וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקנדה יש גיבור חדש

14.2.2010 / 22:35

רק בפעם השלישית שבה קנדה מארחת משחקים אולימפיים, חגגו שם סוף סוף מדליית זהב ראשונה. הגיבור - אלכסנדר בילודו

יום התחרויות השני במשחקי החורף האולימפיים בונקובר יצא לדרך, תחת סופת שלגים וגשמים כבדה בפארק הסקי שבעיר וויסלר, אחד משלושה מוקדי התחרויות של המשחקים. עם היום השני יצאו לדרך תחרויות הביאתלון לגברים, כשהתחרות הראשונה היא הספרינט לעשרה קילומטרים לגברים.

הביאתלון, מסתבר, הוא ספורט אכזרי במיוחד. זה אומר שספורטאי לא תלוי רק בעצמו, אלא גם באיתני הטבע כשמדובר בתחרות נגד השעון, בה כל אחד מהמתחרים מוגרל לזנק בזמן שונה. המתחרים הראשונים שיצאו היום לדרך נהנו ממזג אוויר רגוע יחסית לאורך עשרת הקילומטרים, ואילו המתחרים שיצאו חצי שעה מאוחר יותר סבלו מסופת שלגים רצינית, שהקשתה עליהם במיוחד בירי (בשכיבה ובעמידה) וגם בגלישת הסקי. אחרי הכל, הגולשים נעזרים בטכנאים שמתחזקים את המגלשיים שלהם, ובדיוק כמו שבמירוצי מכוניות מתאימים את הצמיגים למסלול רטוב או יבש, כך גם בסקי. כנראה שרוב המתחרים יצאו לדרך עם מגלשיים המותאמים למשטח יותר קרחוני, ובסופו של דבר הם קיבלו שלג טרי שהקשה עליהם.

בכל מקרה, אולה איינר ביורנדאלן הוא אמנם הביאתלט הטוב בכל הזמנים, אבל הוא כבר הראה בעבר שהוא לא מושלם, במיוחד בכל מה שקשור לירי במצב שכיבה. ביורנדאלן החטיא שלוש מתוך חמש מטרות בירי הראשון שלו, מה שחסל את סיכוייו למדליה בספרינט בשלב מוקדם מאוד. בהמשך הוא החטיא מטרה נוספת בעמידה, ורק בזכות יכולות הגלישה הנדירות שלו הוא סיים במקום ה-17, בפער של קצת יותר מדקה וחצי מהמנצח. הפערים האלה משמעותיים לקראת הקטגורייה הבאה, המרדף, שבה המנצח בספרינט מזנק ראשון, וכל השאר יוצאים אחריו לפי הפרשי הזמנים בתחרות הספרינט.

מי שניצח ורשם את ההפתעה השניה הגדולה בתחרויות הביאתלון היה וינסנט ג'יי הצרפתי, שקלע 10 מ-10 ונהנה מיציאה מוקדמת בתחרות. ג'יי, שמדורג 20 בלבד בסבב הגביע העולמי, סיים את המסלול בזמן של 24:07:80 דק', והיה גדול על כולם. אמיל הגלה סבנדסן הציל את הכבוד הנורבגי וסיים שני בזמן של 24:20:00 דק' בעוד שיעקב פאק הקרואטי רשם הפתעה נוספת וזכה במדליית הארד.

זה לגמרי היום של הצרפתים

הענף שליווה את שעות הבוקר והצהריים ב"וויסלר פארק" היה הסקי הנורדי המשולב לגברים. מדובר בשילוב בין קפיצות סקי לסקי קרוס קאנטרי - שני ניגודים מוחלטים בעולם הסקי, שהרי הקפיצות מיועדות לרזים והגמישים, בעוד שהגלישה למרחקים היא ענף אירובי לחלוטין. המתחרים מתחילים בסבב של קפיצות סקי (מגבעה רגילה במקרה הזה), כאשר מי שצובר את הניקוד הגבוה ביותר, מזנק ראשון לאחר שעתיים וחצי למירוץ סקי של עשרה קילומטרים. ככל שהפרש הניקוד בין המתחרים יותר גבוה, כך גם הפרש הזמנים.

יאנה רינאנן הפיני קפץ ל-105 מטרים, וזה הספיק לו כדי לזנק 34 שניות לפני טוד לודוויק האמריקאי, שהיה השני בקפיצות. בקרוס קאנטרי זה הספיק לו כדי לשמור על המקום הראשון רק עד לחצי המרחק, אז הגיע זמנם של הבכירים באמת לפתוח מבערים. 800 מטרים לסיום היה זה ג'וני ספילאן האמריקאי, שברח לדבוקה המובילה במה שנראה כמו מדליית הזהב השניה של האמריקאים במשחקים. בסופו של דבר, כמו במירוץ סקי איכותי אמיתי, הוא נעקף רק מטרים בודדים לסיום על ידי הפייבוריט הגדול לניצחון, ג'ייסון לאמי שאפווי הצרפתי, מי שמוביל את סבב גביע העולם השנה. לאמי שאפווי הקדים את ספילאן בארבע עשיריות השניה בלבד, ואת אלסנדרו פיטין האיטלקי בשמונה עשיריות השניה.

עבור המשלחת הצרפתית, שסיימה את יום המשחקים הראשון ללא מדליות, זו כבר הייתה מדליית הזהב השניה שלהם במשחקים. האמריקאים יבנו ככל הנראה על תואר אולימפי בתחרות הקבוצתית לסקי נורדי משולב.

סוף סוף הגיעה המדליה

בתחרות ההחלקה מהירה לנשים ל-3,000 מטרים במסלול ארוך לא נרשמו הפתעות מיוחדות, כשמרטינה סבליקובה הצ'כית, המחליקה הטובה בעולם למרחקים ארוכים, ניצחה בצורה משכנעת ועצרה את השעונים ב-4:02:53 דק'. היא הקדימה ביותר משתי שניות את סטפני בקרט הגרמניה, בעוד שכריסטינה גרובס הקנדית זכתה במדליית הארד. הקנדים באולם בריצ'מונד דווקא בנו על האלופה האולימפית המקומית קלרה יוז, אלא שזו סיימה במקום החמישי בלבד.

בסופו של דבר, מדליית הזהב הראשונה של המארחים הגיעה בסקי במהמורות לגברים, יממה אחרי שהקנדים הרגישו שמדליית הזהב נגזלה מהם בתחרות לנשים. הפעם זה היה אלכסנדר בילודו, שלא רק שזכה במדליית הזהב הראשונה לקנדה בונקובר 2010, הוא גם עשה היסטוריה כשזכה במדליית הזהב הראשונה של קנדה במשחקים אולימפיים שאותם היא מארחת. הקנדים אירחו את משחקי הקיץ במונטריאול 1976 ואת משחקי החורף בקלגרי 1988, ובשניהם נחלה המשלחת המקומית אכזבה גדולה. הפעם בילודו עשה את זה בגדול ביום המשחקים השני, כאשר לפי ההערכות הקנדים צפויים לקטוף עוד כמות מרשימה של מדליות. דייל בג סמית האוסטרלי, האלוף האולימפי מטורינו, הסתפק הפעם במדליית הכסף כשבריון ווילסון האמריקאי זכה בארד. דייל בג סמית הוא למעשה קנדי לשעבר, שפיתח חברת סטארט אפ ולא הצליח לשלב בין עסקיו לספורט מקצועני, לפחות מבחינת הקנדים. הוא עבר לייצג את אוסטרליה, וזכה בסופו של דבר במדליה אולימפית שניה, שמצטרפת למיליונים שהרוויח מהעסק המצליח שלו.

"אני פשוט בשוק, זה חלום שהתגשם", אמר בסיום התחרות אלכסנדר בילודו המאושר שהוסיף: "מעכשיו אני הופך למעודד, כי אני בטוח שהנבחרת שלנו תשיג עוד המון מדליות במשחקים האלה. יש כאן ספורטאים ענקיים".

הטרגדיה קיצרה את מסלול הלוג'

תחרות נוספת שהסתיימה אחרי ארבעה חלקים הייתה הלוג' לגברים (מזחלת יחיד בשכיבה על הגב), אותו מקצוע שביום האימונים האחרון לפני פתיחת המשחקים נרשמה בו הטרגדיה הנוראית כשהמחליק הגאורגי נודר קומריטשווילי נהרג בתאונה. האווירה בתחרות הייתה כמובן שקטה ורגועה יותר, ואפילו המהירויות על מסלול ההחלקה היו מטורפות פחות. גרמניה היא המדינה השולטת בענף המזחלות בדרך כלל, כך שאף אחד לא הופתע בונקובר מזכייתו של פליקס לוך במדליית הזהב ושל דייויד מולר, גם הוא גרמני, במדליית הכסף. ארמין זוגלר האיטלקי, שגם הוא חווה תאונה באותו יום אימונים טראגי, התאושש וזכה במדליית הארד.

בעקבות אותה תאונה מצערת, מארגני המשחקים קיצרו את מסלול הלוג' בכדי להפוך אותו לאיטי יותר, אבל היו גם כאלה שמאוד לא אהבו את ההחלטה, כמו למשל טוני בנסהוף האמריקאי שסיים שמיני. "הפכו את נקודת הזינוק לנמוכה יותר, וזה הרס לי את כל היתרון. מה שהם בעצם עשו היה להעניק את שתי המדליות הבכירות לגרמנים", אמר האמריקאי שהקדיש את השנתיים האחרונות לאימונים באותו מסלול מקורי, שקוצר בסופו של דבר. המנצח לוך הוא רק בן 20, אבל כבר פעמיים אלוף עולם. היום הוא הפך לאלוף הלוג' האולימפי הצעיר בהיסטוריה.

ומהצרות של הבטיחות לצרות של מזג האוויר. תחרויות הסנואובורד אמורות להיפתח היום בערב (לפי שעון ישראל) כסדרן, אבל מארגני המשחקים יפסידו לא מעט כסף בגלל סופות השלגים האחרונות. כמויות השלג גרמו להשבתתו של יציע העמידה שתוכנן עבור 4,000 צופים בתחרויות הסנואובורד, כך שהוועדה המארגנת תצטרך לפצות כל אחד מהם בסכום של 50 דולרים.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully