וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולימפיאדת החורף 2010 יצאה לדרך

חרף מותו של האתלט הגאורגי, נערך טקס הפתיחה המרשים בוונקובר. כנסו וגלו מי הספורטאי שהדליק את הלפיד האולימפי

תחת עננה כבדה של אבל, נפתחה הלילה (בין שישי לשבת) אולימפיאדת החורף 2010 בוונקובר, קנדה. כזכור, אמש נהרג הספורטאי הגאורגי נודאר קומאריטאשווילי לאחר שהתנגש במהלך אימון מקדים לפתיחת המשחקים על מזחלת הקרח. טקס הפתיחה של אולימפיאדת החורף היה הראשון אי פעם שנערך באולם סגור, אולי קצת אירוני למדינה בעלת השטח השני בגודלו בעולם. אלא שנראה שהחלטת המארגנים לערוך את האירוע תחת קורת גג התבררה כצודקת ונכונה, לאחר שהטמפרטורות מחוץ לאולם צללו הרבה אל מתחת ה-0 והמשקעים לא פסקו מלרדת.

כ-60 אלף אוהדים הגיעו כדי לחזות בטקס הפתיחה המרשים של האולימפיאדה שתיערך במהלך 16 הימים הקרובים, בין התאריכים 12-28 החודש. כ-3,000 ספורטאים צעדו, כאשר כולם ענדו סרטים שחורים לציון המאורע הטראגי שהתרחש שעות אחדות לפני טקס הפתיחה.

נשיא הוועד האולימפי ז'אק רוג, שהכריז על פתיחת משחקי החורף, אמר בין היתר בנאומו: "אנחנו, כמובן, מצרים על מקרה המוות המצער של נודאר קומאריטאשווילי, אבל הרוח האולימפית מחייבת אותנו להמשיך במשחקים". מי שהתלבטה רבות אם להמשיך להשתתף במשחקים לאחר המוות היא המשלחת מגאורגיה. חרף מותו של האתלט החליט שר הספורט במדינה ניקולס רורואה שהמשלחת תישאר בוונקובר ותיקח חלק במשחקים.

אחד הסודות הגדולים והשמורים ביותר היה מי האיש שידליק את הלפיד האולימפי של המשחקים. לאחר 106 ימים של מסע בן 45 אלף קילומטרים מי שהתכבד להדליק ולפתוח מבחינה סימבולית את המשחקים היה כוכב ההוקי הגדול לשעבר ויין גרצקי.

כמובן הרי שאי אפשר ללא הפגנות אנטי גלובליות. שעות אחדות לפני הפתיחה מאות מפגינים התקבצו ברחובות ונקובר והפגינו נגד המשחקים. "התביישי, קנדה, התביישי", נכתב בשלט אחד, ו"אין משחקים אולימפיים על אדמה כבושה". המפגינים, מקבוצות נגד עוני וגלובליזציה, מבקרים את ממשלת קנדה על אוזלת ידה של המדינה לדאוג לחסרי הישע במדינה. במהלך ההפגנות לא נרשמו אירועים חריגים, אולם אותם מפגינים איימו שהם יפריעו למהלך התקין של המשחקים.

חברי המשלחת הישראלית לאולימפיאדת החורף בטקס הפתיחה. Ivan Sekretarev, AP
אולי תביאו לנו קצת שלג? חברי המשלחת הישראלית בטקס/AP, Ivan Sekretarev

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully