וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל ירושלים הביסה את גלבוע/גליל 68:88

משחק נוראי של ג'רמי פארגו (2 מ-11 מהשדה) לא השאיר לגלבוע/גליל סיכוי מול ירושלים, והצפוניים הובסו 88:68

מנהלת ליגת העל בכדורסל

עריכת וידאו: דורון שטיין

משחק לא רע בכלל קיבלנו הערב (ראשון) בגן נר. הפועל גלבוע/גליל עליון אירחה בצפון את הפועל ירושלים במשחק שנעל את המחזור ה-13 (שנפתח לפני שבוע ונדחה עקב משחקם של הירושלמים ביורוקאפ), במפגש שלמעשה היווה קרב ישיר על המקום השני בטבלה. בסופו של דבר, האדומים של גודס הראו הרבה אופי, הביסו 68:88, ורשמו את נצחון הליגה השלישי ברציפות שלהם.

אחרי רבע ראשון פחות או יותר צמוד הגדילו הירושלמים את יתרונם במהלך עשר הדקות הבאות, בעיקר בזכות הצמד סימונס-את-תומפסון, ועלו ליתרון דו-ספרתי. גלבוע/גליל פשוט לא נראתה במשחק באותן דקות, ובמיוחד לא מי שאמור להיות כוכבה - ג'רמי פארגו - שלא מתפקד בתקופה האחרונה, וממש לא תפקד גם הערב. הגארד האמריקאי נתן את משחקו הטוב ביותר העונה כששתי הקבוצות נפגשו לראשונה העונה, אך הערב הוא פשוט לא הופיע, עם 6 נקודות ב-2 מ-11 מהשדה. ואכן, כשהקאמבק הגלילי כן הגיע, במהלך הרבע השלישי, זה היה בזכות דיון דאוול, אייזאה סוואן ובעיקר גל מקל, שהראה מנהיגות מצוינת, אך נעלם גם הוא ברגעי ההכרעה.

ברבע האחרון שוב קיבלנו הוכחה חיה לגיוון שקיים בהפועל ירושלים העונה. פעם היה זה קווין פינקני בצבע, פעם סימונס מבחוץ, ופעם יוגב אוחיון, עם דקות אחרונות מצוינות מול קבוצת נעוריו. מעל כולם, כרגיל, היה הדבק של הקבוצה, דיז'ון תומפסון, עם משחק רב-גוני כהרגלו. ובעשר הדקות האחרונות היממה ירושלים את הצפוניים עם 11:31. הירושלמים חידשו את יתרונם הדו-ספרתי, ומשם גלבוע/גליל כבר לא הצליחה לחזור. לא כשהיא קלעה הערב באחוזים נוראיים מחוץ לקשת, ובטח לא כשכוכבה שיחק כפי ששיחק הערב. ירושלים משתלטת על המקום השני, בעוד גלבוע/גליל תצא בשבוע הבא לרוממה, ולמפגש עם מכבי חיפה. יהיה מעניין.

מהלך המשחק

גלבוע/גליל פתחה עם גל מקל, דגן יבזורי, ג'רמי פארגו, אלישי כדיר ובריאן רנדל, בעוד ירושלים עלתה עם יובל נעימי, יוגב אוחיון, טרה סימונס, דיז'ון תומפסון וברנדון האנטר. סימונס התחיל את המשחק עם חמש נקודות רצופות, אלא שמנגד פארגו וכדיר החזיקו את הצפוניים קרוב, ולאחר מספר איבודי כדור הובילה גלבוע/גליל 5:6. נדנדת הסלים נמשכה גם בדקות הבאות, כשסימונס המשיך את היד החמה מצד אחד, ומהשני נתנו רנדל וכדיר את הטון בצבע. נדנדת הסלים נמשכה גם בדקות הבאות, כשסימונס המשיך את היד החמה מצד אחד, ומהשני נתנו רנדל וכדיר ומקל את הטון, אלא ששלוש דקות לסיום הרבע גלבוע/גליל נתקעה, וירושלים ניצלה זאת כדי להוביל 14:20 בתום עשר הדקות הראשונות.

הרבע השני נפתח בשלשות - מצד אחד של תומפסון, מהשני של מקל וסוואן, והיתרון הצטמק ל-25:23. נעימי ותומפסון הגדילו את היתרון מחדש, אלא שירושלים לא הצליחה לברוח, וחמש דקות למחצית הובילה 26:30. בשלב הזה שתי הקבוצות נתקעו, איבדו והרבו להחטיא, ושתי שלשות מצוינות של ג'טר ב-40 השניות האחרונות של המחצית העניקו לירושלמים את יתרונם הגדול במשחק עד אותו רגע, 32:42.

גלבוע/גליל החלה במיני קאמבק עם פתיחת הרבע השלישי, כששלשה של מקל ונקודות מוצלחות, סוף סוף, של ג'רמי פארגו, צימקו ל-43:39 בלבד. אלא שאז קיבל הספסל הגלילי עבירה טכנית, ולאחר שבריאן רנדל ספג את עבירתו הרביעית ירושלים עלתה ל-39:49. סוואן ויבזורי תפרו שלשות חשובות, ואחת נוספת, של דאוול, צימקה ל-50:51 בלבד, כשההתקפה הירושלמית תקועה לגמרי. המהפך הושלם עם נקודות של סוואן מהעונשין, ועם העליה לרבע המכריע הראה לוח התוצאות 57:59 למארחים מהגלבוע.

סימונס פתח מצוין את הרבע האחרון, וארבע נקודות רצופות שלו העלו את ירושלים ל-61:65. פארגו החטיא וביצע עבירה בלתי ספורטיבית, וירושלים ניצלה זאת כדי לעלות ל-61:69. גוני יזרעאלי החל בסדרת טעויות נוראית, כשמהצד השני יוגב אוחיון התחמם, וקבע 63:73 גדול לירושלים, שלוש דקות לסיום. משם גלבוע/גליל כבר לא חזרה, ירושלים שיתפה את שארית הספסל, ואפילו זה לא הפריע לה לסגור עניין עם יתרון השיא שלה במשחק - 68:88 גדול ומרשים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

סטטיסטיקה

קלעו לירושלים: טרה סימונס 17, דיז'ון תומפסון 16 (8 ריבאונדים), קווין פינקני 15 (7 מ-8 מהשדה), יוגב אוחיון 10, פו ג'טר 10, יובל נעימי 9 (5 אסיסטים), ליאו ליונס 3, בן לזר 3, שרון ששון 2, אורי קוקיה 1.

קלעו לגלבוע/גליל: גל מקל 15 (5 אסיסטים), אייזאה סוואן 12 (8 ריבאונדים), אלישי כדיר 12, בריאן רנדל 9, דיון דאוול 8, דגן יבזורי 6, ג'רמי פארגו 6 (2 מ-11 מהשדה, 5 עבירות).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully