וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי ת"א עלתה לגמר הגביע עם 65:81 על ברק נתניה

מכבי תל אביב עלתה לגמר גביע המדינה עם ניצחון 65:81 על ברק נתניה, שנשארה בתמונה רק עד סיום המחצית הראשונה

מכבי תל אביב עלתה הערב (שני) לגמר גביע המדינה אחרי ניצחון 65:81 על ברק נתניה, וביום חמישי ינסו הצהובים להחזיר לעצמם את הגביע אחרי שלוש שנים שחונות במפגש מול בני השרון, שגברה בחצי הגמר הראשון על עירוני אשקלון 61:69. למרות השיפור הניכר שהציגה קבוצתו של פיני גרשון מאז פתיחת שלב הטופ 16 ביורוליג, התפתח בתחילה משחק צמוד מהצפוי כשהעולה החדשה, שהנחילה למכבי תל אביב את הפסד הליגה היחיד שלה לפני שלושה שבועות, נתנה לאלופה פייט נאה במשך שני הרבעים הראשונים, אבל בסיום היו אנדרו ויז'נייבסקי וחבריו גדולים על האורחים מהשרון והעלו את מכבי תל אביב לגמר ה-42 במספר בתולדותיה.

אלן אנדרסון שחקן מכבי תל אביב מול דנילו פינוק שחקן ברק נתניה. ברני ארדוב
בין פילזן לפילזן הוא קבר גם את נתניה. אנדרסון מול פינוק/ברני ארדוב

הקבוצה המפתיעה של אריק אלפסי נשארה כאמור בתמונה עד המחצית, בזכות התרומה המוכרת שסיפקו דנילו פינוק ומרקו קילינגסוורת' המצוינים שלה בתוספת דקות נהדרות של רוברט רות'בארט, בעוד שמכבי תל אביב נראתה מהוססת בהתקפה וסבלה מיום רע במיוחד מקו העונשין, אבל ברבע השלישי הגיעה הבריחה הצפויה בראשותם של ויז'נייבסקי ודייויד בלות'נטאל, כשמנגד נקלע טוני וושהאם לערב קליעות חלש, ופינוק וקילינגסוורת' התקשו לסחוב את הקבוצה על גבם ללא עזרה.

כעת תתפנה מכבי תל אביב להשבת הגביע האבוד ביום חמישי, בתקווה לקלקל לדן שמיר את מאזנו המושלם כמאמן ראשי במפעל הגביע, ולצבור עוד מומנטום לקראת הקרב החשוב בטורקיה מול אפס פילזן ביום חמישי הבא, שם כבר יחכה לה מבחן קשה בהרבה מזה שמציבות בפניה היריבות המקומיות, כשלשמחתו של גרשון הפער הגדול אף איפשר לו לסדר מנוחה לא קטנה לאלן אנדרסון וצ'אק איידסון, שלא נזקקו להבריק מול חוסר האיום של נתניה.

מהלך המשחק

מכבי תל אביב פתחה עם אנדרו ויז'נייבסקי, צ'אק איידסון, אלן אנדרסון, גיא פניני ויניב גרין, ומנגד העלתה נתניה את שמוליק ברנר, דנילו פינוק, טוני וושהאם, ליאור חכמון ומרקו קילינגסוורת'. שחקניו של פיני גרשון נראו חדים בפתיחה, ואנדרסון המשיך מאותו מקום בו סיים מול אפס פילזן והריץ את מכבי תל אביב ל-2:7 מהיר, אבל נתניה לא אמרה נואש וקילינגסוורת החזיר אותה מיד ל-7:7, וכשפינוק נכנס לעניינים נטלה העולה החדשה את היתרון, ואחרי שלוש עבירות תוקף רצופות של האלופה סגרה נתניה את הרבע הראשון ביתרון מפתיע של 15:19.

בפתיחת הרבע השני צלף דייויד בלות'נטאל שלשה אופיינית, ואנדרסון השלים את המהפך במתפרצת קלה וקבע 19:20 למכבי תל אביב. הזרים של נתניה החלו להתעייף, אבל הג'וקר של אריק אלפסי היה רוברט רות'בארט, שקם מהספסל בנחישות וקלע עשר נקודות זריזות, כולל שלשה נדירה שהקפיצה את הקהל הנתנייתי המשולהב, והעלתה את קבוצתו ליתרון 25:29. אלא שאז התהפכה המגמה כשרביב לימונד הוביל ריצת 0:8 של האלופה, שירדה להפסקה ביתרון 31:35.

ברבע השלישי פתח גרשון עם דורון פרקינס כרכז לצידו של אנדרו ויז'נייבסקי, שהתפנה להתרכז ביצירת נקודות ועשה זאת בהצלחה יחד עם בלות'נטאל, בעוד שהפער צומח ל-33:42. וושהאם עצר את המפולת עם הנקודות הראשונות שלו במשחק, אבל נתניה לא הצליחה לייצר חזרה מסודרת למשחק, למרות שגם מכבי תל אביב לא הבריקה עם סדרת החטאות, לפני שפניני קבע 40:56 בסיום הרבע השלישי.

הרבע הרביעי יצא לדרך עם שלשה של גיא פניני שהקפיצה את היתרון ל-40:61, והפכה רשמית את תשע הדקות האחרונות של המשחק לגארבג' טיים. רות'בארט חזר לפרקט אחרי ייבוש ארוך והוסיף עוד כמה נקודות למאזנו, אבל נתניה לא הפסיקה להחטיא מחוץ לקשת, ואנדרסון דאג לשמור על ההפרש הגבוה עד הסיום, והתוצאה הסופית עמדה על 65:81 למכבי תל אביב.

קלעו למכבי תל אביב: אנדרו וויז'נייבסקי 15, 5 אסיסטים ו-3 חטיפות, רביב לימונד 14, גיא פניני 12, דייויד בלות'נטל 11, אלן אנדרסון 9, דיאור פישר (8 ריבאונדים) ודורון פרקינס (7 אסיסטים, 6 ריבאונדים) 8 כל אחד, סטפון לאזמה 4, דרק שארפ, צ'אק איידסון ויניב גרין שיחקו ולא קלעו.

קלעו לברק נתניה: רוברט רות'בארט 18 ו-7 ריבאונדים, דנילו פינוק 17, מרקו קילינגסוורת' 15 ו-11 ריבאונדים, ךיאור חכמון וטוני יאנגר 5 כל אחד, ערן אסנטי 3, טוני וושהאם 2, שמוליק ברנר (5 אסיסטים), אלירן גואטה ואוריה גור שיחקו ולא קלעו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully