וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החתולים הסמוראים

מכבי ת"א שלפה ציפורניים, השחקנים נלחמו על העונה שלהם, גרשון נלחם על שמו הטוב, אך על אף שהצהובים הצליחו להישאר בחיים עוד שבוע, לא בטוח שזה יספיק מול פילזן המתחזקת

היה רגע אחד, באזור הדקה ה-15 לערך, שסיפר את סיפור המשחק כולו. סמוך לקו מחצית המגרש חטף פאבלו פריג'יוני כדור מדורון פרקינס, ורץ לליי-אפ קליל. הוא כבר יישר את האצבעות והחליק את הכדור לכיוון הטבעת, אולם אז הגיח מאחוריו החתול הסמוראי סטפון לאזמה, שהתעופף באוויר ודפק בלוק גדול. ריאל הוציאה את הכדור מהצד, ונתקעה על 24 שניות.

מכבי תל אביב גברה אמש על ריאל מדריד לא משום שהיא קבוצת כדורסל טובה יותר. היא ניצחה כי לא הייתה לה ברירה אחרת. לא רק גורל העונה היה מונח על הכף מבחינתה. העניין האמיתי של מכבי במשחק היה לא רק מקצועי; זה היה משחק מפתח עבור המותג. מאז הניצחונות במדריד ובחצי גמר הפיינל פור מול סיינה בעונת 2007/8, לא הצליחה מכבי לקחת משחק מאני-טיים ביורוליג. מדובר בפרק זמן של כמעט שנתיים. הרבה יותר מדי.

ולא רק למועדון, אלא גם לאנשיו כבודדים סימל המשחק משהו גדול בהרבה מעוד 40 דקות של כדורסל: פיני גרשון נראה בסיום כאילו הסירו מכתפיו משקולת של 50 קילו. גרשון אוהב לשחק אותה אדיש, אבל את הבוקר הוא פותח עם סקירת אתרי האינטרנט החביבים עליו. בחודשים האחרונים התפלץ מכמות ומעוצמת הביקורות. בסיום המשחק אתמול הוא התהלך קורן, מחויך, כמעט זחוח. "אמרו שאנחנו לא מסוגלים לנצח משחק גדול", אמר. "אני רוצה לראות מה יכתבו עלינו מחר".

עוד בידוד, עוד בידוד, ועוד בידוד

אז הנה זה קורה: אין ספק שמגיעות לגרשון מחמאות על הנוק-אאוט הטקטי שהסב לאטורה מסינה. הגנת המאץ'-אפ-זון שלו בלבלה את ההתקפה של ריאל, אף שזו מתיימרת להיות אחת הקבוצות האינטליגנטיות ביבשת. מסינה קיבץ שחקנים עם איי-קיו כדורסל גבוה, כמו פריג'יוני, מרקו יאריץ', חורחה גרבאחוסה, אנטה טומיץ' ונוביצה וליצ'קוביץ'; עם סגל שכולל בקושי אמריקאי וחצי, אמורה הייתה ריאל להיות הדרים-טים האירופאית.

אלא שגם היא, אפילו היא, בלעה את הפיתיון – הצפיפות המכוונת ברחבה של מכבי – ושיגרה 24 כדורים מחוץ לקשת. רק חמישה צללו פנימה, באחד מערבי הקליעה הגרועים שידעה העונה, אם לא הגרוע ביותר. ברבע הראשון עוד עמדו האורחים על 3 מ-8. ב-30 הדקות הבאות פגעו ב-1 מ-16.

בצד השני ניצלה מכבי באופן מקסימלי את יתרונותיה (האתלטיים, בעיקר): אלן אנדרסון, דורון פרקינס וצ'אק איידסון קיבלו בידוד, ועוד בידוד, ועוד אחד, שהסתיימו כמעט תמיד בנקודות או בעבירות (אנדרסון סחט 11 כאלה). מכבי כמעט ולא טעתה (10 איבודים בלבד), אף שברוב הדקות שיחקה עם הרכב של גאנרים (בלות'נטאל, פרקינס, אנדרסון).

יחד עם ערב התקפי כמעט מושלם של דיאור פישר (7 מ-8 מהשדה), התגברה מכבי על 28 אחוז מהשלוש בעזרת 72 אחוזים מדהימים מטווח שתי הנקודות. ועדיין, למרות כל זאת וחרף אחוזי הקליעה האיומים של ריאל (36.5 אחוז), הסיפור נגמר רק בחמש הפרש.

יהיה צמוד עד הסוף

לאחר הבאזר נבלעו המדרידאים בחדר ההלבשה, וכעבור חצי שעה קלה כבר היו על האוטובוסים בדרך הביתה. מסינה, כמו יתר שחקניו, לא נראה מודאג מההפסד. חשוב לזכור כי בזמן שמכבי נלחמה על חייה, הלכה למעשה, עבור ריאל היה מדובר במעין משחק בונוס: ניצחון היה מקרב אותה מאוד לשלב הבא, אבל הפסד בהפרש נמוך העביר את ההכרעה למדריד. "ההפרש משמעותי מאוד", טען מסינה במסיבת העיתונאים.

חניכו גרבאחוסה נשמע שליו עוד יותר. "זה לא כזה הפסד נורא", אמר לנו בסיום. "מכבי שיחקה בבית, עם כל הקהל שלה מאחוריה. אפילו עם יום קליעה כזה גרוע היינו קרובים לנצח. ידענו שיש למכבי שחקנים טובים, ונכון שהגענו לכאן כדי לצאת עם ניצחון, אבל לפעמים זה עובד ולפעמים לא. יש עוד משחק במדריד, וננסה לנצח שם ביותר מחמש נקודות. אני חושב שבבית כזה, חשוב מאוד לנצח את משחקי הבית. לדעתי יהיה צמוד מאוד עד הסוף".

ניצחונה הביתי של אפס פילזן על סיינה שמר על הסטטוס-קוו. כל הקבוצות מגינות עד כה על הבית. בשבוע הבא ייערך מחזור המפתח: ריאל יוצאת למשחק בסיינה, ומכבי מארחת את פילזן המתחזקת. הלחץ הוא על הקבוצות המארחות. הפסד ביתי יחסל, ככל הנראה, את סיכוייה של המפסידה (מכבי או סיינה).

החדשות הרעות הן שהמשחק מול פילזן יהיה קשה לא פחות, ואולי יותר, מהמשחק האחרון: בזמן שהספרדים הגיעו ארצה ללא האס הגדול שלהם, פליפה רייס, שאמור היה לפגוע במכבי בדיוק בנקודותיה הרגישות, תגיע ארצה פילזן עם קו פנים גבוה ורחב שכולל שמות כמו מאריו קאסון המוכשר (משחק שיא של 17 נקודות מול סיינה), דניאל סנטיאגו וקאיה פקר היעילים וארמל קוקו.

עם השיפור ביכולתה של פילזן בתקופה האחרונה, הגיע גם התיאבון. "אנחנו נוסעים לתל אביב כדי לנצח", הבטיח המאמן, ארגין עתמאן, לאחר המשחק מול הטוסקנים. קרב אחד רק נגמר, המלחמה הבאה כבר בדרך.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

כץ מתכנן הפתעה?

רענן כץ, שנכח במשחק אמש, זכה לקבלת פנים צוננת משותפיו לשעבר. כחלק מהסכם מכירת המניות שלו, דאג כץ לשריין ארבעה מנויים על הפרקט, בשורה הראשונה, מול ספסל האורחים. שמעון מזרחי היה היחיד שניגש ולחץ יד. דיוויד פדרמן ומשפחת רקנאטי התעלמו.

לפני הפתיחה, כשהסתובב איש העסקים הישראלי-אמריקאי מחוץ למגרש, ניגשו אליו אוהדים רבים, ובפיהם רק בקשה אחת: בחייאת, רענן, אל תצטרף להפועל ירושלים. כץ חייך ולא השיב. בשבוע הבא ייפגש עם דני קליין וראש עיריית ירושלים, ניר ברקת. הוא יודע שאנשי מכבי בלחץ מהמפגש הזה. "שידאגו קצת, לא יקרה כלום", אמר.

מעט לפני הפתיחה, כשבחדשות דווח כי ציון נתן עשוי להפוך לעד מדינה בפרשת פנאן, עשתה לה השמועה כנפיים בקרב הקהל הרב. כץ סירב להגיב לעניין, אבל כן נזכר בסיפור מהקיץ האחרון.

"מוני התקשר אלי כמה פעמים במהלך הקיץ, ודיבר איתי על הצטרפות להפועל תל אביב", סיפר. "אמרתי לו שזה בכלל לא רלוונטי. כשמכבי נסעה למשחקי הראווה בארה"ב, דיברתי עם שמעון (מזרחי). פגשתי אותו בסוף המשחק מול הניקס. אמרתי לו: 'שמעון, לטובת המועדון, אולי כדאי שמוני יחזור'. שמעון ידע שבמבנה הבעלות הנוכחי, הוא מצוי בסוג של מלכוד. הוא אמר לי: 'כשנחזור לארץ, אנסה להחזיר את מוני למכבי'. אני יודע שהוא רצה את מוני במערכת". פחות מיממה לאחר מכן, פנאן כבר לא היה בין החיים.

ואולי הכל היה שונה, אלמלא הנסיעה ההיא לאמריקה.

ohad@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully