וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עומדים על רגליים יציבות?

2.2.2010 / 12:11

אפי קיצר את הרוטציה בראשל"צ וקצר הצלחה, אבל לא בטוח שלטפירו יהיו רגליים באפריל. שקדי סוגר מחזור ומחמיא לנתניה

1. יוגב אוחיון

יוגב אוחיון סופר עונה שנייה מחוץ לחממה של גליל עליון, ונראה שכמו בעונה שעברה, גם העונה לקח לילד זמן להתניע. בארבעת המשחקים הראשונים שבהם אוחיון שותף, הוא קלע 4.2 נקודות למשחק, גם בגלל פציעה, ונראה היה כי הלחץ שקיים בהפועל ירושלים אולי גדול עליו. גם את העונה שעברה בעירוני נהריה החל אוחיון מעט לחוץ, כשקלע 6 נקודות למשחק בשבעת המחזורים הראשונים. הביקורות כלפיו תפחו ובצדק, במיוחד עם הררי הציפיות שהביא איתו. אלא שהאופי של אוחיון לא מאפשר לו ככל הנראה להישבר, והוא הצליח לעשות שינוי גדול מאוד גם בעונה שעברה וגם העונה.

12.5 נקודות למשחק קולע אוחיון מאז המחזור השישי, כשבשני המשחקים האחרונים הוא הגורם העיקרי לניצחונות של ירושלים על מכבי חיפה ומכבי ראשון לציון. החדירות שלו גרמו למאיר טפירו ודרור חג'ג', הוא מנהל את המשחק בצורה מעוררת השתאות והנתון הכי בולט - אוחיון קלע 29 מתוך 32 זריקות העונשין האחרונות שלו, מספרים מדהימים לשחקן שקלע קצת פחות מ-50 אחוז בעונה שעברה. אז אולי זה האמון שנותן לו גיא גודס בליגה, גם על חשבון הדקות של יובל נעימי, ואולי העובדה שהוא מרגיש שיש לו מה להוכיח משום שביורוקאפ הדקות שלו צונחות, אבל בתקופה האחרונה יוגב אוחיון חוזר להיות הילד שכולם התלהבו לראות בגיל 18, רק קצת יותר בוגר במשחק שלו.

2. נתניה גוברת על אפקט מכבי

במחזור השמיני של העונה שעברה גברה בני השרון על מכבי תל אביב, ונראה היה שהיא נמצאת במומנטום מצוין, אך במחזור שלאחר מכן הפסידה בבית למכבי ראשון לציון. במחזור ה-21 הוכיחה גם מכבי חיפה שהיא יכולה לצהובים, כשניצחה אותם בביתה, אך כמו בני השרון נפלה שדודה לאפקט הניצחון על מכבי, והפסידה במחזור לאחר מכן לאותה בני השרון. הקבוצה היחידה שהתגברה על האפקט הייתה הפועל ירושלים, ששלושה ימים אחרי שהביסה את מכבי במלחה, יצאה למשחק חוץ בחיפה וחזרה עם ניצחון.

לא מעט קבוצות שכבר נפלו אחרי ניצחון על מכבי, אבל המשא הכבד הזה לא הפריע לברק נתניה ביום ראשון מול נהריה. אולי מהפחד מפני אותה נפילה חצי טבעית. בתחילת המשחק נתניה קרסה, ונהריה טסה ליתרון 19 במחצית הראשונה. אלא שנתניה של העונה היא יותר מעוד קבוצה, והאופי של השחקנים שלה הוציא אותה מהמצב הקשה בדרך לניצחון מרשים. "אין ספק שהייתה המולה תקשורתית אחרי הניצחון, גם כי זה הפסד ראשון שלהם וגם כי היו שתי הארכות", אמר אריק אלפסי, "היו לנו אימונים טובים, אבל אין לי ממש הסבר לתחילת המשחק. אנחנו לא קבוצה שבאה ומזלזלת בקבוצות. אנחנו לא נבוא למשחק מול נהריה ונזלזל. יכול להיות שהייתה ירידת מתח בהתחלה, קיבלנו סטירה בהתחלה, אני שמח שידענו לצאת מהבליץ'".

נתניה תארח במחזור הקרוב למשחק יחסית קל את עירוני רמת גן, שניצחון בו בתוספת הפסד של מכבי חיפה עשוי לשלוח את אריק אלפסי למקום הרביעי בליגה, כשמשחקי הפלייאוף כבר מתחילים להתקרב. אם הקבוצה הצהובה תמשיך להציג את היכולת הנוכחית עד לסיום העונה, החלומות על עולה שלישית שמגיעה לפיינל פור, עשויים להתגשם.

3. מאמן שני הולך הביתה

על פניו הניצחון היחיד שהשיג דני גוט ב-12 המחזורים הראשונים נראים כמו סיבה טובה מאוד לבני ברנר והנהלת עירוני רמת גן לסיים את תפקידו של המאמן. עירוני רמת גן סומנה בתחילת העונה כקבוצה שיכולה להפתיע, במיוחד לאור משחקי אימון לא רעים, אבל כבר אחרי שלושה מחזורים ברמת גן הבינו לאן הרוח נושבת והחלו לבצע שינויים בסגל. כשהשינויים לא צלחו, ביצעו ברמת גן שני שינויים נוספים וצירפו את כריס ווטסון וג'ון שארפר, בתקווה להציל את העונה, ואף הצליחו להגיע לניצחון ראשון, אך התבוסה ביום ראשון ב-41 הפרש לבני השרון שברה גם את האופטימיים שבאנשי הקבוצה.

הבעייתיות בפיטוריו של גוט היא לא במועד שהתרחש, אלא בעובדה שנראה כי למאמן כמעט בלתי אפשרי להצליח במועדון מסוג זה. אמנם רובי בלינקו הוביל את רמת גן להיות הפתעת העונה לפני שנתיים, אך הסגל שלו כלל ישראלי מוביל כמו אורי יצחקי, תגלית בדמות ניר כהן וזרים ברמה טובה כמו בריאן טולברט, מייקל קיובלר וג'רום ביזלי. בעונה שעברה עמיר עוזי נעזר בשמוליק ברנר ויריב יצקן כמנהיגים, ורכבת ארוכה של זרים שהצליחה בסופו של דבר להוביל את רמת גן להישרדות. לדני גוט לא היו את הכלים, לא היו את הישראלים, והגבלת הזרים גרמו לו לחשוב פעמיים לפני שהחתים כל שחקן, וגם אז נחת בישראל שחקן שהקריירה שלו מאחוריו כמו אוטיס היל.

אז נכון שדני גוט הוא לא סיפור הצלחה, וניצחון בודד מתחילת העונה זה לא משהו שאפשר לרשום בגאווה ברזומה, אבל הטעות נעשתה בבניית הסגל הישראלי ומהנקודה הזאת קשה להאמין שמישהו יכול להוציא משהו עם רמת גן הנוכחית.

4. עפולה ונהריה מאבדות את הראש

כל מאמן מתחיל יגיד שהדבר הכי חשוב במשחק כדורסל הוא לא איך אתה מתחיל את המשחק, אלא איך אתה מסיים אותו. את היסודות הללו אלי רבי ויעקב ג'ינו עוד יצטרכו לשנן, כי אחרת קשה להבין את ההתפרקות של הקבוצות שלהם אחרי שבאו בטירוף לפתיחות המשחק במחזור הנוכחי. נהריה הוליכה 0:14 בפתיחה על נתניה, ובהמשך טיפס ההפרש ל-19 נקודות, ואילו עפולה חגגה בפתיחה מול חולון בדרך ל-2:17, אבל עד אמצע הרבע השלישי ההפרש של שתי הקבוצות נעלם, ובסיום השחקנים של אלי רבי כבר נפלו מהרגליים.

הרבה נקודות דמיון בין עפולה לנהריה העונה. נהריה הספיקה להחליף כמעט את כל הזרים שלה מתחילת העונה, כשגם אור איתן, שהובא על תקן ישראלי בכיר, מספיק להיעלם על הספסל ולצוץ לרגעים מסוימים. עפולה שחררה את בי.ג'יי מקי ואשאנטה ג'ונסון שהיו אמורים להביא לה איזון, ומאז ניצחה רק משחק אחד, כשבדרך גם ניב ברקוביץ' עוזב. בשתי הקבוצות יש דיבורים באוויר על חוסר תיאום בין המאמן לשחקנים, סף שבירה נמוך, ואין סוף שמועות על בעיות כלכליות וכספים שלא מגיעים. במצב העניינים הנוכחי הסיכוי שהשתיים יפגשו בפלייאוף התחתון נגד הירידה הוא לא נמוך, ומי מהשתיים שתוכל להתעשת בזמן, תקבל הזדמנות לתקן בעונה הבאה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

5. הרוטציה הקצרה של אפי

פתיחת העונה של מכבי ראשון לציון הייתה מאוד מאכזבת, כשהקבוצה שציפו שתאבק על מקומות 1-4, התקרבה יותר לפיינל פור האחר, שכולל את ארבע האחרונות. בשבועות האחרונים נושבת רוח חדשה בעיר היין, כשפתאום הקבוצה הכתומה מצליחה לצבור רצף של ניצחונות ובמחזור האחרון הייתה מרחק סל של לארי אובאנון מניצחון במלחה.

מלבד ההתחברות של הזרים לקבוצה, ההצטרפות של ארון מגי, וההתגברות על הפציעות, אחת הסיבות לשינוי ביכולת של ראשון היא העובדה שאפי בירנבוים התחיל לקצר את רוטציית הישראלים שלו, כמו שעשה בבני השרון בשנים הקודמות.

במדי ראשון לציון שיחקו רק שלושה שחקנים ישראלים בחמשת המחזורים האחרונים, היותר מוצלחים של הקבוצה, מעל 10 דקות למשחק. אבי בן שימול מוביל עם 31.8 דקות, טפירו שני עם 28.4 דקות, ויהוא אורלנד עם 14.4 דקות. אחריהם ברשימה נמצאים ארז מרקוביץ עם 9.4 דקות ואיתי לב עם 5.6 דקות. בירנבוים יצר היררכיה כמו שהייתה לו בעונת 2007/8 עם בני השרון, אז גם רק שלושה ישראלים שיחקו מעל 10 דקות – טפירו עם 34 דקות, ארז כץ עם 31 דקות וניצן חנוכי עם 20.8 דקות. שון מונסון עם 5.6, ויפתח בוכמן עם 2.8 ראו מגרש לעיתים רחוקות.

בני השרון של אותה עונה הגיעה עד הפיינל פור, אך במעמדים המכריעים השחקנים קרסו מהרגליים. סגל השחקנים שעומד לרשותו של בירנבוים העונה בראשון לציון הוא מעט יותר מוכשר, אך המאמן החליט לנצל מהשחקנים המובילים שלו את כל מה שיש להם. המאני טיים של ראשון לציון יכול להגיע בעוד חודשיים בחודש אפריל, אם תצליח להישאר בתמונת הפלייאוף העליון. עם דקות המשחק הרבות שמשחקים בן שימול וטפירו, שאף אחד לא יתפלא אם ייפלו מהרגליים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully