וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו במכבי חיפה מנצחת את מכבי ראשון לציון

סגנית האלופה ניצלה עוד משחק גדול של דבון ג'פרסון (28 נקודות, 9 ריבאונדים) על מנת לגבור על הקבוצה מעיר היין 81:95

מנהלת ליגת העל בכדורסל

עריכת וידאו: עידן גוראל

מהלך המשחק

המחזור ה-13 בליגת העל נפתח הערב (שבת) בראשון לציון במשחק בין שתי קבוצות שהפסידו במחזור הקודם - ראשון לציון להפועל ירושלים, ומכבי חיפה למכבי תל אביב. וכראוי, במשחק הערב ניתן היה לראות את מדוע מדובר בשתי קבוצות לא יציבות במיוחד, כאשר המפגש התאפיין בריצות רבות של כל אחת מהקבוצות, אלא שבסיום, מכבי חיפה ביצעה ריצה אחת יותר - וזה הספיק לה על מנת לנצח 81:95

עבור סגנית האלופה של אבי אשכנזי, לא מדובר בעניין של מה בכך. התבוסה למכבי תל אביב במחזור הקודם הצטרפה להפסד להפועל ירושלים במחזור ה-11, וקבוצה ששואפת לפיינל פור ממש לא יכולה להרשות לעצמה להפסיד שלוש פעמים ברציפות. הערב, על אף שפתיחת המשחק היתה שייכת לראשון לציון, ההמשך היה כולו חיפה. דבון ג'פרסון הפנטנסטי המשיך להראות שהוא רמה אחת מעל הליגה, חג'ג' ובן דוד שיתפו פעולה היטב בקו האחורי, וריצ'ארד רובי ובעיקר וג'ייסון ריץ' מילאו את החסר שהותיר משה מזרחי.

מנגד, ראשון לציון חוזרת לקרקע. ארבעת הנצחונות הרצופים של אפי בירנבוים ושחקניו קצת מתגמדים לנוכח שני הפסדים רצופים - בשבוע שעבר להפועל ירושלים, והערב לסגנית האלופה מהכרמל. אמנם מדובר בשתי יריבות ששואפות להגיע לפיינל פור, אך אם ראשון לציון רוצה למדוד את עצמה מול קבוצות הצמרת של הליגה, אין ספק כי יש לה עוד עבודה. ארז מרקוביץ' המשיך להתייבש הערב על הספסל הכתום, כשגם דלרון ג'ונסון הפצוע ויהוא אורלנד לא הרבו לשחק. טרם המשחק נערך טקס בו הוענק גביע למאיר טפירו על הגיעו ל-4,000 נקודות בקריירה, כאשר הרכז היה צריך עשר נקודות נוספות כדי לעבור את טל ברודי ולטפס למקום ה-36 בכל הזמנים. לרוע מזלו טפירו סיים עם 4 בלבד, ושתי הקבוצות שבות, למעשה, למקומן הטבעי: ראשון לציון קבוצת אמצע טבלה טיפוסית, חיפה קבוצת צמרת, אך לא הרבה יותר.

ראשל"צ פתחה עם אבי בן שימול, לארי אובאנון, רוד גריזארד, דלרון ג'ונסון וארז מרקוביץ', בעוד חיפה העלתה את דרור חג'ג', ג'ייסון ריץ', ג'סי פלוט רוסה, דבון ג'פרסון ועידו קוז'יקרו. הכתומים התחילו חזק, ושלשות של אובאנון וג'ונסון העלו אותם ל-0:8 מהיר. אלא שבשלב הזה ההתקפה של בירנבוים ושחקניו נתקעה, ודבון ג'פרסון, מי אם לא הוא, הטיס את הירוקים לריצת 0:12 גדולה, ויתרון 8:12. חיפה המשיכה לעשות ככל העולה על רוחה, כאשר מאיר טפירו, שעלה מהספסל, החטיא את שתי זריקותיו הראשונות, ועם תום הרבע הראשון הובילה חיפה 17:22.

החיפאים המשיכו את המומנטום גם עם פתיחת הרבע השני, כשחמש נקודות רצופות של חג'ג' העלו אותם ליתרונם הגבוה ביותר עד אותו רגע, 18:29, אך בן שימול הגיב עם חדירה יפהפה, ונקודות של ארון מגי, ששלט ללא עוררין בצבע, צימקו ל-30:27. אלא שחיפה לא נתנה ליתרון ללכת לאיבוד, ובן דוד וריצ'ארד רובי, שעלו היטב מהספסל, בצירוף ג'אמפ של קוז'יקרו קבעו 29:39. מאיר טפירו סוף סוף מצא את הצד הנכון של הרשת עם שלשה מוצלחת, ולחדרי ההלבשה ירדה ראשון לציון עם פיגור סביר מבחינתה, 43:39.

אובאנון פתח נפלא את הרבע השלישי, ועם חמש נקודות רצופות השלים את המהפך וקבע 43:44. בדקות הבאות החלה נדנדת סלים, כשמצד אחד בלטו אובאנון ומגי, ומהשני בן דוד וחג'ג', כאשר אפילו ג'רמי טיילר, שקם מהספסל, קבע 50:56 עם דאנק במתפרצת. בדקות האלה היחיד שתפקד בשורות הכתומים היה רוד גריזארד, שדאג לנגוס בפער כמעט לבדו, אלא שעם העליה לעשר הדקות המכריעות הובילה חיפה 63:69.

חיפה דאגה לשמור על מרווח הביטחון גם עם פתיחת הרבע המכריע, הרבה בזכות ג'ייסון ריץ', ושבע וחצי דקות לסיום הובילה סגנית האלופה 66:75. היתרון כבר צמח ל-67:80, וכל שנותר לכתומים לעשות בדקות הבאות היה לנסות ולמנוע תבוסה, דבר שעשו בעיקר בן שימול, מגי וגריזארד. אלא שמהעבר השני השיבו רובי וקוז'יקרו, והוליכו את החיפאים בבטחה ל-81:95 חשוב בסיום.

סטטיסטיקה

קלעו לחיפה: דבון ג'פרסון (10 מ-17 ל-2, 9 ריבאונדים), ג'ייסון ריץ' 18 (7 מ-9 מהשדה), עמית בן דוד 11, עידו קוזי'קרו 11, דרור חג'ג' 10, ריצ'ארד רובי 7, ג'סי פלוט רוסה 6, ג'רמי טיילר 2.

קלעו לראשל"צ: ארון מגי 25 (8 מ-13 מהשדה, 8 ריבאונדים), לארי אובאנון 18, רוד גריזארד 16 (6 מ-9 מהשדה,8 ריבאונדים), מאיר טפירו 4, דלרון ג'ונסון 3.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully