפ ב-1984 כשעוד באותה עונה מונה לעוזר מאמן פ.ס.וו. איינדהובן. ב-1986 נטל את מושכות האימון והוביל את הקבוצה לארבע אליפויות רצופות, כשב-88' זכה בטרבל - אליפות וגביע הולנדי וכן באליפות אירופה. הידינק כבר עבד על אדמת טורקיה, כשאימן ב-1990 את פנרחבצ'ה הטורקית, עונה לאחר מכן הוא עבר לוולנסיה הספרדית.

ב-1995 מונה ההולנדי לאימון נבחרת הולנד. אותה הוליך לרבע גמר יורו 96' וחצי גמר מונדיאל 98. לאחר מכן החליף בריאל מדריד את יופ היינקס הגרמני, אך לא נחל הצלחה גדולה. ב-2001 עבר לאמן את נבחרת דרום קוריאה, עימה הדהים את העולם במונדיאל שנה לאחר מכן כשהגיע עד חצי הגמר באליפות העולם שנערכה בדרום קוריאה ויפן. הידינק הפך ליקיר האומה הדרום קוריאנית אחרי אותו הישג.

ב-2003 שב לאמן את איינדהובן, כששנתיים לאחר מכן שוב לקח תחת ידיו נבחרת, הפעם את אוסטרליה. עם האוסטרלים הוא הגיע עד שמינית גמר המונדיאל בגרמניה 2006, שם נוצח על ידי אלופת העולם הבאה, נבחרת איטליה.

במהלך אימון נבחרת רוסיה, מונה באמצע העונה שעברה לצ'לסי, תחת הבעלים רומן אברמוביץ', שגם שילם את שכרו בנבחרת רוסיה. ההולנדי החליף את לואיז פליפה סקולארי שפוטר והוליך את צ'לסי לגביע.

בחודשים האחרונים נקשר שמו של הידינק עבותות עם יובנטוס, אלא שהמהלך לא קרם עור וגידים. הכישלון היחסי עם רוסיה הביאה אותו לסיום הכהונה שלה. זה רק היה עניין של זמן עד שהמאמן המעוטר ימונה, והיום זה קרה.

נבחרת טורקיה תחת הדרכתו של פאתיח טארים הדהימה את אירופה ביורו 2008, כאשר הגיע עד שלב חצי הגמר, שם הקשתה מאוד על גרמניה, שגברה עליה לבסוף בצורה דרמטית 2:3. אלא שלאחר ההישג הכביר לא הצליח טארים לעלות עם הנבחרת למונדיאל בדרום אפריקה, ואחרי הכישלון, באוקטובר 2009, הוא החליט לעזוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully