וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אגייאר יעזוב, הצרות יישארו

פרקליטי משפחת אגייאר כינסו מסיבת עיתונאים ובה הכריזו שהספונסר של בית"ר ירושלים בכדורגל והפועל ירושלים בכדורסל יפסיק את תמיכתו בעונה הבאה. הקבוצות שוברות את הראש מה לעשות: פירוק? פנייה לעזרה חיצונית?

מגד גוזני

אחרי שהגיע בקול תרועה רמה בקיץ האחרון, גומא אגייאר, שעבר שבועות לא פשוטים לאחרונה, לא יתמוך עוד בבית"ר ירושלים ובהפועל ירושלים. את ההודעה על כך מסר עורך דינו, איתן גבאי, הערב (שלישי) במסיבת העיתונאים שכינס במלון ענבל בירושלים.

כזכור, אגייאר הגיע לבית"ר ירושלים ולהפועל ירושלים כממלא מקומו של הבעלים, ארקדי גאידמק, ומהר מאוד החל להשקיע כספים ולהיות מעורב בנעשה בשתי הקבוצות. אלא שב-14 לינואר מצבו הבריאותי הקשה של הספונסר הביא לאשפוזו בכפייה בבית החולים הפסיכיאטרי אברבנאל בבת ים, אירוע שגם הביא לתחילת סוף מעורבותו בקבוצות הספורט שבהן השקיע. עם החלל שנוצר לאחר לכתו של אגייאר, עדיין לא ברור מי ייכנס לנעליו, אך בכל מקרה הערבויות וההתחייבויות שאותן מסר בתחילת העונה, אמורות להיות תקפות לפחות עד לסיום העונה הנוכחית.

"לאחר התייעצויות ולבטים ממושכים של גומא אגייאר ומשפחתו, נתבקשתי לפעול להפסקת ההליכים המקצועיים והפיננסיים הנוגעים לבעלות עתידית של גומא אגייאר בקבוצת הכדורגל בית"ר ירושלים וקבוצת הכדורסל הפועל ירושלים", מסר עורך דינו. "משמעות הדברים היא שגומא אגאייר לא יהיה הבעלים או הספונסר של הקבוצות החל מהעונה הבאה".

בהמשך מגיע גם ההסבר, כשעורך הדין גבאי מסר: "הגענו למסקנה כי גומא זקוק לחיים פרטיים, רחוק מעין התקשורת, ורחוק מהפעילויות שיש בהן לחץ נוסף על הלחצים המשפטיים שבלאו הכי קיימים עליו. קבוצת הכדורגל של בית"ר ירושלים, למשל, נמצאת במצב משפטי מורכב במיוחד, המחייב קבלה מהירה של החלטות בטווח זמנים מצומצם ביותר בכל הנוגע להעברת הבעלות. התרת הסבך המשפטי הכרוך בכך תוסיף עוד ועוד לחצים על גומא.

"הסיבה השנייה להחלטה נעוצה ברצון לאפשר לגומא לייחד את התקופה הקרובה לילדיו ולרעייתו ג'יימי. למרות אהבתו האינסופית לבית"ר ולהפועל ולאוהדים הנפלאים, זה הזמן שעליו לדאוג בראש ובראשונה למשפחתו היקרה לו כל כך. עם זאת, גומא ומשפחתו ביקשו ממני להמשיך לסייע לרווחת תושבי ישראל ויהודי התפוצה".

משפחת אגייאר מסרה אף היא הודעה: "ההחלטה לקחת פסק זמן נועדה בראש ובראשונה להחזיר את גומא לחיק המשפחה הפרטית. שלושת הילדים האהובים מתגעגעים מאוד לאביהם ומחכים לרגע שבו יוכלו שוב לחבק אותו ולשחק איתו, כפי שנהגו לשחק עמו בעבר. אנו מבקשים מכל האנשים שגומא יקר לליבם שיבינו לליבו ולליבנו ויבינו כי בתקופה הקרובה עליו להתרכז בבריאותו ובמשפחתו. גומא שולח חיבוק גדול לאוהדי בית"ר ירושלים בכדורגל ולאוהדי הפועל ירושלים בכדורסל, שהעניקו לו רגעים של הכרת תודה, מרגע הגיעו לירושלים. כולנו, במשפחת אגייאר, מאחלים לקבוצות בית"ר והפועל ירושלים הרבה הצלחה בעתיד. תמיד תהיו בליבנו".

לבית"ר יש חודש למצוא פיתרון

נכון לעונה הנוכחית לא צפויות בעיות בהתנהלות השוטפת של בית"ר הודות לכספים שהפקיד אגייאר בבקרת התקציבים, אך במהלך העונה האחרונה צברה בית"ר ירושלים גרעונות עקב תכנון לקוי של תקציבה, כך שבסיום העונה היא תתייצב אל מול חוב שהכספים של אגייאר לא יכסו, זאת עוד לפני שיחלו לתכנן את תקציב העונה הבאה.

כפי שפירסמנו בכל מקרה, לבית"ר יש עוד כחודש ימים לחפש פתרונות שיביאו לכך שנושיו של ארקדי גאידמק יתירו את העיקול מעל הקבוצה, אלא שכעת אין איש עסקים שיממן את העונה הבאה ובבית"ר יאלצו למצוא גם מימון לעונה הבאה במקום המיליארדר הברזילאי. כאמור, במידה ולא יימצא פיתרון, מתכננים בקבוצה להתחיל בהליך פירוק לפני המחזור ה-25, כדי להיפטר מנושי גאידמק ומהחוזים שלא יוכלו לעמוד בהם בעונה הבאה, ולספוג את עונש הפחתת 9 הנקודות כבר השנה ולא בעונה הבאה.

תקנון ההתאחדות מורה על כך שקבוצה שנכנסת להליך פירוק תספוג עונש של הפחתת 9 נקודות ממאזנה, בתנאי שהדבר נעשה לפחות עשרה מחזורים לפני סיום העונה, לאחר מכן הנקודות יורדות ממאזנה בעונה הבאה. בבית"ר חוששים כי בעונה הבאה הקבוצה תהיה חלשה מקצועית והפחתת 9 נקודות עלולה להביא לירידת ליגה, בעוד השנה כמעט ולא יהיו לדבר השלכות מרחיקות לכת.

כעת, איציק קורנפיין, יושב ראש בית"ר, מנסה למצוא פיתרונות לאחר שבניגוד להפועל ירושלים שהתכוננו למכה, בבית"ר קיוו כי אגייאר יחזור לפעילות מלאה במועדון בקרוב. בסביבתה של בית"ר שוקלים מספר אופציות כדי להמנע מפירוק, כשהרצינית מביניהן נכון לעכשיו היא לפנות אל ראש העיר ניר ברקת ואל ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, המקורב למועדון, בבקשה שישתמשו בקשריהם על מנת לעזור לקבוצה הן להתיר את העיקולים מעל מניותיה והן למצוא משקיע חדש במקומו של אגייאר.

בבית"ר ירושלים מסרו בתגובה להודעה של עורך דינו של אגייאר: "בית"ר ירושלים קיבל את הודעתו של עורך הדין איתן גבאי בדבר הפסקת התמיכה הכספית של גומא אגייאר החל מהעונה הבאה. דאגתנו העיקרית כעת היא להחלמתו המהירה והמלאה של גומא אגיאר. בחצי השנה האחרונה הייתה לנו הזכות להכיר אדם נפלא שהתחבר מיידית למועדון, לאוהדים ולעיר ירושלים. תרומתו הרבה במישור הכלכלי ובעיקר באהבה שהעניק לקבוצה ולאוהדיה תוך פרק זמן קצר – הינם יוצאי דופן.

"אנו מקווים ומייחלים להחלמתו המהירה של גומא, דבר שיאפשר לו וגם לנו להבין את מצב העניינים באופן בלתי אמצעי", נאמר בהודעה. "בית"ר ירושלים ואוהדי הקבוצה יעמדו לצד גומא אגייאר ויתמכו בו ללא תנאי ובכל מצב".

בהפועל ירושלים לא קיבלו בהפתעה רבה את נושא עזיבתו של אגייאר. "מסביבתו של גומא היה ניתן להבין כי הסיכוי שהוא יחזור לתפקד כגורם משמעותי בקבוצה הוא נמוך", אמר אחד הגורמים בקבוצה לאחר הפרסום על עזיבתו. "הפועל ירושלים הייתה לפניו, ואנחנו נסתדר גם אחריו".

אגייאר השקיע בקבוצה סכום של 1.5 מיליון דולר, שנועד לכיסוי חובות והחתמת שחקנים, וכל הסכום הועבר, כך שירושלים לא תיכנס לגרעון כספי העונה. בקבוצה החלו בחיפושים אחרי משקיע חדש, כששמו של רענן כץ שנמצא בישראל הוזכר, אך לא בטוח עד כמה כץ יהיה מעוניין לשמש כבעלים או כספונסר בשלב זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully