וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לחובבנים בלבד

6.2.2010 / 12:06

רוצים לראות את הסופרבול אבל אין לכם מושג על מה המהומה? אולי מדריך מזורז יעשה לכם סדר בראש. זה גם המקום לשאול

לקבוצת הפוטבול של בפאלו בילס יש הרבה אוהדים בישראל. על הבילס, למי שלא מכיר, הוטבעה החותמת של הקבוצה הלוזרית ביותר על הפלנטה, לאחר שהגיעו ארבע פעמים רצופות לסופרבול, בכולן הפסידו. הפעם הראשונה הייתה ב-1991, כשהבועט סקוט נורווד החטיא את המטרה ואפשר לניו יורק ג'איינטס לחגוג זכיה. שידורי הפוטבול בישראל היו אז בחיתוליהם, והסופרבול, שהועבר בשידור חי על ידי סוללת שדרים ופרשנים שבראשם יורם ארבל ועופר שלח, עורר עניין אצל אוהדי ספורט שלא הכירו את המשחק.

כמעט שני עשורים חלפו מאז המשחק ההוא, ודומה שהיום כבר אין כל כך צורך להסביר. לאלה שמכירים יש עשרות צינורות מידע, מאתרי חדשות אמריקאים ועד לאתרי P2P שמשדרים משחקים בזמן אמת, ואלה שלא מכירים מעדיפים, בדרך כלל, לוותר. רק בשביל האפשרות שעוד חובב פוטבול יתאהב במשחק, אנו מצרפים כאן הסבר בסיסי ביותר, נטול התחכמויות ואג'נדות סמויות, על מנת שתוכלו לשבת ולהתרווח בכורסה ולא להיראות כמו דבילים או להטריד את שותפיכם לצפיה בשאלות. את זה אתם יכולים לעשות למטה, בתגובות, אנו מבטיחים לנסות ולעזור. חשוב לציין - זהו הסבר בסיסי בלבד, כשמי שרוצה לקבל מידע נרחב יותר, יוכל ללחוץ על הלינק המצורף.

המשחק

11 מול 11, כשלכל קבוצה יש רכז (קוורטרבק), האיש היחיד שמותר לו למסור קדימה. זאת אומרת, הוא לא היחיד שמותר לו, אבל יש רק מסירה אחת בכל מהלך קדימה, ובדרך כלל הוא זה שמבצע אותה.

אורך המגרש כ-100 מטר, כמו בכדורגל. המטרה המרכזית היא להגיע לשטח "האויב", מה שנקרא בלעז endzone, ולהבקיע טאצ'דאון (touchdown). יש שתי צורות התקדמות. האחת - מסירה, כפי שהוזכר לעיל, והשניה - דרך ריצה על הקרקע. מזכיר מאוד מלחמה, ומי שיעקוב יוכל, אכן, לראות שמדובר במלחמה לכל דבר, עם הוראות טקטיות מצד המאמנים וניסיונות הטעיה של היריב.

איך מתקדמים? כשלקבוצה יש את הכדור ביד, המטרה היא, כאמור, להגיע לשטח היריב. מכיוון שהיריב לא ייתן לכם, קרוב לוודאי, להתקדם לכל אורך המגרש דרך מסירה או ריצה אחת (למרות שזה קורה לעתים), נקבע מפתח לפיו הקבוצה התוקפת זכאית לארבעה ניסיונות לעבור מינימום של עשרה יארד. נשמע פשוט? בכלל לא. אם הקבוצה התוקפת עברה עשרה יארד או יותר באחד משלושת ניסיונותיה הראשונים, היא מקבלת "סט חדש" של ניסיונות. אם היא לא עברה באחד משלושת ניסיונותיה הראשונים, יש בידיה שתי ברירות - האחת - לנסות בכל זאת בפעם הרביעית, מתוך סיכון שאם לא הצליחה בכך, הכדור יעבור ליריב, או לבעוט כדור שירחיק את הכדור לשטח היריב (punt), כך שהרכז היריב יחל עמוק בחלק המגרש שלו את המהלך.

אם קבוצה נמצאת קרוב לשטח הסופי של היריב (endzone) אבל לא הצליחה לזכות בסט חדש של ניסיונות, היא רשאית לנסות ולהבקיע בבעיטה שער שדה (field goal), שבניגוד לבעיטת ההרחקה (שנבעטת מהאוויר כמו בעיטת שוער בכדורגל) היא בעיטה נייחת שצריכה להיכנס בין קורות ה-H.

מפתח הנקודות: טאצ'דאון מזכה ב-6 נקודות, שלאחריהן באה בעיטת בונוס שמזכה בנקודה נוספת (או המרה קשה יותר במהלך שדה שמזכה בשתי נקודות), שער שדה מזכה בשלוש נקודות. סייפטי נגרם במקרה שההגנה הפילה את היריב בתוך ה-endzone שלו, ולטובת הקבוצה נפסקות שתי נקודות. סייפטי הוא מקרה נדיר, יחסית, ולכן לא נתעכב עליו יותר מדי.

מי נגד מי ובאיזה הקשר?

המשחק שיתקיים במיאמי יחל ב-1:20 לערך ויועבר בשידור ישיר בערוצי METV, FOX ו-ESPN. היתרון של METV הוא שהערוץ מעביר את ההתמודדות במלואה - וכשאנחנו אומרים "במלואה", אנחנו מתכוונים גם לפרסומות, חלק בלתי נפרד מהסופרבול. אלא שאיכות השידור ירודה ביותר, ומבחינה זו עדיף לראות ב-ESPN או ב-FOX.

הקבוצות שהגיעו לסופרבול הן אינדיאנפוליס קולטס, שמייצגת את חטיבת ה-AFC, וניו אורלינס סיינטס, שמייצגת את ה-NFC. שתיהן סיימו כמדורגות ראשונות את העונה הסדירה, ושתיהן אירחו שני משחקי פלייאוף שאותם ניצחו בדרך למפגש ביניהן בגמר.

הכוכבים של הקולטס: הקוורטרבק פייטון מאנינג, בעל יכולת מסירה קטלנית וראיית משחק יוצאת מהכלל, התופס רג'י ויין והטייט אנד (תופס הגנתי יותר שמטרתו העיקרית היא לחסום) דאלאס קלארק. כוכב הקולטס בהגנה הוא דווייט פריני, שחקן מהיר ביותר שיודע להגיע לקוורטרבק היריב ולזלול אותו.

הכוכבים של ניו אורלינס: הקוורטרבק דרו בריס, בעל מסירות עומק מרהיבות וראיית משחק משובחת, הרצים האחוריים פייר תומאס ורג'י בוש והתופס רוברט מיצ'ם, שפרץ בחודשים האחרונים והפך למטרה המועדפת של בריס. בהגנה מככב דארן שארפר, שהרבה לבצע השנה מהלכים חשובים שתרמו לניצחונות של הסיינטס.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
לאונרד ליטל שחקן סט. לואיס ראמס מנסה לעצור את פייטון מאנינג שחקן אינדיאנפוליס קולטס. Seth Perlman, AP
מגה כוכב. פייטון מאנינג/AP, Seth Perlman

איפה רואים?

אפשרות אחת היא לצפות במשחק בבית. אפשרות נוספת היא לעשות זאת בסלון עם או אצל חברים, ואפשרות אחרת היא לחגוג בצפייה בבאר.

ישראל פיתחה בשנים האחרונות מסורת של צפייה בסופרבול בבארים. בין המקומות ששידרו בשנים האחרונות את המפגש (איננו מתחייבים שישדרו גם השנה): פאב "הפטריה" בקיבוץ דן, "מייקס פלייס" בתל אביב ובירושלים, "פריים" ברמת החייל בתל אביב, "מ.א.ש" בצפון תל אביב, "באז סטופ" ו"דנסינג קאמל" בתל אביב ופאב "הברון" (מומלץ וואלה! פוטבול) בראשון לציון.

אם אתם יודעים על עוד מקום לצפות בו אתם מוזמנים לטקבק. אנחנו לא אחראים על נכונות הפרסום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully