וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורוקאפ: קאזאן ניצחה את הפועל ירושלים 71:78

הפועל ירושלים הגיעה אחרי 2 ניצחונות רצופים ביורוקאפ, אבל שוב לא הצליחה לנצח ברוסיה והפסידה 78:71 לקאזאן

בפעמיים האחרונות שהגיעה הפועל ירושלים לרוסיה, זה נגמר בתבוסה כואבת במיוחד. הערב (שלישי) הגיעו האדומים אחרי שהשיגו ניצחון חוץ מפתיע מאוד מול ולנסיה בספרד, ואחרי שגברו על גלטסראיי במלחה. אבל עם כל הכבוד לספרד, ברוסיה העניינים כאמור תמיד מסתבכים לירושלים, והערב היכולת של נעימי וחבריו פשוט לא הספיקה. ירושלים נכנעה 78:71 בעקבות משחק גדול של מרקו פופוביץ', ורשמה הפסד ראשון שלה בשלב הטופ 16 של היורוקאפ. למרות ההפסד, נראה גם גודס ידע היטב שניצחון חוץ נוסף יהיה בגדר משימה קשה במיוחד, ועתה תהיה חייבת ירושלים לשמור על משחקי הבית שלה בשביל להעפיל לשלב הבא.

קאזאן לעומתה הגיעה למשחק כשהיא גוררת הפסד ביתי לאותה ולנסיה, וידעה שהפסד ביתי שני ברציפות עלול לפגוע מאוד בסיכוייה להעפיל ל-8 האחרונות. עם הידיעה הזו ברקע, פתחו הרוסים טוב ונטלו את ההובלה, אבל רבע ראשון מוצלח של נעימי, והרבה אנרגיה וקליעה מדוייקת של שרון ששון ברבע השני, הביאו אותה לפיגור מינימלי במחצית של נקודה בלבד. יכולת טובה של אורי קוקיה בפתיחת הרבע השלישי העבירה את היתרון לאורחים, אבל אז התעורר מרקו פופוביץ', והוביל ריצה נהדרת של קאזאן, שהובילה אותם ליתרון 9.

הרוסים כבר עלו ליתרון 12, אבל התעוררות טובה של קווין פינקני ברבע האחרון כבר החזירה את ירושלים עד פיגור 5 בלבד. אלא שפופוביץ' לא התכוון לוותר בקלות, ו-9 נקודות רצופות שלו ברבע האחרון, סגרו את ניסיון הקאמבק של האורחים, ואף הגדילו את הפער שעשוי להיות משמעותי במידה ושתי הקבוצות יסיימו במאזן זהה.

מהלך המשחק

הפועל ירושלים העלתה בחמישייה את יובל נעימי, טרה סימונס, דיז'ון תומפסון, ליאו ליונס וקווין פינקני.

קאזאן העלתה בחמישייה את איגור זאמניסקי, ארטם קוזיאקין, טיירל ליידי, מאצ'יי לאמפה, ו-ולאדימיר ורמינקו.

קאזאן פתחה מהר מאוד, כשזאמינסקי ולאמפה מעלים אותה ליתרון 0:4 מהיר. נעימי ופינקני העלו את הירושלמים על הלוח, ושלשה של נעימי קבעו פיגור נקודה בלבד, 8:7. לידיי המשיך להקשות על הגנת האורחים, חטף שוב ושוב, ושלשה שלו העלתה את הרוסים ליתרון 9:14. נעימי המשיך להיות האיש של גודס, ו-4 נקודות רצופות שלו שוב קירבו את ירושלים, ונקודות של סימונס קבעו שיוויון 16:16. הרוסים שוב נטלו את ההובלה, אבל ליונס בנקודות ראשונות שלו במשחק העביר את היתרון לאורחים, ויוגב אוחיון שבדיוק נכנס סיים טוב מתפרצת כדי לקבוע 17:20, ופופוביץ' הוריד ל-21:19 לירושלים בסוף הרבע הראשון.

זאמנסקי פתח את הרבע השני עם נקודות מהקו שקבעו שיוויון, אבל שרון ששון קבר שלשת פתיחה. קאזאן הגיבה בשתי שלשות של מרקו פופוביץ', שאיפס את היד והעלה את קאזאן ל-24:27. לאמפה ושטומברגס המשיכו את הקצב, אבל שלשה נוספת של ששון, יחד עם נקודות של קוקיה ותומפסון קבעו 32:33 לאורחים. קאזאן הלכה פנימה אל ורמינקו וקיבלה ממנו 6 נקודות רצופות, בדרך ליתרון 5. סימונס וג'טר הצליחו לצמק מעט, ובמחצית הוליכה קאזאן 39:40.

גודס העלה את אורי קוקיה בפתיחת הרבע השלישי, והפורוורד הגיב מיד ב-5 נקודות רצופות, שהעלו את המארחים ל-42:44. לאמפה הגיב מן העבר השני עם 4 רצופות משלו, ושלשה של פופוביץ' קבעה 46:50 לרוסים. פינקני מצא מקודות נדירות מצידו, אבל פופוביץ' בדאנק גדול, וזאמניסקי בשלשה משמעותית הקפיצו את המארחים ליתרון הגדול במשחק, 48:57. שחקניו של גודס שוב לא מצאו את עצמם בהתקפה, ורק שתי קליעות של פינקני בצירוף עוד סל שדה, הורידו ל-59:52 לזכותה של קאזאן בסיום הרבע השלישי.

קאזאן לא נתנה לרישולים להתקרב גם בפתיחת הרבע האחרון, כשזאמניסקי מטביע לאורחים על הראש, ושלשה של לידיי כבר העלתה את המארחים ליתרון 12. גודס לקח פסק זמן, וחזר עם סימונס, אבל בעיקר עם פינקני, שהמשיך להחזיק את קבוצתו בתמונה, ושלשה שלו הורידה את הפער ל-67:61 בלבד. פופוביץ' שוב העניש מבחוץ, ובהתקפה הבאה סחט עבירה ו-3 זריקות מהקו, והעלה את קבוצתו ל-63:73. שלשה של דיז'ון תומפסון דקה לסיום עוד צימקה שוב ל-6, אבל זה כבר היה מעט מדי, מאוחר מדי.

סטטיסטיקה

קלעו לקאזאן: מרקו פופוביץ' 26 (5 מ-10 לשלוש), טרל לידיי 12 נקודות, 5 אסיסטים ו-5 חטיפות, ולאדימיר ורמינקו 11 ו-10 ריבאונדים, איגור זאמנסקי 9, מצ'איי לאמפה 8 ו-13 ריבאונדים, שטומברגאס 5, ארטם קוזיאקין 4, קרסימיר לונצ'אר 2, פטר סאמוליינקו 1.

קלעו לירושלים: די'זון תומפסון (8 ריבאונדים) וקווין פינקני 13 נקודות כל אחד, יובל נעימי 12 נקודות ו-5 אסיסטים, אורי קוקיה 10 ו-8 ריבאונדים, שרון ששון וטרה סימונס (6 ריבאונדים) 8 כל אחד, ליאו ליונס 3, יוגב אוחיון ופו ג'טר 2 כל אחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully