וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שאלוי נפגש עם קצב בנוגע לדקל קינן

15.2.2010 / 16:16

הסקאוט של וולבס בודק אפשרות לצרפו: "הוא שחקן מעניין". על מסיללה: "יכול להתאים לאנגליה". שחקני חיפה נגד אוהדי בית"ר

ברני ארדוב

צילום ועריכת וידאו: נועם אשל

הסקאוט אישטוואן שאלוי נפגש היום (שני) עם סוכנו של דקל קינן, גלעד קצב, זאת במטרה לבדוק אפשרות להעבירו לקבוצת וולבס האנגלית בעונה הבאה. לאחר הפגישה אמר שאלוי: "קינן שחקן מעניין מאוד, נראה מה אפשר לעשות לגביו". כפי שפורסם מוקדם יותר, שאלוי מתכוון להמליץ לקבוצת וולבס אותה הוא מייצג לצרף בעונה הבאה את פיטר מסיללה ואת קינן. שאלוי צפה אתמול במשחק של מכבי חיפה בטדי מול בית"ר ירושלים, והתרשם מאוד מקינן ומהתיאום שלו עם ז'ורז'ה טשיירה. שאלוי מתכוון להגיע למשחקים נוספים על מנת לעקוב אחר קינן.

"קינן יכול להתאים, אבל אני צריך לראות אותו מול חלוצים גבוהים יותר כדי לבחון את משחק הראש שלו, איך הוא מתמודד עם כדורי גובה ואת הפיזיות. אין הרבה שחקנים בישראל שיכולים לשחק באנגליה, ההבדלים גדולים. אעקוב אחר קינן ואחרי המגן השמאלי מאפריקה (פיטר מסיללה, א"י) בהמשך העונה. מסיללה מתאים לאנגליה. יש עוד שחקנים בישראל שהרשימו אותי, בהם טשיירה, דה סילבה ויצחקי. עוד פעם, לא כולם יכולים להתאים לאנגליה".

על הכדורגל בישראל הוסיף שאלוי: "הכדורגל כאן השתפר, אבל חשבתי שההבדל הרבה יותר גדול מפעם ומסתבר שלא. באירופה הכי חשוב לקדם שחקנים דרך חדר הכושר, תזונה ותנאים מסביב. בישראל, לפחות בבית"ר, אין את זה. אולי בקבוצות אחרות כן.

"התפקיד שלי הוא לדווח לקבוצה שלי מה אני רואה, להביא לה שחקנים טובים. בהמשך העונה אמשיך להגיע לארץ. אני חושב שאולי אוכל להביא בעונה הבאה שחקן אחד או שניים לאנגליה", סיכם הסקאוט.

אוהדי בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
"צריכים להתבייש". אוהדי בית"ר ירושלים/ברני ארדוב

"בדואי, יהודי ונוצרי אדוק הבקיעו"

"אוהדי בית"ר ירושלים צריכים להתבייש. במקום להתעסק עם מוסלמים, שיתעסקו באיך שהקבוצה שלהם נראית", כך אמר שחקן במכבי חיפה בסיום המשחק אמש (ראשון), לאחר שמספר אוהדי בית"ר מארגון "לה פמיליה" הקניטו מיד בתום הניצחון 0:3 של חיפה את בירם כיאל ושרקו בוז לסאדאת בוקארי.

מספר אוהדים אף ניסו לתקוף את כיאל, אך השחקן יצא מהאצטדיון בליווי המשטרה שגרמה לחציצה מוחלטת בין אוהדי בית"ר לשחקן. "זאת לא הפעם הראשונה שהם נטפלים לכיאל בשל מוצאו", אמרו אתמול שחקנים בקבוצה שעקצו את אוהדי היריבה: "ההוכחה הכי טובה לדו קיום קרתה אתמול במגרש. בדואי, יהודי ונוצרי אדוק הבקיעו את השערים".

בסיום המשחק נכנס הבעלים של מכבי חיפה יעקב שחר לחדר ההלבשה של הקבוצה ולחץ את ידי השחקנים, אך לא שוחח עמם. שחקנים אמרו בחדר ההלבשה: "זה הניצחון הכי גדול העונה. המחצית השנייה הייתה אחת התצוגות הגדולות שלנו". עושה רושם שהמגן השמאלי פיטר מסיללה, שהצטיין, לא יישאר לאחר המונדיאל בדרום אפריקה והמטרה כרגע היא למכור אותו ולנסות לקדם את טאלב טוואטחה הצעיר, שצפוי לחתום בחודש יוני על חוזה לחמש שנים, בתקווה שהוא יוכל להיכנס לנעליים של המגן מדרום אפריקה.

החלוץ שלומי ארבייטמן נחוש לצאת בתום העונה לאירופה, וסוכנו דודו דהאן כבר החל לעבוד על הפרטים הללו עם מספר קבוצת מבלגיה. אם ארבייטמן יקבל הצעה טובה, הוא יבקש לעזוב.

במהלך השבוע אמור להיפתח המשא ומתן בין סוכנו של אייל גולסה, דדה חדד, לבין ראשי האלופה. חדד המריא היום לגרמניה לקדם את עסקת אלמוג כהן ולאחר שיחזור, בהמשך השבוע, הוא צפוי להיפגש עם ראשי הקבוצה.

"כולם רוצים להחזיר את הגביע הביתה"

"אם אפשר להמשיך עם השערים, אז בכיף, אבל יותר כיף שהקבוצה מנצחת ואנחנו עומדים במטרות שלנו", אמר הבוקר החלוץ שלומי ארבייטמן. "עד עכשיו אנחנו מגיעים לכל משחק עם הרבה מוטיבציה וחשוב מאוד שאנחנו לא מורידים את הרגל מהגז, למרות הפער. חשוב מאוד להמשיך ולהגדיל אותו כדי שנעמוד במטרות, אליפות וגביע. אחרי עשר שנים בלי גביע, הקהל, הבעלים, המאמנים והשחקנים, כולם כאן רוצים להחזיר אותו הביתה".

- אמרו שאתה טוב כשאתה עולה מהספסל, אבל הבקעת ארבעה שערים בשני משחקים בהרכב.

"אני נותן את כולי גם כשחקן ספסל והפלוס הוא שאני מצליח להבקיע מכל מקום. אני שמח שזה יוצא ככה. הסוד של מכבי חיפה הוא שלא משנה באיזה עמדה אתה משחק, כולם משחקים בשבילך ותומכים בך. לא משנה לנו בכלל מי כובש. יש עוד דרך ארוכה, 13 מחזורים כולל הפלייאוף, שזה הרבה נקודות בקופה. אסור לשכוח את שיטת הקיזוז. בגלל זה אסור לנו להפסיק לנצח".

- אתמול דווקא פרחת אחרי שדבאלישווילי יצא. הכניסה של גדיר כשחקן ציר הקלה עליך?

"אני וולאדו (דבאלישווילי, א"י) אוהבים לשחק יחד, מבינים אחד את השני. לפעמים אנחנו טובים יותר יחד ולפעמים כל אחד לחוד. העונה זה מצליח גם וגם. בית"ר התחילה את המשחק בלחץ עלינו והגיעו להזדמנויות וגם הוא היה קרוב להבקיע. אלישע ראה מה קורה במגרש, החליט לעשות חילוף, הכניס את גדיר ופגע בול. הגול ראשון היה מהיר בטירוף, עוד לא פתחנו את המחצית השניה ועלינו ליתרון. למכבי חיפה של היום לא מספיק שער אחד או שניים, היא רוצה את השלישי. יכולתם לראות אתמול איך גם הגול השלישי הגיע כי אנחנו רעבים תמיד לעוד שערים. בפנים עכשיו למשחק בנתניה".

- מה היתרון האמיתי שלכם על פני קבוצות אחרות?

"השחקנים לא מרפים כדי לעזור אחד לשני. לא משנה מי פותח, כולם באים ומשחקים חזק, ביחד, עוזרים אחד לשני באמצע ועושים הכל כד לעזור אחד לשני. בקבוצה הנוכחית אם עוברם שחקן שלנו שניים מחפים מאחור, זאת הרגשה מדהימה לשחק ככה. אלישע עושה עבודה נפלאה".

שלומי ארבייטמן, חלוץ מכבי חיפה. ברני ארדוב
19 שערים בליגה עד כה, מה עוד אפשר לבקש? שלומי ארבייטמן/ברני ארדוב

"הצעירים יוכלו לצאת לאירופה"

- זאת העונה הטובה שלך בקריירה?

"היו לי כמה עונות טובות בפתח תקוה ובבית"ר, אבל ברור שמבחינת קצב השערים זאת הטובה מכולן. ארבייטמן של העונה לא מסתכל על עצמו באופן אישי. אני רואה פלוס גדול בהבקעת שערים, אבל ההרגשה הכי מדהימה, יותר מלהבקיע, היא לזכות באליפות. אני מחכה לזה. אומרים שאנחנו קורעים את הליגה, אבל זה לא נכון. אנחנו צריכים לעבוד קשה כדי לחייך בסוף".

פעם לא היה משתלם להישאר במכבי חיפה. דקל קינן אפילו המליץ לצעירים לצאת החוצה. העונה זה השתנה.

"ללא ספק, אלישע נותן הרבה קרדיט לצעירים והם מחזירים לו. הצעירים רעבים להצליח. יש להם הרבה ביטחון מקטן, דוידוביץ' והוותיקים. הם היו שחקנים צעירים עם ויודעים מה צריך לעשות כדי לעזור להם".

גדיר, גולסה וכיאל מסוגלים לצאת לאירופה בעוד עונה?

"אני מאחל להם ומחזיק אצבעות שכן. אם הם ימשיכו ככה, אני מאמין שהם לא יהיו פה".

- אתה נחוש מאוד לצאת לאירופה בתום העונה. זה יקרה? תעזוב את מכבי חיפה?

"יש לי עוד חוזה במכבי חיפה, מועדון הכי גדול בכדורגל הישראלי, אבל יש לי שאיפה וחלום. אני מקווה להגיע לאירופה. רק דרך עבודה, אימונים ואקסטרות אחרי האימון אוכל להגשים את החלום הזה. אני מאמין שזה יקרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully