וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב ניצחה את ריאל מדריד 76:81

פיני גרשון ושחקניו הציגו את משחקם הטוב ביותר העונה, וביכולת כזו הצהובים יכולים לחלום גם על העפלה להצלבה

יש רגעים מסוימים שיכולים להפוך עונות ספורטיביות שלמות על פיהן. עד הערב (חמישי) מכבי תל אביב היתה קודם כל קבוצת הפאר שלא מצליחה לעמוד בשמה הגדול, זו שמפשלת על הפרקט וחווה מפלות לא פחות טרגיות מחוצה לו, ומהיום והלאה - ייתכן והעונה הצהובה בדרך להשתנות. אמת, יכול להיות ומדובר בהנחה דרמטית מדי, אך בכל זאת: לראשונה העונה, מכבי תל אביב הציגה יכולת של קבוצת יורוליג טובה, יכולת שהעניקה לה ניצחון יוקרתי וחשוב 76:81 על ריאל מדריד הגדולה.

צ'אק איידסון שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
הצגת כדורסל גדולה. איידסון/ברני ארדוב

כמו שמכבי תל אביב נראתה עד החודש האחרון, ניצחון על ריאל מדריד של אטורה מסינה זה ממש לא עניין של מה בכך. מאמן-העל בנה בקיץ קבוצת חלומות בבירה הספרדית, במטרה ברורה - להשיב את הגביע האבוד. אלא שהערב, קבוצת הפאר הספרדית פשוט לא נראתה כמו קבוצה של אטורה מסינה. הרבה מזה ניתן לשייך להגנה הנפלאה שהציגה מכבי תל אביב הערב - התצוגה ההגנתית הכי טובה שלה, אין ספק - אך באותו זמן, קשה שלא לתהות איך סגל כה נוצץ מסוגל לשחק כה שבלוני. ההפסד הערב, בצירוף הפסדה של סיינה לאפס פילזן אמש, הופכים את בית ו' לפתוח לחלוטין, כאשר לכל ארבע הקבוצות ניצחון אחד לצד הפסד בודד.

זה לא התחיל פשוט. הצהובים לא ממש מצאו את הסל בדקות הראשונות, אלא שקבוצות של אטורה מסינה לא נוטות לדרוס, לכן האלופה הישראלית הצליחה להישאר בתמונה. ברבע השני ובעיקר בשלישי זכו אוהדי מכבי תל אביב לכמה דקות מרשימות מאוד של כדורסל - התקפי כמו גם הגנתי - ולפתע, ניתן היה להבין מה עמד מאחורי בניית הקבוצה הנוכחית של פיני גרשון. אלן אנדרסון היה נפלא, צ'אק איידסון עשה הכל, סטפון לאזמה לא הספיק לנוע, ושאר השחקנים המשלימים עשו את שלהם, כשכולם מציגים התקפה קבוצתית והגנה גדולה. קרדיט מגיע כמובן גם לגרשון עצמו, שניהל את המשחק היטב והשיג את נצחונו הראשון בקריירה כמאמן מכבי תל אביב על אטורה מסינה, כאשר המאזן של הצהובים כקבוצה מול המאמן המצוין עומד, אחרי הערב, על 12:2.

על אף הניצחון הנאה, אל למכבי תל אביב להיסחף יתר על המידה. הצהובים אמנם הציגו ככל הנראה את משחקם הטוב ביותר העונה, אלא שהקלישאה אומרת שמה שמבדיל בין קבוצות טובות וקבוצות גדולות זה ההמשכיות. אם מכבי תל אביב תשכיל להמשיך את המומנטום ולהראות גם בשבועות הבאים שסך החלקים שלה גדול מהשלם, ייתכן וייפתח לו דף חדש - בדיוק מהסוג שקיוו לראות במחנה הצהוב רגע לפני פתיחת העונה.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

מהלך המשחק

מכבי תל אביב פתחה בחמישיה עם אנדרו ויז'נייבסקי, אלן אנדרסון, צ'אק איידסון, גיא פניני וד'אור פישר. מנגד, העלה אטורה מסינה את פבלו פריג'יוני, מרקו יאריץ' שהגיע בפגרה האחרונה, רימאס קאוקינאס, נוביצה וליצ'קוביץ' ודריוש לברינוביץ'. הצהובים הפציצו ללא הצלחה בהתקפות הראשונות, ונקודות של וליצ'קוביץ' המוכשר קבעו 0:5 מהיר לאורחים. מכבי מצאה סל שדה ראשון אחרי שלוש דקות, כאשר פישר ואיידסון החזיקו אותה קרוב-קרוב. אלן אנדרסון מצא את הסל בפעם הראשונה שבע וחצי דקות בתוך המשחק, אלא שמנגד עלה חורחה גרבאחוסה היטב מהספסל המדרידאי ותפר שלשה, כשאיתו נכנס לפרקט גם לואיס בולוק הפצוע, שהיה בספק למשחק. הצהובים הידקו את ההגנה, ונקודות של דייויד בלות'נטאל במתפרצת הורידו אותם בשוויון 18:18 עם תום הרבע הראשון.

לאזמה התחיל את הרבע השני עם סל ועבירה על מנת להעלות את המארחת ליתרונה הראשון במשחק, ושלשה של אנדרסון קבעה 20:24 לצהובים. אנדרסון המשיך ללהוט, כאשר שלשה נפלאה של בלות'נטאל המשיכה את הדהירה הצהובה, והאלופה הישראלית כבר עלתה ל-22:30. אלא שדווקא אז מכבי איבדה פעמיים, וסרחיו יול המצוין קלע חמש נקודות רצופות על מנת לצמק את ההפרש. לאזמה האקטיבי דאג לנצל את העדיפות האתלטית שלו על הגבוהים היריבים, ונקודות נפלאות של פרקינס שמרו על ההפרש, כאשר חדירה מצוינת של בלות'נטאל עם הבאזר הורידו את האלופה הישראלית לחדרי ההלבשה עם יתרון נאה, 34:41.

האורחים שבו מההפסקה עם כוחות מחודשים, כאשר חמש נקודות רצופות של רימאס קאוקינאס צימקו ל-43:41 בלבד. הגארד-פורוורד הליטאי המשיך לתת את הטון, לאחר מספר דקות שכללו החטאות ואיבודי כדור, בעיקר הודות להגנה תל אביבית מצוינת, נקודות של יניב גרין העלו את המארחת ל-47:52. החבורה של גרשון המשיכה להציג התקפה שוטפת לצד הגנה לוחצת וקטלנית, ונקודות נפלאות של איידסון בצירוף שלוש של אנדרסון מהקו העניקו לצהובים יתרון שיא עד אותו רגע, 47:59. איידסון המשיך ללהוט מבחוץ ולעשות הכל, ונקודות של גרבאחוסה בשניה האחרונה המתיקו במעט את הגלולה הספרדית, אך בתום הרבע - 54:64 גדול למכבי תל אביב.

ריאל ניסתה לנגוס בהפרש עם פתיחת הרבע האחרון, אלא שהפעם היה זה ד'אור פישר שדאג להשאיר את היתרון בחיים, ונקודות של איידסון קבעו 61:70. הספרדים הלכו פנימה, ונקודות של וליצ'קוביץ' צימקו ל-72:67 בלבד, חמש דקות לסיום. גרשון לקח פסק זמן, וראה את קבוצתו חוזרת מצוין, כשהאלי-אופ יפהפה של אנדרסון-את-פישר הקפיץ את הקהל, ובהגנה חסם פישר כל כדור באיזור הטבעת, כאשר הסנטר האמריקאי בא על שכרו גם בצד ההתקפי, עם נקודות שקבעו 69:78, שתי דקות לסיום. אנדרסון איבד כדור קריטי אותו הפך יאריץ' לשלשה בצד השני, שצימקה ל-74:78 בלבד, דקה לסיום. אלא שפרקינס הגיב עם שלשה ענקית, ומשם ריאל מדריד כבר לא חזרה. זה נגמר ב-76:81 ענק לזכות פיני גרשון ושחקניו, שבהחלט יכולים לחלום על שמחות נוספות גם בעתיד.

סטטיסטיקה

קלעו למכבי תל אביב: אלן אנדרסון 20, 8 ריבאונדים ו-5 אסיסטים, צ'אק איידסון 18, ד'אור פישר 14 ו-3 חסימות, דייויד בלות'נטאל 9, סטפון לאזמה 8, דורון פרקינס 7 ו-8 אסיסטים, גיא פניני ואנדרו ויז'נייבסקי 2 כ"א, יניב גרין 1.

לריאל מדריד: רימאס קאוקינאס 17, דריוש לברינוביץ' 13, חורחה גרבאחוסה 12, נוביצה וליצ'קוביץ' (8 ריבאונדים) ומרקו יאריץ' 9 כ"א, אנטה טומיץ' 6, פבלו פריג'יוני וסרחיו יול 5 כ"א.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully