וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שארפ: "כבר מגרד לי להניף את הגביע"

קפטן מכבי ת"א לא יכול לחכות לחצי גמר הגביע מול נתניה (ב', 21:30, ע' 1). וושהאם: "מכירים את הלחץ של לשחק מול מכבי"

ברני ארדוב

צילום ועריכת וידאו: יותם רונן

עם כל הכבוד למפגש בין בני השרון לעירוני אשקלון, המנה העיקרית של משחקי חצי גמר גביע המדינה בכדורסל מחר (שני) תהיה המפגש בין ברק נתניה למכבי תל אביב (21:30, שידור ישיר בערוץ 1, שופטים: רייניש, כהן ובלק). חובבי הענף זוכרים היטב את המפגש ביניהן בליגה, כשהקבוצה של אריק אלפסי ניצחה במותחן נהדר 103:114 אחרי הארכה כפולה, והייתה לקבוצה הראשונה שמנצחת את מכבי תל אביב העונה בליגה בסיומו של משחק נהדר. אם נקבל משחק כזה גם מחר, אשרינו.

נתניה דילגה בדרך לחצי גמר הגביע מעל הפועל נצרת עילית מהלאומית והדהימה בשמינית הגמר וברבע הגמר את הפועל ירושלים והפועל גלבוע/גליל עליון בהתאמה. מכבי תל אביב נכנסה לגביע המדינה רק ברבע הגמר, בזכות הזכייה באליפות, ולא התקשתה לנצח את הפועל עפולה בדרך למעמד המחייב.

"לא מחפשים נקמה"

במכבי תל אביב מתייחסים למשחקי הגביע כחלק מהלחם, כשהחמאה אמורה להגיע מהליגה. במשך שלוש עונות נדד הגביע אל מחוזות אחרים, והצהובים היו רוצים להחזיר את הדאבל אליהם, ומבינים שהצעד הראשון יהיה במשחק מול נתניה ולאחריו בניצחון בגמר. בניגוד למצופה, במכבי לא מתכוונים להתייחס לשבוע הקרוב כאל פגרת יורוליג, אלא באים בכל הכוח בשביל לחגוג ביום חמישי. האם למישהו היה ספק, הרי שהניצחון ביום חמישי על אפס פילזן היה החותמת הרשמית לכך ששחקני הקבוצה התאוששו מפתיחת עונה לא קלה.

מי שבלט במיוחד היה אלן אנדרסון, שהוביל את מכבי לשני ניצחונות רצופים ביורוליג ולסיכוי ממש לעלות לטופ 8, דבר שרק לפני חודש נראה כמקרה אבוד. אנדרסון עצמו היה השחקן הזר שנח בהפסד של הצהובים מול נתניה בליגה, והפעם ינסה להחזיר את הכבוד האבוד של המועדון, במטרה להעניק לקפטן הקבוצה, דרק שארפ, את ההזדמנות להניף את הגביע בעונתו האחרונה.

שארפ עצמו אמר לקראת המשחק: "אנחנו יודעים שזה משחק חשוב ואנחנו נגיע מוכנים בהתאם לכך. כבר מגרד לי להניף את הגביע אחרי שלוש שנים שלא זכינו בו, אבל אנחנו צריכים קודם כל לנצח את נתניה ורק אחרי זה לחשוב על הגמר. אני לא נביא, אבל הלוואי שנזכה".

דיוויד בלות'נטל ניסה להפריך את השאננות לקראת המשחק, ואמר: "זה מאוד מרגש להיות במעמד הזה. אנחנו יודעים שזה משחק קשה עבורנו, אבל אנחנו באים עם מומנטום טוב". כשנשאל האם מגיעים הצהובים כדי לנקום בנתניה, אמר השחקן: "אנחנו לא מחפשים נקמה, אנחנו מחפשים לנצח את המשחק ולא משנה מי היריבה. זה התואר הראשון העונה ואנחנו רק רוצים להגיע לגמר".

יניב גרין, שמקבל בארץ יותר דקות מאשר ביורוליג, אמר לקראת חצי הגמר: "זה לא הולך להיות קל בכלל. קשה לנו נגדם, יש לנו בעיה עם המאצ' אפ מולם, ראינו את זה במשחק האחרון. יש להם שחקנים טובים מאוד. בסופו של דבר זה האולם הביתי שלנו, ואנחנו צריכים לנצח. אנחנו רוצים לבוא הפעם ולהראות מי הקבוצה היותר טובה. במכבי כל משחק הוא חשוב, כל הזמן יש לחץ וכל משחק אנחנו רוצים לנצח, במיוחד מחר. אנחנו יודעים כמה זה חשוב להחזיר את הגביע. אנחנו כבר נמצאים בתקופה טובה, היו לנו כמה משחקים גדולים ואני מקווה שזה יימשך השבוע".

"רק חושבים איך לנצח"

בדומה לעירוני אשקלון, גם בנתניה מדברים על היסטוריה. החזרה של ברק נתניה לצמרת הכדורסל הישראלי ולמעמד חצי גמר הגביע הכניסה גם את העיר כולה לטירוף, כשכל הכרטיסים שהוקצבו לקבוצה אזלו בשבוע שעבר, והקבוצה ביקשה מאיגוד הכדורסל עוד כ-500 כרטיסים. כ-3,000 אלפים נתנייתים ילוו את הקבוצה למשחק מול מכבי תל אביב ביד אליהו. ההפסד לעירוני רמת גן לפני שבוע החזיר את חניכיו של אריק אלפסי חזרה למציאות של תחלית העונה, אחרי סדרת ניצחונות מרשימיים. מה שמשאיר את אוהדי נתניה אופטימיים זה הניצחון של הקבוצה המקומית על מכבי תל אביב לפני כחודש, ניצחון שהם היו רוצים לשחזר גם בחצי גמר הגביע.

שמוליק ברנר, אחד השחקנים החשובים בסגל של נתניה העונה, אמר בתום אימון הערב: "זה משחק אחר. זה לא ליגה ואנחנו לא משחקים באולם הקטן והביתי שלנו בנתניה. אני מקווה שתהיה פה אווירה מיוחדת מחר. החבר'ה פה מוכנים ומתרגשים. זה מעמד גדול עבור הקבוצה, האוהדים והעיר שלנו. אני מקווה שיהיה לנו ערב מהנה. לא יהיה פשוט לנצח את מכבי תל אביב פעמיים באותו חודש אבל אני מאמין בקבוצה שלי".

טוני וושהאם, שחגג העונה על הצהובים במפגש הראשון: "האווירה לקראת מחר נפלאה. לשחק בנוקיה זה נהדר. יש לנו 4,000 אוהדים שיגיעו לעודד אותנו. אנחנו מאוד מתרגשים להיות במעמד כזה. ננסה לתת את הכול על המגרש. אנחנו כבר מכירים את הלחץ של לשחק מול מכבי, אבל אנחנו רק חושבים על איך לנצח אותם. נצטרך לתת 110% במשחק. זה שניצחנו אותם במשחק הקודם לא עוזר לנו הרבה, כי זה משחק שונה מחר, והם כבר באים אחרי משחק מצויין ביורוליג".

על ההכנות למשחק, אמר וושהאם: "עבדנו קשה השבוע באימונים ואני חושב שאנחנו מוכנים למשחק. היה לי מזל בקריירה להיות חלק מקבוצות שזכו בתארים. יש לנו קבוצה טובה בנתניה ואני מקווה שהמזל ימשיך גם ככה. אני הכי שמח בשביל הקהילה בנתניה. הרבה שנים הם לא היו במעמד כזה, הם מאוד מתרגשים ואנחנו ננסה לשמח אותם על המגרש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully