וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במנהלת הליגה עוברים למתכונת צהריים

2.2.2010 / 15:50

מנהלת ליגת העל תקיים שלושה ממשחקי המחזור ה-15, שייערך בפורים, בשעות הצהריים. בוטל עונש ההרחקה האוטומטי

במנהלת ליגת העל החליטו בימים האחרונים לאמץ את מנהג ה-NBA ביום מרטין לותר קינג ולקיים משחקי צהריים במהלך חג הפורים. ב-28 לפברואר, יום ראשון, יתקיים חג הפורים, ובמנהלת הליגה החליטו לבצע ניסיון ולקיים שני משחקים מהמחזור בשעה 15:00 בצהריים, משחק נוסף בשעה 17:00 אחר הצהריים, ולקיים את המשחק המרכזי בשעה 21:00. במנהלת הליגה מתכננים הפנינג במהלך אותם המשחקים על מנת למשוך את הקהל הרב שאינו עובד בימים אלו. השינוי בשעות המשחקים מתווסף למחזורים 20 ו-21 שייערכו ביום חמישי במקום ביום ראשון, בשל חג הפסח.

משחקי המחזור ה-15, שמתוכם יבחרו משחקי הצהריים כוללים את המפגשים המרתקים בין בני השרון להפועל ירושלים, הפועל חולון למכבי חיפה וגלבוע/גליל מול מכבי ראשון לציון. האלופה מכבי תל אביב תתארח במחזור ה-15 במשחק חוץ בזיסמן מול עירוני רמת גן. שני המשחקים הנוספים: עירוני נהריה - הפועל עפולה, ברק נתניה - אליצור אשקלון. עוד הוחלט השבוע כי משחק הליגה בין גלבוע/גליל להפועל ירושלים, שהיה אמור להיערך בתחילת השבוע הבא, נדחה ל-14 לפברואר.

שחקן שיורחק ייקנס ב-12 אלף ש"ח

ובלי קשר, בעקבות פנייתה של המנהלת ואישורם של כל יושבי הראש של קבוצות ליגת העל וחתימתם על מסמך שהופנה לאיגוד הכדורסל, קיבל היועץ המשפטי של האיגוד את הבקשה ועונש ההרחקה האוטומטי בוטל לגבי שחקנים בליגת העל.

החל מהמחזור הקרוב, שחקן שיורחק ייקנס ב-12 אלף ש"ח, אבל לא יורחק אוטומטית מהמשחק הבא. השינוי הזה אינו רלוונטי במקרה של פגיעה פיזית בשופט המשחק. השיקולים שהנחו את המנהלת והאיגוד בהחלטה הזו היו שבעבירות קלות יחסית, השחקן ייענש באופן אישי וקבוצתו לא תיפגע במישור המקצועי. הרחקת שחקן באופן אוטומטי גרמה לפגיעה מקצועית והמטרה הייתה למנוע זאת.

גם ב-NBA אין עונש הרחקה אוטומטי, למעט פגיעה בשופט, והמנהלת דאגה להתאים את חוקיה לנהוג בעולם המודרני. יש להדגיש כי על פי התקנון האיגוד יהיה רשאי להעמיד לדין שחקנים מורחקים ובמקרה של הרחקה חוזרת, הקנס עשוי לעלות עד 25 אלף ש"ח והשחקן יועמד לדין משמעתי.

"אנו שמחים שהאיגוד נענה לשינוי המתבקש על שהתחייב מהקידמה והמודרניזציה", אמר יושב ראש המנהלת, אבנר קופל. "אנו מקווים שלא ניתקל בתופעות מסוג אלו, אבל במידה ויקרו, יהיו להן השלכות כלכליות ולא מקצועיות על השחקנים ולא על הקבוצות. כמובן שבמקרים חמורים ועל פי שיקול דעתו של היועץ המשפטי של האיגוד, יועמדו שחקנים לדין ויענשו בהתאם וזאת בתקווה שמקרים כאלו לא יקרו".

בתוך כך, אושר מינוי מאמנים ועוזריהם בנבחרות הגברים והנשים, כשנתי כהן ימשיך כעוזרו של רובי בלינקו בנבחרת הקדטים, נדב זילברשטיין ימשיך כעוזרו של דני פרנקו בנבחרת הנוער, אורן אהרוני מונה כעוזרו של יעקב ג'ינו. גרג קורנליוס מונה כמאמן המסגרות הגבוהות ועודד קטש ודן שמיר מונו כעוזרים באימון הנבחרת הבוגרת. אצל הנשים, טל נתן ימשיך כעוזרו של אלי רבי. לנבחרת הנערות מונה רועי אייזנברג ועוזרתו שירה העליון. נבחרת הקדטיות תנוהל בידי ארז דגן ותמר מעוז. רפי בוגטים מונה לנהל את פרויקט טרום הקדטיות לתקופה של שלוש שנים.

לגבי סמי בכר, בוטל הדיון המשמעתי בעניינו. היועץ המשפטי לאיגוד, עו"ד שוקי קרמר, הגיש ערעור לבית הדין העליון על החלטת בית הדין המשמעתי שקבע כי אין להשעות את בכר. מועד הדיון בבית הדין העליון עדיין לא נקבע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully