וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוג'ר פדרר זכה באליפות אוסטרליה הפתוחה

אמרו עליו שהוא כבר מעבר לשיא, אבל רוג'ר פדרר הציג את אותו טניס קסום וגבר על אנדי מארי 3:6, 4:6, 6:7 בדרך לתואר הגרנד סלאם ה-16 שלו באליפות אוסטרליה הפתוחה. פדרר: "היריבים הוציאו ממני את הטוב שבי"

לפני שבועיים היו לא מעט ציפיות להפתעות באליפות אוסטרליה הפתוחה, גם בטורניר הגברים וגם אצל הנשים. בסופו של דבר, שום דבר לא השתנה ברמת השליטה בטניס העולמי. רוג'ר פדרר זכה בתואר הגרנד סלאם ה-16 שלו אחרי ניצחון 3:6, 4:6, 6:7 על אנדי מארי, והצטרף לסרינה וויליאמס שחגגה בשבת את תואר הגרנד סלאם ה-12 בקריירה שלה.

אנדי מארי הגיע לטורניר הזה כשהוא מוכן ומזומן לזכות בתואר הגרנד סלאם הראשון שלו, הוא גם היה כל כך משכנע לאורך כל הטורניר. מצד שני, נראה שרק רוג'ר פדרר ידע שבמשחק הזה, אחרי דרך ארוכה וקשה מאוד השנה במלבורן, הוא יצליח להחזיר את היכולת שהפכה אותו לטניסאי ואולי לספורטאי הטוב בכל הזמנים. זה היה תואר הגרנד סלאם ה-16 שלו, ואולי היום חלה תפנית, ואפשר כבר להמר שהגיוני יותר שפדרר אכן יגיע ל-20 תארי גרנד סלאם מאשר שלא יזכה בהם יותר לעולם.

רוג'ר פדרר טניסאי שוויצרי חוגג זכייה באליפות אוסטרליה הפתוחה. רויטרס
טופ 16. רוג'ר פדרר/רויטרס

מהלך המשחק

הפתיחה של הצעיר הסקוטי הייתה מהוססת, ורוג'ר פדרר ניצל את זה כדי להשיג שבירה מוקדמת, הרבה בזכות הגשות פתיחה חלשות של מארי במשחקון השני. מנגד, מארי ניצל את המשחקון הבא כדי להציג את רפרטואר חבטות ההחזרה המרשים שלו, וזה מה שהחזיר אותו למשחק וגרם לו לשבור את פדרר בחזרה בהמשך, בדרך ל-2:2. במשחקון החמישי הוא כבר החזיק בשתי נקודות שבירה מול פדרר בזכות נקודות ראלי ארוכות ששירתו בדרך כלל את משחק ההגנה שלו, אבל פדרר לא אפשר לזה לקרות שוב. וכשזה לא קרה לראשון, זה קרה לשנים. אחרי הכל, פדרר חזר להפגין במעמד הזה את הטניס הכל כך ידוע שלו, ובמשחקון השמיני לא הותיר סיכוי לבריטי כדי לשבור ל-3:5 בדרך לניצחון במערכה הראשונה.

במערכה השניה כבר אפשר היה לחוש בהיסטריה של מארי, שדי ברור שלא ציפה למשחק כל כך מושלם של פדרר. זה גרם לבריטי לבצע שגיאות כפולות בהגשה שלו, ולהישבר ל-3:1. במשחקון השישי מארי היה קרוב להגיב בשבירה כשהצליח להשוות, אבל השוויצרי שמר על ההגשה ועלה ל-2:4. במשחקון השביעי פדרר כבר החזיק בשלוש נקודות שבירה, אבל מארי החזיר לעצמו את הבטחון וצימק. לצערו של הבריטי, היתרון המוקדם של פדרר בא לידי ביטוי, כשהוא שמר על ההגשה שלו בדרך לניצחון 4:6 במערכה השניה.

בתחילת המערכה השלישית מארי היה קרוב לשבירה הראשונה שלו מאז המערכה הראשונה, מה שיכל ליצור תפנית במשחק, אלא שפדרר בפאסון שלו המשיך לעשות את העבודה ולשלוט במשחק. אבל התפנית הגיעה, וזה קרה במשחקון השישי. מארי כבר החזיק בשלוש נקודות שבירה מול פדרר, השוויצרי הצליח להציל רק שתיים והטוען לכתר הגרנד סלאם הראשון החזיר את המשחק לחיים כשעלה ליתרון 2:4. פדרר ידע לשבור בדיוק ברגע הנכון וצימק ל-5:4, כשההגשה הבאה הייתה שלו. גם מארי שמר על ההגשה שלו ברגע הקריטי של המשחק ועלה ליתרון 5:6, כשהוא ממשיך במגמה החיובית של המערכה השלישית ומריץ את פדרר. בסופו של דבר, שני השחקנים ניגשו לשובר שוויון.

אם ציפו לגמר של חמש מערכות, אז לפחות שובר השוויון החזיר את התמורה לכל מי שציפה לבלות שעות ארוכות במלבורן פארק. מארי פתח במיני ברייק, מה שעזר לו להוביל 4:6 ולהחזיק בשתי נקודות מערכה. מכאן התחילה דרמה, כאשר מארי הרוויח עוד שתי נקודות מערכה ופדרר שלוש נקודות אליפות, כשאת האחרונה שבהן הוא ניצל - והכל תוך כדי טניס מרהיב משני הצדדים.

פדרר: "היריבים הוציאו את הטוב שבי"

"אני מברך את רוג'ר על ההישג, ולעשות את זה שנה אחרי שנה זה מאוד מיוחד", אמר מארי, שהאכזבה ניכרה על פניו. "הוא היה טוב ממני. אני אהבתי כל רגע בטורניר, ואני מקווה לחזור ולזכות בטורניר. קיבלתי תמיכה גדולה בבית, מצטער שאכזבתי. אני בוכה כמו רוג'ר, רק חבל שאני לא משחק כמוהו. די, גמרתי, מצטער". הקהל באוסטרליה עמד והריע לטניסאי הבריטי על יכולתו הנהדרת לאורך הטורניר.

מיד אחריו עלה רוג'ר פדרר לתשואות הקהל, כדי לקבל את תואר גראנד סלאם מספר 16 שלו. "לפחות הבחור הזה הבטיח לבכות ועשה את זה", פנה פדרר למארי, "כל הכבוד לך על הטורניר הגדול, שיחקת פנטסטי, אתה עוד תזכה בגראנד סלאם. אני בירח עכשיו, שיחקתי בשבועיים האלה טניס שהיה מהטוב בחיים שלי, היריבים שלי הוציאו את הטוב שבי". לאחר שהודה למשפחתו, לצוות שלו ולמארגנים, "אני מחכה לשנה הבאה שאולי הבנות שלי יישבו ביציע, תודה רבה לכם".

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully