וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גביע אנגלי: עינו את הקדושים

פורטסמות וגרנט שכחו מכל הצרות, עם 1:4 גדול על סאות'המפטון בדרבי בשמינית הגמר. 1:4 לצ'לסי על קארדיף

בסוף השבוע הקרוב לוקחת הפרמיירליג האנגלית הפסקה קצרה וכל העיניים יופנו למשחקי שמינית גמר הגביע. חמישה כאלו מתקיימים כבר היום (שבת), כשהמשחק שהוציא אותם לדרך נערך בלונדון ובו גברה מוליכת הליגה צ'לסי 1:4 על קארדיף מהליגה השנייה בסטמפורד ברידג'.

המשחק החם ביותר מבין השמונה הוא הדרבי של ערי הנמל מדרום אנגליה, בו רשמה פורטסמות של אברהם גרנט, מחזיקת הגביע מ-2008 ונועלת טבלת הפרמיירליג כרגע, ניצחון גדול 1:4 על יריבתה סאות'המפטון מהליגה השלישית. מנצ'סטר סיטי סידרה לעצמה משחק חוזר מול סטוק אחרי 1:1 ביתי. ביום ראשון ייערכו המשחקים: בולטון - טוטנהאם, פולהאם - נוטס קאונטי, קריסטל פאלאס - אסטון וילה.

סאות'המפטון - פורטסמות 4:1

הדרבי הלוהט של דרום אנגליה התקיים לראשונה מאז אפריל 2005. בפעם האחרונה ששתי הקבוצות נפגשו, פומפי הביסה את יריבתה 1:4. כך היה גם היום. למרות שלא ניצחה את יריבתה בארבעת המפגשים ביניהן בגביע ולמרות המצב הקשה בו היא נמצאת כלכלית ומקצועית, פורטסמות הצליחה במחצית שנייה נהדרת לנצח ולהעפיל לרבע גמר הגביע.

מנג'ר פורטסמות אברהם גרנט הציב בהרכב את אנגלוס בסינאס היווני שלא זוכה להרבה דקות משחק, בעוד טל בן חיים נותר מחוץ לסגל. אותו בסינאס הוחלף בדקה ה-58 על ידי קווינסי אוסו אביי, במה שהיה החילוף שהביא לשינוי. סאות'המפטון, קבוצת מרכז טבלה בליגה השלישית כיום, הייתה טובה יותר במחצית הראשונה, אך נעצרה מספר פעמים אצל דייויד ג'יימס ולא ניצלה את יתרונה. במחצית השנייה, במיוחד לאחר השער השני, היא פשוט התפרקה ואיפשרה ליריבתה לחגוג.

המארחים מהליגה השלישית פתחו טוב יותר, כשבדקה העשירית פאפה וואיגו נגח מצוין לקרקע מחמישה מטרים, אבל דייויד ג'יימס הוותיק בזינוק אינסטינקטיבי על הקו רשם הצלה אדירה. ארבע דקות לאחר מכן ניסה ג'יימי אוהרה לכבוש בבעיטה חופשית מסובבת מ-30 מטרים, אך הכדור שלו חמק ליד הקורה של קלווין דייויס. בדקה ה-34 ביצע ג'יימס טעות קשה כשלא הצליח לקלוט כדור גובה, אבל ראדי ג'הידי הטוניסאי לא היה מוכן ונגח החוצה. בדקה ה-44 ווין תומאס נגח לעבר השער וג'יימס עצר גם אותו.

עם פתיחת המחצית השנייה שוב נזקקה פומפי לישועה מצד השוער שלה, שבזינוק נהדר מנע מנגיחה של ריקי למברט לחדור פנימה. בדקה ה-48 ארונה דינדאן במצבע אישי בעט מ-16 מטרים, אבל הכדור השטוח חלף ליד הקורה. בדקה ה-55 ג'ון אוטאקה פרץ בצד שמאל, ומזווית קשה בעט כדור שנבלם ברגליו של השוער דייויס. בדקה ה-66 הגיע הרגע של גרנט ושל קווינסי אוסו אביי. שחקן הרכש ההולנדי/גנאי שהגיע לפני כשבועיים מרוסיה, נכנס כמחליף בדקה ה-58, ושמונה דקות אחר כך סובב מהמקום כדור מדויק לפינה הימנית של דייויס. 0:1 לפומפי.

ארבע דקות בלבד החזיק היתרון של האורחים, עד ש למברט נגח מעל מארק ווילסון למרכז השער ומצא את ג'יימס לא מוכן. 1:1. קצב השערים המהיר נמשך, ובדקה ה-75 קווינסי שלח בכדור עומק את דינדאן, שבעט לפינה הרחוקה דרך הרגל של השוער אל הרשת. 1:2 לפורטסמות. סוטון שוב חזרה, אבל הפעם השער שלה בדקה ה-79 נפסל בשל נבדל מוצדק. העונש הגיע בצד השני, כשאוהרה שלח בכדור נפלא את נאדיר בלחאג' והאלג'יראי לא התקשה לכבוש את השלישי. 1:3 לפומפי. סאות'המפטון התפרקה, ובדקה ה-85 הצטרף אוהרה לחגיגה אחרי התקפה יפה של האורחים. פורטסמות בשלב הבא.

צ'לסי - קרדיף סיטי 1:4

למרות שהיא עדיין נמצאת במירוץ על שלושת התארים החשובים ביותר, הגיעה צ'לסי למשחק הגביע במצב רוח מעט שפוף וזאת לאור החדשות על כך שאשלי קול גמר את העונה. בנוסף, הקבוצה נכנעה לאברטון באמצע השבוע אחרי 13 משחקים ללא הפסד והיא ידעה כי עכשיו זה הזמן מבחינתה לשוב במהרה למסלול.

כשליגת האלופות חוזרת לעמוד על הפרק ויש גם את מאבק האליפות, קרלו אנצ'לוטי בחר לנצל את העובדה שקבוצתו מתמודדת נגד קארדיף מליגת המשנה והעניק מנוחה למספר שחקנים, ובראשם ג'ון טרי. הוולשים הובסו 5:1 לפני שבוע על ידי ניוקסאל, אבל היום הוכיחו יכולת לא רעה וגרמו למעט דפיקות לב בסטמפורד ברידג, שם לא ראו הפסד ביתי מאז נובמבר 2008.

כבר בדקה השנייה הקפיץ דידייה דרוגבה את האוהדים בכחול, לאחר שכדור עומק של ג'ון אובי מיקל איפשר לו לכבוש בקלות מול שוער קארדיף. בדקה ה-34 הדהימה האורחת, כשכריס בורק הגביה לרחבה ומייקל צ'ופרה, אקס ניוקאסל, נגח לרשת של הילאריו הפורטוגלי, מחליפו של פטר צ'ך.

צ'לסי הרגיעה את העניינים שש דקות מפתיחת המחצית השנייה, כשדרוגבה שלח את מיכאל באלאק שהקפיץ בקלילות מעל דייויד מארשל אל הרשת. דניאל סטארידג' הצעיר, שלא מצא עדיין את הרשת בליגה, חגג את הרביעי שלו בגביע בדקה ה-69, והמילה האחרונה הייתה של המחליף סלומון קאלו שנגח לרשת לאחר הגבהה מצוינת של פאולו פריירה.

מנצ'סטר סיטי - סטוק 1:1

שתי הקבוצות ייפגשו שוב בהמשך השבוע במסגרת הליגה, אבל הערב הן כבר קבעו לעצמן מפגש נוסף. המשחק נפתח בקצב טוב, כשכבר בדקה ה-11 נרשם אחד השערים הקומיים ביותר שנראו העונה באנגליה, כשאיירלנד שלח כדור, לשון רייט פיליפס, זה עבר את שוער סטוק, סורנסון, אבל הכדור עמד לצאת החוצה. אלא שאל דאגה, לעזרתם של הסיטי ורייט פיליפס נחלץ מגן סטוק, שואוקרוס, שניסה להציל את הכדור כדי שהמארחים לא יקבלו קרן, נגח אותו היישר אל רייט פיליס, שעמד פנוי לגמרי, ומחצי מטר דחק בקלילות פנימה.

סיטי שלטה במשחק, אבל עם פתיחת המחצית השניה הצליחה סטוק להשוות, כשכדור חוץ של רורי דלאפ מצא את ראשו של פולר, וזה נגח פנימה. בדקה ה-79 היתה הסיטי קרובה מאוד לשער, אבל סורנסן הציל נהדר את הנגיחה של שון רייט פיליפס, וקבע פגישה נוספת עם המארחים.

במשחקים נוספים בשמינית הגמר:

דרבי קאונטי - בירמינגהאם 2:1
לבירמינגהאם: סקוט דן 73, ליאם רידוול 90. לדרבי: ג'יימס מקאבלי 55.

רדינג - ווסט ברומיץ' 2:2
לרדינג: ג'ימי קבה 1, סיימון צ'רץ' 73. לווסט ברומיץ': רוברט קוראן 18, ג'ו מאטוק 87.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully