וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלישע לוי: "עברנו מכשול מאוד גבוה"

דור בלך

14.2.2010 / 22:02

מאמן מכבי חיפה שמח מה-0:3 על בית”ר בטדי והוסיף: ”דבר לא גמור”. אוהדי בית”ר קיללו את בירם כיאל וקראו לשום להתפטר

ברני ארדוב

צילום ועריכת וידאו: נועם אשל

אחרי שהן כבשו אתמול (שבת) רביעיות וצימקו את הפער מהמקום הראשון, הפועל תל אביב ומכבי תל אביב קיוו שמכבי חיפה תמעד בטדי נגד בית"ר ירושלים. האלופה יצאה למשחק חוץ שסומן כמוקש בדרך לאליפות שנייה ברציפות, אבל חזרה הביתה עם 0:3 גדול ששוב הסיר כל ספק לגבי זהות הקבוצה הטובה בארץ.

בית"ר מצידה נשארה עם נקודת ליגה בודדת מחמשת המשחקים שלה העונה נגד חיפה ושתי התל אביביות ושוב ספגה בצרורות נגד אחת ממוליכות הליגה. בבירה לפחות יכולים היו להתרפק על זכרונות העבר, כשלפני המשחק נערך טקס קצר לכבודו של שחקן העבר אישטוון שאלוי, שהיה הערב אורח הכבוד של הקבוצה, אך בערב כזה גם זה לא יכול לנחם את האוהדים המובכים.

אלישע רוצה את אותה רמת מוכנות

לאור העובדה שליגת העל עמוסה העונה בקבוצות חלשות שסופגות מדי שבוע הפסדים בתוצאות גבוהות, המשחק בטדי כאמור סומן עבור כל קבוצות הצמרת כמהמורה אפשרית. גם המאמן המנצח הערב, אלישע לוי, הסכים עם הקביעה הזו.

"עברנו מכשול מאוד גבוה". אמר לוי המרוצה בסוף המשחק, "בית"ר קבוצה טובה. בחצי הראשון היה משחק שקול ואפילו היה להם יתרון. אבל במחצית השנייה לחצנו יותר גבוה, לא נתנו להם זמן ושטח והגענו להזדמנויות. זה אולי נראה קל, אבל זה כי אנחנו עשינו זאת כך. ידענו לעשות הכל נכון. כל עוד זה לטובתנו, פחות מעניין אותי הדרבי התל אביבי. אנחנו לא מסתכלים על היריבות, יותר חשוב לנו להסתכל עצמנו".

למרות שחיפה רשמה הערב את ניצחונה ה-20 מתוך 22 משחקים ועל אף שהיא ידעה לשמור על 12 נקודות היתרון על פני המקום השני, המאמן הירוק סירב לסכם את העונה: "הסיפור לא גמור. יש עוד הרבה משחקים, יש את קיזוז הנקודות ואנחנו צריכים לבוא באותה רמת מוכנות לכל משחק".

בירם כיאל הוסיף אחרי המשחק: "אני לא חושב שהליגה משעממת. היה משחק ברמה מאוד גבוהה היום והקאנו דם עד שהצלחנו להבקיע. פתחנו טוב את המחצית השנייה ואחרי זה היה יותר קל".

בסיום קיללו מספר אוהדי בית"ר מארגון "לה פמיליה" את בירם כיאל בתוך שטח האיצטדיון. האוהדים קיבלו אישור מיוחד להיכנס לאיזור בו נמצאו השחקנים, בטענה שהם צריכים לקפל את הדגלים ואמצעי העידוד. אלא שכשזיהו את שחקן חיפה, החלו לקללו ולנסות לתקוף אותו, אך המשטרה מנעה זאת מהם. כיאל נזקק לליווי משטרתי ביציאה מהאיצטדיון. כזכור, גם בסיבוב הראשון, במשחק בקרית אליעזר, ניסו אוהדי בית"ר לתקוף את השחקן.

גוסטבו בוקולי, שעלה מהספסל והתכבד בשער השלישי, אמר: "היה חשוב לי לחזור לכבוש אחרי הרבה מאוד זמן, זה היה חסר לי. גרמנו למשחק להיראות קל, ואני מאוד מרוצה מכך. בשבוע הבא אני לא אוהד של מכבי או הפועל תל אביב, בכל מקרה אנחנו תלויים רק בעצמנו. בעצם, זה לא משנה מה יקרה בכל הליגה, כי הכל תלוי בנו. נכון שהאליפות מתקרבת אבל אנחנו לא מסתכלים על זה, אלא רק על המשחק הבא".

בנאדו מפרגן לחבריו לשעבר

במהלך המשחק היו חילופי דברים קשים בין יניב קטן לקובי מויאל. הקפטן הירוק קילל את הירושלמי שהחזיר לו, אך שחקני בית"ר הרגיעו אותו מכיוון שהיה לו כבר כרטיס צהוב. האירוע הזה מצטרף לבעיה קודמת הערב בבית"ר, כאשר טוטו תמוז איחר לאסיפה המסכמת והודח מההרכב ברגע האחרון.

הקפטן אריק בנאדו, שלבש ירוק בפעם הקודמת שמכבי חיפה ניצחה בטדי, אמר בסיום: "האמנו שאנחנו יכולים לנצח, ובחצי הראשון זה עוד נראה טוב, אבל בחצי השני גילינו שזה לא המצב. מכבי חיפה יותר טובה מבית"ר ירושלים העונה וזאת עובדה שאף אחד לא יכול להתווכח איתה".

הבלם הוותיק המשיך לפרגן לירוקים: "נשאר לנו רק להסיר את הכובע בפניהם על מה שהם עושים העונה. חיפה היא קבוצה שאסור לעשות נגדה טעויות, ואנחנו טעינו ושילמנו. זו המציאות ואין מה לעשות. כעת נותר לנו להתמודד על המטרות שלנו. אנחנו עדיין בגביע ועדיין בפלייאוף העליון, אז כמובן שמתבאסים אבל צריך להמשיך הלאה".

אחרי חמישה משחקים ללא ניצחון, אוהדי בית"ר המתוסכלים קראו למאמן יצחק שום להתפטר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully