וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו בהפועל חולון מנצחת את הפועל עפולה

העולה החדשה עוד הובילה ב-15 הפרש, אלא שאז נכנסו סאשה בראטיץ' ויוני ניר לעניינים, והוליכו את קבוצתם לניצחון 88:95

מנהלת ליגת העל בכדורסל

עריכת וידאו: דורון שטיין

פעמים רבות, מה שמבדיל בין קבוצות תחתית וקבוצות אמצע הטבלה, שלא לדבר על קבוצות צמרת, הוא האלמנט המנטלי. הפועל עפולה, למשל, פתחה את העונה בצורה נפלאה, אבל למשחק שנעל את המחזור ה-12 הערב (שני) היא הגיעה עם רצף בן ארבעה הפסדים. הכישרון העפולאי קיים, והוא אותו כישרון מפתיחת העונה. אלא שבשבועות האחרונים החבורה של אלי רבי פשוט התפרקה, והערב היא התפרקה שוב - הפעם כשראתה את היתרון הגדול שלה הולך לאיבוד, בדרך להפסד 95:88 להפועל חולון.

פתיחת המשחק, כאמור, היתה שייכת להפועל עפולה, כאשר נדמה היה שמחזיקת הגביע נתקעה בפקקים שמחוץ לחולון. דנטמון, פורת וג'רמיין הול הפציצו מכל טווח, והעולה החדשה עלתה ל-2:17 מדהים אחרי חמש הדקות הראשונות. אלא שעפולה של העונה קבוצה נאיבית למדי, ובמקום להגדיל את היתרון עוד יותר היא אפשרה לחולון לחזור למשחק, הרבה בזכות דקות אדירות של סאשה בראטיץ' ודווין מיטשל, שסגרו את הפער. עפולה עוד רצה חזרה ופתחה פער של 7 נקודות במחצית, אלא ששוב, השילוב הקטלני בין היעדר הגנה ואופי שברירי אפשר לחולון להשתלט על המשחק, ליטול את היתרון בפתיחת הרבע האחרון ולא להסתכל אחורה.

על אף ההפסד המאכזב לעירוני רמת גן בשבוע שעבר, אין ספק כי הפועל חולון של אחרי פגרת החורף היא קבוצה אחרת. מיקי דורסמן הפיח בקבוצה רוח חיים, וזה כמובן לא מזיק כשבקבוצה שלך משחק אחד, סאשה בראטיץ', שעוד עשוי להתברר כאחת העסקאות החשובות חלון ההעברות. עם זאת, חולון לא יכולה לשאוב המון עידוד מהמשחק הערב. כמו עפולה, כך גם מיקי דורסמן ושחקניו סובלים מנפילות מתח ומחוסר יציבות, ועל מנת להגשים את המטרות טרום העונה והפגרה - קרי, פלייאוף עליון - מומנטום מסוים יהיה חייב להירשם. עפולה, מנגד, רושמת הפסד חמישי ברציפות ונראית כאחת הקבוצות הגרועות בליגה. הקלישאה אומרת שסטטיסטיקות, סופן להתיישר. ייתכן ואותה קלישאה עובדת גם בנושא המאזנים. אלי רבי ושחקניו פתחו מדהים, אבל בשבועות האחרונים מתקבלת בעפולה התמונה המלאה; בסופו של דבר העולה החדשה היא קבוצת תחתית. וחולון? ימים יגידו. אצל החבורה הזאת של מיקי דורסמן, הכל אפשרי.

מהלך המשחק

עפולה פתחה עם ג'סטין דנמטון, ניצן חנוכי, גור פורת, ג'רמיין וג'ייקוב ג'אקס, בעוד חולון עלתה עם ניב ברקוביץ', ליאור ליפשיץ, אנטוניו גרייבס, דווין מיטשל, ג'ון תומאס. הפתיחה של המארחת היתה מוחצת, כשהתקפה מאוזנת ודינמית בצירוף איבודים של חולון סידרו לעפולה 0:8 מהיר, בעוד שלשה של גור פורת קבע 2:14 מדהים, אחרי שלוש וחצי דקות. חולון נכנסה לאט לאט לעניינים, כאשר טייטוס אייבורי וסאשה ברטאיץ' קמו היטב מהספסל וצימקו ל-20:12, אלא שעם תום הרבע הראשון היתרון עדיין היה בצד המארח, 16:25.

עם פתיחת הרבע השני הקאמבק החולוני העביר הילוך, כאשר ברטאיץ', ובעיקר מיטשל, לחצו והכריחו איבוד אחרי איבוד של עפולה, ולפתע היתרון הצטמק ל-31:28 בלבד. אייבורי תפר שלשה נוספת וסגר ריצת 2:13 שהשוותה את התוצאה, אלא שעפולה החלה מיני-ריצה משלה ועלתה ל-37:44. בראטיץ' המעלה היה היחיד שתפקד בשורות חולון בדקות הללו, אלא שמנגד ניר כהן עלה מצוין מהספסל, ולחדרי ההלבשה ירדה עפולה ביתרון 43:50.

ג'ון תומאס דאג לצמק במהירות את ההפרש בפתיחת הרבע השלישי, אלא שמנגד, דנטמון המעולה דייק מבחוץ וקבע 49:55. חולון שוב חזרה, הפעם עם יוני ניר, ליאור ליפשיץ וגרייבס, כדי לרוץ 2:14 ולעלות ל-57:61. חולון המשיכה במומנטום המוצלח, כאשר בשלבים האלה ההתקפה של עפולה כללה את ג'סטין דנמטון, וזהו. האורחים ניצלו זאת, כדי לעלות לרבע המכריע ביתרון 63:67.

יוני ניר פתח את הרבע האחרון עם שלשה גדולה, וחולון עלתה ל-63:72. עפולה עוד הגיבה עם שתי שלשות רצופות על מנת לצמק בחזרה את התוצאה, אלא ג'ון תומאס קבע בחזרה 70:78, ואבי אליהו, עם שלשה גדולה, העלה את חולוניה ל-71:83. בראטיץ' המשיך לעשות פשוט הכל על הפרקט, ודאג שהיתרון החולוני לא יילך לשום מקום. זה נגמר ב-88:95 לזכות חולון ובראטיץ', שיכולים לנשום לרווחה, לחייך, ולחשוב איך ממשיכים את המומנטום הזה גם בשבוע הבא.

סטטיסטיקה

קלעו לחולון: סאשה בראטיץ' 26 (7 מ-9 ל-2, 5 ריבאונדים, 4 חטיפות), יוני ניר 17 (6 ריבאונדים, 3 אסיסטים), אנטוניו גרייבס 10, טייטוס אייבורי 9, אבי אליהו 9, ג'ון תומאס 8, ליאור ליפשיץ 6.

קלעו לעפולה: ג'סטין דנמטון 24 (8 אסיסטים), ג'רמיין הול 19, דיונטה קריסמס 18, גור פורת 8, ג'ייקוב ג'אקס 8, ניר כהן 6, ניצן חנוכי 5.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully